امکان افزایش قیمت نفت در سال 2025 به 150 دلار در هر بشکه


امکان افزایش قیمت نفت در سال 2025 به 150 دلار در هر بشکه

برخی کارشناسان بر این باورند که قیمت نفت تا پنج سال دیگر به هر بشکه 150 دلار نیز خواهد رسید.

امکان افزایش قیمت نفت در سال 2025 به 150 دلار در هر بشکهبه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما‎ به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، پس از چندین ماه نوسان بازار نفت، پیش بینی‌های بلند مدت تحلیلگران در مورد قیمت «طلای سیاه» نامشخص است. با این حال برخی تحلیلگران و کارشناسان در گفتگو با روزنامه اقتصادی «وال استریت ژورنال» گفته اند قیمت نفت به راحتی می‌تواند از ۱۰۰ دلار در هر بشکه عبور کند؛ در حالی که برخی دیگر بنا را همچنان بر این گذاشته اند که قیمت‌ها همچنان پایین خواهند ماند.
اما تحلیلگران و کارشناسانی که بنا را بر بهبود اوضاع و شرایط گذاشتند می‌گویند قیمت نفت به زودی به ۱۰۰ دلار در هر بشکه می‌رسد و به آستانه ۱۵۰ دلار هم می‌رسد. آن‌ها می‌گویند به محض آنکه بیماری کووید-۱۹ پایان یابد، رشد اقتصادی جهانی سرعت سرسام آور به خود خواهد گرفت و برای این میزان رشد اقتصادی به انرژی زیادی نیاز است. در چنین حالتی تقاضا برای نفت در بازار جهانی و به تبع آن، قیمت نفت در بازار جهانی به طور چشمگیری افزایش خواهد یافت.
این کارشناسان که در زمره آن‌ها تره وور وودز (Trevor Woods) مدیر شرکت کاپیتال تریس نورترین (Northern Trace Capital) است در توجیه این ادعای خود استدلال می‌کنند شیوع بیماری کووید-۱۹ و متوقف شدن فعالیت‌های اقتصادی و مالی موجب شده است سرمایه گذاری‌ها دربخش‌های نفت و گاز به شدت کاهش یابد. در نتیجه در سال‌های پیش رو، تولید نفت، کاهش، اما تقاضا برای نفت در بازار جهانی افزایش خواهد یافت. البته برخی کارشناسان از زوایه دیگر به موضوع پرداخته اند و می‌گویند شیوع این بیماری ممکن است رفتار کشور‌ها و مردم در خصوص مصرف انرژی را تغییر دهد و کشور‌ها به سوی استفاده از انرژی‌های برگشت پذیر و پاک سوق داده شوند که در این صورت، چشم انداز نوید بخشی برای انرژی‌های فسیلی مانند نفت متصور نیست.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


روسیه بزرگترین صادرکننده نفت به چین ماند