آمریکا از همکاری ایران و چین صدمه می‌بیند و این مطلوب ماست


آمریکا از همکاری ایران و چین صدمه می‌بیند و این مطلوب ماست

به علت شیوع ویروس کرونا و توصیه‌های اکید مسئولان و متخصصان امور بهداشتی و درمانی مبنی بر پرهیز از برگزاری تجمعات باهدف جلوگیری از گسترش بیماری که منجر به توقف موقت برگزاری مراسم عبادی سیاسی نماز جمعه شده است، آیت‌الله حسینی همدانی در قالب نوزدهمین خطبه مکتوب جمعه توصیه‌ها و تذکراتی را بیان کرد.

به گزارش ایسنا، متن نوزدهمین خطبه مکتوب جمعه نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز و امام‌جمعه کرج به شرح زیر است:

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

اَلحَمدُالله رَبِّ‌العالَمینَ وَالصَّلاهُ وَالسَّلامُ عَلی رَسُولُ اللَّهِ صَلَّی اللَّهُ عَلَیهِ وَ آلِهِ الطّاهِرین.

سلام‌علیکم و رحمه‌الله و برکاته.

بیست هفته را بدون اقامه نماز جمعه سپری می‌کنیم درحالی‌که خاضعانه از درگاه خدای تعالی تقاضا می‌کنیم که از تقصیرات ما بگذرد و با نظر رحمت به ما نگاه کرده بلا و بیماری را از ما مرتفع بگرداند. چند جمله به مناسبت ایام مکتوب ارائه می‌کنم.

دحوالارض یکی از نشانه‌های معرفت به قدرت الهی و توحید است

ماه مبارک ذی‌القعده یکی از ماه‌های پر خیروبرکت قمری است. لذا این ماه به خاطر فضائل بیشماری که دارد موردتوجه اهل سلوک و عرفان است. ۲۱ ذی‌القعده بنا بر روایتی شهادت امام رضا علیه‌السلام واقع‌شده است و ۲۳ ذی‌القعده زیارت مخصوص آن حضرت.

یکی از مهم‌ترین اتفاقات درس‌آموز و معرفت بخش این ماه بنای کعبه در روز ۲۵ است به نام دحوالارض؛ که یکی از نشانه‌های معرفت به قدرت الهی و توحید است. در این روز که به‌واسطه رحمت الهی از همه روزها پیشی گرفته و به روز اقدم معروف است می‌توان عظمت خداوند متعال و قدرت خلقت و حیات‌بخشی حضرتش را دید که چگونه زمین را برای زندگی بشر و آرامش او آماده کرد. این روز مبارک که رحمت خدا در آن منتشرشده، یکی از چهار روز مهم سال است و بسیار موردتوجه، تأکید و سفارش بزرگان و اولیای دین.

«دَحو» را عده‌ای به معنای گسترش زمین از زیر کعبه و برخی آن را به معنای تکان دادن چیزی از محلِ اصلی‏اش معنا کرده‏اند. شاید آیه شریفه (نازعات: ۳۰) به همین موضوع اشاره داشته باشد که فرمود: وَالْاَرْضَ بَعْدَ ذلِکَ دَحیها؛ و زمین را بعدازآن گسترش داد. یا آیه شریفه (رعد: ۳) که فرمود: وَ هُوَ الَّذی مَدَّ الْاَرْضَ؛ و اوست کسی که زمین را گسترش داد. خوب است عزیزان به تفسیر آیات شریفه مراجعه کنند.

به‌هرتقدیر روز بزرگی است و اعمال و ادعیه فراوان و به‌خصوص استغفار و روزه در آن سفارش شده است. حسن‏بن‏علی وشّا نقل می‏کند: من کودک بودم که شب ۲۵ ذی‏القعده با پدرم در خدمت امام رضا علیه‌السلام شام خوردیم. آنگاه آن حضرت فرمود: «امشب حضرت ابراهیم و حضرت عیسی علیهماالسلام متولّد شده‏اند و زمین از زیر کعبه پهن‌شده است، پس هر که روزش را روزه بدارد، چنان است که شصت ماه را روزه داشته است.»

همچنین از حضرت علی علیه‌السلام روایت است که فرمود: «نخستین رحمتی که از آسمان به زمین نازل شد، در روز بیست و پنجم ماه ذی‏القعده، روز دحوالارض بوده است. و هرکس این روز را روزه بدارد و شب آن را به عبادت بپردازد، به پاداش عبادت صدساله رسیده است؛ عبادت صدساله‌ای که روزهای آن را به روزه و شب‏های آن را به عبادت گذرانیده است. و هر جماعتی که در این روز گِرد هم آیند و به ذکر پروردگار بپردازند، پراکنده نخواهند شد مگر آنکه خواسته‏های آنان برآورده خواهد شد و در این روز هزاران رحمت از سوی پروردگار نازل می‏شود که نودونه درصد آن از آنِ کسانی است که روزش را به روزه و ذکر مشغول باشند و شبش را به احیا و عبادت.»

کتاب خیانت‌های رضاخان را همه مطالعه کنند

تیر ۱۳۱۴ به دستور رضاخان به اجتماع مردم که به دفاع از حجاب در مسجد گوهرشاد جمع شده بودند حمله کردند و تعداد زیادی از آنان را به شهادت رساندند. این روز را روز عفاف و حجاب نام‌گذاری کردند.

رضا میرپنج که بعدها با عاملیت انگلیس‌ها رضاخان شد و کتاب قطور خیانت‌هایی که به کشور و مردم کرده است را باید همه مطالعه کنند تا دچار اشتباه محاسباتی نشوند؛ طبق دستوری که داشت باید سبک زندگی دینی و اسلامی مردم را عوض می‌کرد و به اسم تجدد و مدرنیته، غرب‌گرائی را رواج می‌داد.

این عامل اجنبی و مقلد کور فرهنگ غرب، یکی از پلیدترین حرکاتی که انجام داد دستور کشف حجاب بود و برای تحقق آن اقدام به جنایاتی کرد که کشتار گوهرشاد نمونه‌ای از آن است.

بحث حجاب و عفاف بحث مفصلی است که در این مختصر نمی‌گنجد اما خوب است عزیزان دنبال کنند که عقبه مسئله حجاب تا کجاست؟ آیا فقط مربوط به اسلام است؟ کسانی که حجاب را در گذشته‌ها ترویج می‌کردند چه کسانی بودند؟ اقوام و ملل مختلف چه پوششی داشتند؟ اهل یهود و نصاری و زرتشت چگونه حجاب داشتند. عکس‌ها و نوشته‌ها همه موجود است و قابل‌دسترسی و خیلی عبرت‌آموز.

عبرت گیری بیشتر وقتی است که می‌بینیم و می‌خوانیم که امروز غرب عریان و نیمه عریان به‌اشتباه خودش پی برده و با وضع قوانین سخت در حال ترمیم گذشته است. در حال تغییر نگاه و نگرش‌های غلطی که داشتند هستند. لذا در سخنرانی‌ها و کتبی که منتشر می‌کنند به‌شدت روش خود را مذمت می‌کنند. به قول این نویسنده زن آمریکایی توجه کنید که چه می‌گوید: زنانِ امروزِ غربی چاره‏ای جز این ندارند که خود به دنبال شکارچی‏های خویش دویده و طعمه آن‏ها شوند. خودنمایی می‏کنند تا صید شوند.

ارزش و اعتلایی که اسلام برای بانوان می‌خواهد کجا، روشی که غربی‌ها به اسم آزادی و تساوی زن و مرد القاء می‌کنند کجا. البته چون دولتمردان غربی و به‌خصوص استکبار، به دنبال تسلط بر جوامع اسلامی هستند. یکی از بهترین راه‌ها را هم اشاعه فساد و فحشاء و بی‌بندوباری با اسامی دهن‌پرکن در بین مسلمین می‌دانند. رسماً متفکران و استراتژیست هایشان می‌گویند برای اینکه بر جوامع مسلمان بخصوص ایران تسلط پیدا کنیم و بتوانیم تمدن ایران اسلامی را نابود کنیم باید حجاب و عفاف را از بین ببریم تا خانواده از بین برود و تمام.

تبلیغ و برنامه‌ها راجع به ایران را خوب رصد کنید کاملاً روشن است که چه‌کار می‌کنند و متأسفانه ما منفعل عمل می‌کنیم. خود خانم‌ها باید به فکر خودشان باشند و از حریم خود دفاع کنند. با روشنگری، حرکات ایجابی، بیان، استدلال و توسعه فکر. امروز هر خانمی که با حفظ حجابش از آن دفاع می‌کند مدافع حریم زینب سلام‌الله‌علیه است و ثواب مدافع حرم دارد.

فلسطین اولویت جهان اسلام است / ایران حامی فلسطین است

پیام‌های راهبردی که پیام رهبر معظم انقلاب به اسماعیل هنیه دادند را حتماً ملاحظه فرمودید.

دشمن تلاش دارد افکار عمومی را از محور مقاومت منحرف کند و فلسطین را در مبارزه‌اش شکست‌خورده نشان دهد اما امام المسلمین بابیانی کوتاه غیر از تأکید بر اتحاد همه گروه‌های فلسطینی، دو مطلب مهم و اساسی را به همه دوستان و دشمنان به‌خصوص رژیم پلید و غاصب صهیونیستی فهماندند که اولاً فلسطین اولویت جهان اسلام است و تنها راه نجات، مقاومت است و ثانیاً ایران انقلابی با تمام سختی‌هایی که خودش دارد حامی فلسطین است.

اهانت به آیت‌الله‌العظمی سیستانی محکوم است

نکته دیگری که اینجا عرض می‌کنم این است. که رژیم خبیث صهیونیستی، توسط دست‌پرورده‌اش آل سعود برای جبران شکست‌ها و بی‌آبرو شدن‌های مکررشان در منطقه، درحرکتی احمقانه و شاید برای اختلاف‌افکنی بین شیعه و سنی به ساحت مرجعیت شیعه حضرت آیت‌الله‌العظمی سیستانی این شخصیت ربانی که پناه همه ملت عراق در بحران‌های سخت بوده است اهانت کردند که به‌شدت این بی‌احترامی را محکوم می‌کنیم و البته این دست‌کارها اتحاد بیشتر مردم و گروه‌های مختلف عراق اعم از شیعه و سنی را به همراه دارد.

مجلس یازدهم از اولین آزمون خود موفق بیرون آمد / مجلسیان در طرح سؤال از رئیس‌جمهور دقت داشته باشند / آیا الآن زمان مناسبی برای این کار هست؟

از مجلس که در اولین آزمون مبارزه با فساد موفق بیرون آمد تشکر می‌کنیم اگرچه تعدادی از نمایندگان باید دقت بیشتری از همین اول کار در رفتار خود داشته باشند. و در این طرح سؤال از رئیس‌جمهور هم دقت داشته باشید که آیا واقعاً الآن زمان مناسبی برای این کار هست؟ با توجه به زمان باقیمانده چه ثمره عملی برای نظام و انقلاب دارد؟ آیا بهتر نیست پیشنهاداتی عملیاتی و زودبازده برای خارج شدن از مشکلات عدیده‌ای که بی‌تدبیری‌ها و سوء مدیریت‌های خود آقایان به وجود آورده، طراحی و تصویب شود و بعد دولت ملزم به اجراء باشد؟

متأسفانه بعد از گذشت هفت سال دولتمردان از مواردی مثل سیاست خارجی و مسکن مهر ابراز پشیمانی و ندامت می‌کنند که قبلاً دلسوزان و به‌خصوص رهبر معظم انقلاب تذکر داده بودند. گاهی هم در بیان به‌جای پاسخگویی مغالطه می‌کنند. وقتی از خطوط قرمز که رهبر معظم انقلاب برای شما معین کرده بود عبور کردید و کشور را دچار مشکلات فراوان کردید و بعد از اعتراض، اعتراف کردید که اشتباه کردید. خوب این اعتراف نشان می‌دهد که هم صادق هستید و هم شجاع اما این صداقت و شجاعت جلوی پاسخگو بودن در قبال مسئولیتتان را نمی‌گیرد.

آمریکا از همکاری ایران و چین صدمه می‌بیند و این مطلوب ماست

مسئله رابطه با چین هم از جهات مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و حتی نظامی از مسائل مهمی است که احتیاج به اطلاع‌رسانی دارد. اما به این نکته توجه کنیم که چرا آمریکا و واداده‌های داخلی این‌قدر از طرح رابطه با چین ناراحت هستند؟ آیا با این ارتباط منافعی از آنان به خطر می‌افتد؟ این موضع‌گیری آمریکا یعنی قطعاً آنان از این ارتباط صدمه می‌بینند و این مطلوب ماست.

اهل رسانه مواظب باشند

دو تذکر پایانی: اول، آقایان اهل رسانه مواظب باشید در این روزهای حساس که دشمن با تمام قوا به میدان آمده تا افکار را مدیریت کند و با جنگ روایت‌ها سعی می‌کند میدان را در دست داشته باشد با هوشیاری و بصیرت بیشتری به اخبار بپردازید. عجله نکنید اما با سرعت اخبار صحیحی را از منابع موثق اطلاع‌رسانی کنید و در خبررسانی امین باشد.

رزمایش «احسان علوی» در دهه ولایت برگزار شود

دوم؛ مشکلی که کرونا برای کشور به وجود آورد با همه بدی‌هایی که دارد عبرت‌ها و تذکرات و خوبی‌هایی هم داشت و دارد. یکی از آن‌ها وحدت و مواساتی بود که از مردم ایران در سایه تعلیمات اهل‌بیت علیهم‌السلام به جهان نشان داده شد. اما نباید این مسیر را رها کرد و به‌عنوان وظیفه دینیِ امتِ امام عصر باید دائم در این مسیر حرکت کرد. لذا غیر از یکشنبه‌های علوی که در سطح کشور مطرح است، خوب است این طرح احسان علوی در قالب رزمایش دیگری که تقریباً سی روز تا عید غدیر باقی‌مانده انجام پذیرد که همه گروه‌های مردمی و جهادی و نهادها و اصناف کمک‌های خود را با همکاری بنیاد بین‌المللی غدیر استان البرز در دهه ولایت با عنوان رزمایش احسان علوی به اهلش برسانند.

دعای پایانی

خداوندا در این روز جمعه: قصدتک و انت الکریم، دعوتک و انت العظیم، رجوتک و انت رب العالمین، نادیتک و انت الرحمن الرحیم، فیا رب ارحم عبدا ناداک و لیس له سواک، اللهم اکشف الغمه عن الامه، اللهم اصرف عنا الوباء و البلاء، اشفنا شفاءً تاماً و عافنا فی ابداننا و اخرجنا مما نحن فیه من الهم و الحزن و الکرب فانت الله الذی لا یرد سائلا و انت الله القادر علی تغییر الحال باحسنه، یا من یقول للشیء کن فیکون ان ترحم البلاد و العباد اللهم ارحمنا رحمه واسعه و ارزقنا عافیه الابدان و نور الابصار یا کریم یا رحیم یا علیم یا رب العرش العظیم. اللهم نعوذ بک من زوال نعمتک و تحول عافیتک و فجأه نقمتک و جمیع سخطک وصل علی نبینا و سیدنا محمد و علی آله و سلم.

فرج مولایمان حضرت ولی‌عصر ارواحنا فداه نزدیک بگردان. ما را از اعوان‌وانصار و شیعیان و محبان و موالیان حضرتش قرار بده. ما را مشمول دعای آن حضرت قرار بده. دوره امتحان ما را کوتاه بگردان. این بیماری و بلا را از مردم عالم به‌خصوص اهل ایمان مرتفع بگردان. مجروحان و معلولان عافیت ببخش، شهدا و گذشتگانمان را غریق رحمتت بگردان، رهبر فرزانه و عزیزمان را در پناه خود محفوظ بدار.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر