امام جمعه موقت شاهرود: مرجعیت عامل یکپارچگی مردم عراق است


امام جمعه موقت شاهرود: مرجعیت عامل یکپارچگی مردم عراق است

شاهرود-ایرنا- امام جمعه موقت شاهرود ضمن محکوم کردن اهانت یکی از رسانه های وابسته به آل سعود به آیت الله سیستانی گفت: آمریکا به دنبال تفرقه افکنی بین شیعه و سنی در عراق است در حالی که مرجعیت عامل یکپارچگی مردم این کشور به شمار می رود.

حجت الاسلام حمید عبداللهیان در خطبه های نماز جمعه این هفته شاهرود در مسجد و حسینیه قلعه این شهر اظهار داشت: محتوای کاریکاتور منتشر شده این است که کار مرجعیت در عراق جلوگیری از اتحاد بین مردم این کشور و آقایی و سیادت آن هاست.
وی با بیان اینکه در زمان استعمار انگلیس در عراق، مرجعیت ایستادگی کرد، افزود: امروز انگلیس رفته و آمریکا آمده که این کشور هم در ایران و هم در عراق ازمرجعیت سیلی خورد و به همین دلیل آن را هدف قرار داده است.
خطیب موقت جمعه شاهرود به ۲۱ تیر سالروز حمله رضاخان به مسجد گوهرشاد و تلاش برای کشف حجاب بانوان اشاره کرد و ابراز داشت: به گفته یکی از شاهدان این ماجرا برای حفظ حجاب و حرمت زن مسلمان ایرانی، در تهاجم رضاخان به مسجد گوهرشاد حدود یکهزار و ۶۰۰ تن به شهادت رسیدند و محور این ایستادگی و مقاومت نیز مرجعیت شیعه بود.
عبداللهیان با تأکید بر اینکه محرمات الهی کمیت بردار نیست، گفت: باید از نیروی انتظامی به دلیل اجرای طرح ناظر ۱ و ناظر ۲ که در آینده اجرایی می شود قدردانی کرد زیرا به کسانی که حجاب خود را در خودروها و مکان های عمومی رعایت نمی کنند تذکر داده می شود.
وی همچنین به تحریم های آمریکا در برابر ایران نیز اشاره و اظهار داشت: یکی از اهداف آمریکا ضعیف کردن اقتصاد ایران و کاهش توان معیشتی مردم است تا از این راه به کمک ستون پنجم و ابزارهای رسانه ای، اعتراض های عمومی و ناآرامی در کشور ایجاد کند.
امام جمعه موقت شاهرود ادامه داد: هدف دیگر آمریکا این است که ایران تسلیم شود و پای میز مذاکره برود .
عبداللهیان با بیان اینکه ما داغ مذاکره را به دل رییس جمهوری آمریکا می گذاریم، یادآور شد: این موضوع از هوشمندی رهبر معظم انقلاب است اما برخی در داخل که هم لباس ما هم هستند دست به قلم می شوند و در همان راهی گام برمی دارند که آمریکا و اتحادیه اروپا به دنبال آن است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط