امامان جمعه استان تهران: تاب‌آوری ملت ایران ستودنی است


امامان جمعه استان تهران: تاب‌آوری ملت ایران ستودنی است

تهران- ایرنا- امام جمعه دماوند با بیان اینکه دولت باید نظارت بر بازار را شدت ببخشد، گفت: تاب‌آوری ملت در مقابل این شرایط اقتصادی ستودنی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم فتاح دماوندی روز جمعه در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر دماوند که در مسجد جامع شهر برگزار شد با اشاره به گرانی‌های اخیر اظهار داشت: این گرانی‌ها فاصله طبقاتی را زیادتر کرده و قدرت خرید اقشار متوسط و ضعیف به شدت کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه مردم از مجلس یازدهم توقع دارند که انقلابی و سنجیده عمل کند تا تحول و اصلاح را به چشم خود ببینند، بیان کرد: عملکرد عدالت محورانه و فسادستیز قوه قضائیه اعتماد و امید مردم را افزایش داده است و سایر قوا نیز باید اینگونه عمل کنند.

امام جمعه لواسان: اجازه ندهیم اشرافی‌گری فرهنگ شود

امام جمعه لواسانات گفت: نباید بگذاریم اشرافی‌گری فرهنگ شود زیرا فساد این طبقه تمام جامعه را فاسد می‌کند.

حجت‌الاسلام سیدسعید لواسانی در خطبه‌های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه لواسانات با قدردانی از تاب‌آوری ملت ایران، اظهار داشت: مهمترین اولویت امروز جامعه رسیدگی به وضعیت معیشت مردم است اما مبارزه با فساد نیز نباید فراموش شود.

وی افزود: باید جلو فسادها، زیاده‌خواهی‌ها، زیاده‌خوری‌ها، امتیازهای ویژه، حقوق‌های نجومی، اشرافی‌گریی که بلای بزرگی برای کشور است، گرفته شود.

خطیب جمعه لواسان بیان کرد: این تنها کار قوۀ قضائیه نیست و مجلس در ریل‌گذاری و زمینه‌سازی بسیار مهم است و دولت هم باید بستر فساد را درون خود از بین ببرد.

حجت‌الاسلام لواسانی ضمن قدردانی از زحمت‌های بی‌دریغ وزارت بهداشت و درمان کشور در مقابله با ویروس کرونا گفت: کرونا در ایران به مرحلۀ خطرناکی رسیده است و آماری که داده می‌شود، نشان می‌دهد که همۀ ما در معرض خطر آن قرار داریم لذا انتظار می‌رود تمام شهروندان دستورهای بهداشتی را رعایت و از گرفتن مجالس عزا و عروسی خودداری کنند.

ارزش حفظ حجاب بانوان کمتر از ایثار رزمندگان نیست

امام جمعه شهرستان پیشوا گفت: ارزش حفظ حجاب بانوان کمتر از ایثار رزمندگان اسلام در دفاع از حریم ولایت و حرم حضرت زینب(س) نیست زیرا دشمن برای نابودی کشور، عفت زنان ایران را هدف قرار داده‌اند.

حجت‌الاسلام روح‌الله باقری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه پیشوا که در صحن مطهر امامزاده جعفر(ع) اقامه شد با گرامیداشت ۲۱ تیر و روز عفاف و حجاب، افزود: حفظ حجاب در جامعه حاصل بروز و ظهور دو فضیلت حیا و غیرت است.

وی افزود: نباید تصور شود که از بین رفتن حجاب و عفاف در سایه تغییر نسل یا پیشرفت‌های صنعتی به وجود آمده بلکه پشت هر بدحجابی و بی‌حجابی یک توطئه دشمن وجود دارد.

امام جمعه پیشوا همچنین با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در تحول‌خواهی و تحول‌آفرینی در جامعه، گفت: امروز کشور با مسائلی درگیر است که تحقق این خواسته‌ها به ویژه شعار جهش تولید را با مشکل مواجه می‌کند و در چنین شرایطی تاب‌آوری ملت ایران ستودنی است.
وی از وضعیت بداقتصادی، نظام دیوان‌سالار کشور، تحریم‌ها و توطئه‌های فرهنگی دشمنان را بخشی از موانع پیش‌روی تحقق شعار جهش تولید عنوان کرد.

حجاب و عفات سنگر مستحکم مقاومت ملت ایران است

امام جمعه موقت ورامین گفت: حجاب و عفاف، سنگر مستحکم مقاومت مردم ایران در برابر زیاده‌خواهی استکبار است و از این رو دشمن تلاش دارد تا عفت و حیا را از بانوان ایرانی بگیرد.

حجت‌الاسلام سیدمحسن محمودی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ورامین گفت: امروز در مواجهه با شبیخون فرهنگی دشمنان، وظیفه جامعه اسلامی به ویژه زنان مؤمن سنگین‌تر از قبل شده است و همه مردم و مسئولان وظیفه دارند که در مقابله با بی‌حجابی بی‌تفاوت نباشند.

وی اظهار کرد: بسیاری از دستگاه‌های فرهنگی نه تنها به وظایف قانونی و شرعی خود عمل نکرده‌اند بلکه بعضاً عامل دامن زدن به بی‌حجابی‌ها و بی‌عفتی‌ها نیز بوده‌اند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه ورامین با اشاره به حضور خانواده‌ها در بوستان‌ها و تفرجگاه‌ها، گفت: حضور مردم در پارک و بوستان به فرهنگ‌سازی مناسب نیاز دارد زیرا پارک جای قلیان کشیدن و اتراق معتادان و ناهنجاری‌های اخلاقی نیست.

وی تصریح کرد: مسئولان در زمان احداث پارک موظف هستند تا برای مدیریت آن به عنوان یک مکان فرهنگی نیز پیش‌بینی‌های لازم را داشته باشند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟