امام جمعه اردبیل: مجلس به رفع مشکلات اقتصادی کشور اهتمام داشته باشد


امام جمعه اردبیل: مجلس به رفع مشکلات اقتصادی کشور اهتمام داشته باشد

اردبیل - ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل با توصیه به نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای توجه به رفع مشکلات اقتصادی کشور گفت: بی‌توجهی به مقوله اقتصادی موجب دلسردی و بی اعتمادی مردم به قوه مقننه می‌شود.

آیت الله سید حسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه اردبیل افزود: مردم امروز با مشکلات اقتصادی گریبانگیر بوده و از آغاز فعالیت مجلس یازدهم نیز به اقدامات اقتصادی نمایندگان خود چشم دوخته‌اند.

وی بیان کرد: با وجود اهمیت مسایل اقتصادی هنوز اقدام در خور توجهی از سوی نمایندگان در این حوزه مشاهده نشده و امید می‌رود که مجلس دچار روزمرگی نشده و به جای مسایل اصلی به مسایل فرعی مشغول نشود.

خطیب جمعه اردبیل با بیان اینکه نباید فرصت توجه و اهتمام برای رفع مسایل و مشکلات اقتصادی از دست رود، اظهار کرد: نمایندگان آگاه باشند که رای و اعتماد مردم به آنها همیشگی نیست و بستگی به عملکرد آنها در توجه و بازکردن گره‌هایی از مشکلات اقتصادی کشور دارد.

آیت الله عاملی رفع حل مشکلات اقتصادی کشور را مرهون تدبیر دولت و مجلس ذکر کرده و بیان کرد: مردم از نمایندگان خود انتظار بیشتری در این زمینه دارند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در ادامه به سرمایه‌گذاری بنیاد علوی برای رفع محرومیت در استان اردبیل اشاره کرد و افزود: این بنیاد امسال ۴۰ میلیارد اعتبار به صورت بلاعوض و ۳۰ میلیارد از طریق ارایه تسهیلات مالی در شهرستان محروم گرمی سرمایه گذاری می‌کند.

به گفته وی ، بنیاد علوی برای عمران شهرستان گرمی سال گذشته ۱۰ میلیارد اختصاص داده بود که امسال این میزان ۴ برابر شده و قرار است با ضمیمه بودجه اختصاصی سازمان برنامه و بودجه و وزارت نیرو به این مبلغ آب شرب ۲۱۷ روستای گرمی تامین شود.

آیت الله عاملی همچنین با اشاره به اقدامات نژادپرستانه آمریکا گفت: حوادث اخیر در این کشور عواطف انسان‌های آزاده را در سراسر جهان جریحه دار کرده و موجی از محکومیت اقدامات پلیس آمریکا علیه سیاه پوستان را در سراسر جهان ایجاد کرد.

وی همچنین به حمایت منافقین از اقدامات نژاد پرستانه دولت آمریکا اشاره کرده و گفت: آنها چاره‌ای جز حمایت و دفاع از ارباب خود ندارند ، تمام دنیاز این اقدامات را محکوم می کند اما منافقان در برابر این موج جهانی ایستاده اند.

او با اشاره به جنایات منافقان در کشور در طول سال‌های پس از انقلاب گفت: شمار جنایت منافقان قابل ذکر نیست، آنها همواره در اقدامات تروریستی علیه شهروندان عادی پیشقدم بوده و امریکاییها و اروپاییان را نیز مدام به اقدام علیه ملت ایران تحریک می‌کنند.

عاملی تامین کننده نیازهای مالی منافقان برای انجام اقدامات تروریستی را آمریکا و اسراییل ذکر کرده و افزود: سیا و موساد قوی‌ترین و گران‌ترین تجهیزات جاسوسی را در اختیار آنها قرار داده‌اند و عملیات روزانه جاسوسی و استخباراتی آنها از ایران و از ملت ما نشان می‌دهد که به یک بودجه بسیار عظیم وصل هستند یعنی آمریکا به جدّ، به تلاش آنها امید بسته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟