رییس کمیسیون بهداشت خواستار کاهش فعالیت مجلس شد


رییس کمیسیون بهداشت خواستار کاهش فعالیت مجلس شد

تهران- ایرنا- رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از رییس مجلس خواست به منظور مبارزه با ویروس کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی ایام و ساعات کاری صحن و کمیسیون‌های تخصصی کاهش پیدا کند.

به گزارش خانه ملت حسینعلی شهریاری از درخواست کمیسیون بهداشت و درمان از رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص کاهش فعالیت صحن و کمیسیون‌های تخصصی مجلس به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا خبر داد و گفـت: با توجه به حضور نمایندگان در حوزه‌های انتخابیه خود و ملاقات با مردم، در بسیاری از مواقع امکان رعایت فاصله فیزیکی وجود ندارد و از طرفی ممکن است برخی از مراجعه‌کنندگان از ماسک استفاده نکنند که احتمال انتقال ویروس کرونا افزایش پیدا می‌کند کما اینکه در روزهای اخیر هم تست کرونای برخی از همکاران مثبت اعلام شده است.

وی ادامه داد: به منظور جلوگیری از شیوع کرونا در میان همکاران و بروز مشکلات بیشتر در مجلس از رییس مجلس درخواست کردیم فعالیت مجلس کاهش پیدا کند.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی افزود: متاسفانه در صحن علنی اخیر، هنگام رای‌گیری برای تعیین تکلیف استخدامی حق‌التدریسان و نهضتی‌ها، تعداد زیادی از نمایندگان بدون رعایت فاصله فیزیکی در اطراف رئیس جلسه جمع شده بودند که امری نگران کننده است.

شهریاری با بیان اینکه تهویه اتاق‌ها و سالن‌های کمیسیون‌های تخصصی مجلس بیش از دو ساعت پاسخگوی حضور نمایندگان و مدعوین نیست، اظهار داشت: به دلیل محدودیت فضای سالن‌ها امکان رعایت فاصله فیزیکی وجود ندارد. از این رو درخواست می‌کنیم به منظور رعایت پروتکل های بهداشتی ترددها در کمیسیون‌ها تقلیل پیدا کرده و از ۵۰ درصد ظرفیت کارکنان مجلس استفاده شود و مابقی به صورت دورکاری فعالیت کنند.

وی اضافه کرد: ادامه روند فعلی ممکن مجلس را به شرایط بحرانی رسانده و منجر به تعطیلی اجباری جلسات صحن علنی و کمیسیون‌ها شود. ما به عنوان کمیسیون بهداشت و درمان مجلس موظفیم نقطه نظرات‌مان را ارائه کنیم، بنابراین از رئیس مجلس شورای اسلامی درخواست می‌کنیم دستور دهند ایام و ساعات کاری صحن، کمیسیون و حضور کارکنان مجلس کاهش پیدا کند و نمایندگان محترم نیز پروتکل‌های بهداشتی، فاصله فیزیکی را رعایت و از ماسک استفاده کنند.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا امکان برگزاری جلسات صحن و کمیسیون‌ها به صورت آنلاین وجود دارد؟ تصریح کرد: متاسفانه سابقه موفقی در برگزاری جلسات به صورت آنلاین نداشتیم، از طرفی برگزاری جلسات با این شیوه نیازمند توزیع مجدد تبلت در میان نمایندگان است کما اینکه در دوره قبلی هم به معنی واقعی کلمه امکان ارتباط دقیق وجود نداشت یا با سختی بسیاری همراه بود. بنابراین بهتر است در برگزاری جلسات تدابیری اتخاذ شود که فاصله‌گذاری و پروتکل‌های بهداشتی به خوبی رعایت شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مجلس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معشوق