مروری بر هر آنچه از پیکاپ میان سایز جدید رم داکوتا می‌دانیم


دوج داکوتا را به خاطر دارید؟ این پیکاپ میان سایز محبوبی بود که بین سال‌های 1986 تا 2011 به‌عنوان رقیبی برای فورد رنجر و شورلت کلرادو تولید شد. حال اما به نظر می‌رسد فیات-کرایسلر قصد دارد داکوتا را احیا کرده و آن‌را دوباره به بازار بفرستد. البته هنوز هیچ نمونهٔ آزمایشی از این خودرو دیده … The post مروری بر هر آنچه از پیکاپ میان سایز جدید رم...

دوج داکوتا را به خاطر دارید؟ این پیکاپ میان سایز محبوبی بود که بین سال‌های ۱۹۸۶ تا ۲۰۱۱ به‌عنوان رقیبی برای فورد رنجر و شورلت کلرادو تولید شد. حال اما به نظر می‌رسد فیات-کرایسلر قصد دارد داکوتا را احیا کرده و آن‌را دوباره به بازار بفرستد. البته هنوز هیچ نمونهٔ آزمایشی از این خودرو دیده نشده ولی بااین‌حال در این مطلب قصد داریم مروری داشته باشیم بر ویژگی‌های ظاهری، فنی و همهٔ چیزهای دیگری که می‌توانیم از داکوتای جدید انتظار داشته باشیم.

بیرون

مروری بر هر آنچه از پیکاپ میان سایز جدید رم داکوتا می‌دانیم

داکوتا در طراحی ظاهری از برادر بزرگ‌تر خود یعنی رم ۱۵۰۰ الهام خواهد گرفت و نمایی عضلانی خواهد داشت. در جلوی این پیکاپ میان سایز می‌توانیم شاهد جلوپنجرهٔ ذوزنقه‌ای شکل جسورانه‌ای باشیم که توسط چراغ‌های باریک، سپر همرنگ بدنه و قلاب‌های بکسل احاطه شده است. در پروفیل جانبی خودرو ویژگی قابل‌توجه‌تریم کرومی در اطراف پنجره‌ها با عناصر گیره مانندی در ستون B خواهد بود درحالی‌که در عقب هم شاهد چراغ‌های LED گوه‌ای شکل و محفظه‌هایی مثل رم ۱۵۰۰ برای قرار دادن اشیاء مختلف خواهیم بود.

داخل

مروری بر هر آنچه از پیکاپ میان سایز جدید رم داکوتا می‌دانیم

کابین پیکاپ‌های قدیمی هرگز از لحاظ طراحی، کیفیت و تکنولوژی قابل‌توجه نبودند اما این روزها می‌توان ویژگی‌ها و تجهیزات سدان‌های لوکس را در پیکاپ‌ها مشاهده کرد؛ بنابراین ممکن است در داکوتای جدید هم شاهد نمایشگر ۱۲ اینچی و دیگر ویژگی‌های لوکس رم ۱۵۰۰ باشیم. با توجه به اینکه داکوتا ابعادی مشابه شورلت کلرادو و جیپ گلادیاتور خواهد داشت، بنابراین تمام سرنشینان آن از فضای کافی برخوردار خواهند بود. تجهیزات این ماشین نیز می‌تواند شامل مواردی مثل صفحه آمپر دیجیتالی، سیستم صوتی هارمن کاردون، سانروف پانورامیک، اینترنت وای فای، گرم‌کن و سردکن صندلی‌ها و مجموعهٔ کاملی از سیستم‌های کمک‌راننده باشد.

زیر پوست

مروری بر هر آنچه از پیکاپ میان سایز جدید رم داکوتا می‌دانیم

داکوتا باید روی نسخهٔ کوتاه شدهٔ شاسی رم ۱۵۰۰ یا پلت‌فرم جیپ گلادیاتور ساخته شود. درهرصورت، به‌احتمال‌زیاد زیر کاپوت این پیکاپ جدید پیشرانهٔ ۳.۶ لیتری V6 با سیستم هیبریدی خفیف e-Torque قرار خواهد گرفت که بیش از ۳۰۰ اسب بخار قدرت خواهد داشت. علاوه بر این، احتمال ارائهٔ پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توربودیزل رم هم برای داکوتا وجود دارد. این موتور ۲۶۰ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد و نیروی آن از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به چرخ‌های عقب یا به‌صورت سفارشی به هر چهارچرخ منتقل می‌شود.

رقبا

مروری بر هر آنچه از پیکاپ میان سایز جدید رم داکوتا می‌دانیم

داکوتا به‌زودی وارد مهمانی احیاشدهٔ پیکاپ‌های میان سایز خواهد شد که هم‌اکنون فورد رنجر، شورلت کلرادو، جی‌ام‌سی کانیون، تویوتا تاکوما، جیپ گلادیاتور، نیسان فرونتیر و هوندا ریج‌لاین در آن حضور دارند.

برچسب ها

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا