مسئولان و مجلسی‌ها فکری به حال گرانی افسار گسیخته کنند


مسئولان و مجلسی‌ها فکری به حال گرانی افسار گسیخته کنند

امام جمعه قزوین گفت: این گرانی افسار گسیخته مردم ما را به زحمت زیادی انداخته است و مسئولان و مجلسی‌ها باید برای رفع این موضوع ورود پیدا کنند، اگر قرار است مجلس به دولت تذکر جدی دهد این اقدام باید سریع‌تر صورت بگیرد و امروز حتی برای این اقدام دیر شده است.

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهر قزوین که در مسجدالنبی برگزار شد، با اشاره به هفته عفاف و حجاب گفت: این مناسبت به واسطه کشتار مردمی که در مسجد گوهرشاد مشهد در مقابل نیرنگ استعماری رضاخانِ وابسته به انگلیس قیام کردند صورت گرفت. وی می‌خواست عفاف و حجاب را از بین ببرد اما ایستادگی مردم باعث شد رضاخان و حامیانش به شکست مفتضحانه وادار شوند.

امام جمعه قزوین بیان کرد: مردم ما با ایستادگی در برابر استعمار رضاخانی نشان دادند که زیر بار خواسته‌های استعمار نمی‌روند و اصالت‌های ایمانی خود را حفظ می‌کنند و برای آن ارزش قائل هستند.

وی در ادامه با اشاره به شیوع دوباره کرونا خاطرنشان کرد: زمانی که همه ما به خوبی می‌دانیم که این ویروس منحوس در بین مردم وجود دارد و عده زیادی را به مرگ و نابودی دچار کرده و حتی وضعیت استان قزوین را هم دچار مشکل کرده است، همه وظیفه داریم که مسائل بهداشتی را رعایت کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: البته امروز وضعیت استان قزوین در شیوع کرونا بحرانی نیست والا ما مثل اوایل سال نمازجمعه را برگزار نمی‌کردیم؛ ولی هم اکنون طبق نظر کارشناسان نمازجمعه با رعایت فاصله اجتماعی و حفظ مسائل بهداشتی درحال برگزاری است.

وی افزود: به لطف الهی اهل مسجد و نمازجمعه مسائل بهداشتی و سلامت را رعایت می‌کنند اما توصیه ما این است زمانی که در فضای عمومی جامعه حاضر می‌شوید هم مسائل بهداشتی را رعایت کنید، با رعایت نکردن مسائل بهداشتی، کادر درمانی و پزشکی استان خود را به زحمت مضاعفی می‌اندازیم.

این خطیب جمعه اظهار کرد: چند ماهی است که کادر درمان و پزشکی ما در حال تلاش و زحمت برای درمان بیماران هستند بنابراین همه ما باید کمک کنیم تا برای کادر درمان زحمت ایجاد نکنیم، متدینین، طلاب، دانشجویان و روحانیت ما دوباره برای کمک به کادر درمانی و خدماتی برنامه‌ریزی کنند تا در صورت نیاز آمادگی داشته باشند.

وی با اشاره به گرانی افسارگسیخته در جامعه تصریح کرد: این گرانی مردم ما را به زحمت زیادی انداخته است و مسئولان و مجلسی‌ها باید برای رفع این موضوع ورود پیدا کنند، اگر قرار است مجلس به دولت تذکر جدی دهد این اقدام باید سریع‌تر صورت بگیرد و امروز حتی برای این اقدام دیر شده است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: مسئولان ما باید درک کنند که مردم در چه شرایط سخت اقتصادی قرار دارند و فشار گرانی و بیکاری و اوضاع نابسامان زندگی آن‌ها را سخت کرده است؛ امیدواریم مسئولان با فعالیت جهادی به داد مردم برسند و وظیفه خود را به درستی انجام دهند.

این خطیب نمازجمعه در پایان بیان کرد: هر دستگاهی طبری‌های خود را بشناسند و اجازه ندهد اتفاقاتی رخ دهد که مفاسد برای مردم مشکلاتی ایجاد کند و تلفاتی در این حوزه داشته باشیم و سپس ورود کنند؛ باید به موقع مفسدان هر دستگاهی و مجموعه‌ای شناسایی شوند و طبری‌ها از سوءاستفاده مالی و اقتصادی بازداشته شوند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گیتی آذرپی درگذشت