بانوی مسجدی به ارزش بیش از یک میلیارد تومان در آمل وقف کرد


بانوی مسجدی به ارزش بیش از یک میلیارد تومان در آمل وقف کرد

بناگر گفت: یک باب منزل مسکونی به ارزش یک میلیارد و دویست میلیون تومان توسط خیر نیک اندیش حاجیه خانم «سکینه رخشنده خبازه» وقف مسجد امام سجاد(ع) شهرستان آمل اهدا شد.

«قاسم بناگر» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، به همراهی خیرین برای گسترش و رونق فعالیت های فرهنگی ،دینی،قرآنی، ورزشی، هنری، آموزشی و... کانون فرهنگی هنری سجادیه مسجد امام سجاد(ع) شهرستان آمل اشاره کرد و گفت: خیر نیک اندیش حاجیه خانم «سکینه رخشنده خبازه» همسر حــاج «عزیزالله کرباسی» در ایام دهه کــــرامت و به مناسبت میــــلاد با ســعادت امام رضـــا (ع) منزل مســـکونی خود واقع در زابلی ۹ رابه عنوان رقبه مسجد امام سجاد(ع) وقف نموده است.

بانوی مسجدی به ارزش بیش از یک میلیارد تومان در آمل وقف کرد

مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری سجادیه با بیان اینکه خداوند متعال در آیه 254سوره بقره می فرماید: ای کسانی که ایـــمان آورده اید ؛از آنچه به شـــما روزی داده ایم،انفاق کنید، افزود: این واقف آملی منزل شخصی خود به مساحت حدود ۲۵۰ مترمربع ارزش تقریبی یک میلیارد و دویست میلیون تومان را با هدف توسعه فعالیت های دینی و فرهنگی وقف کرد.

بانوی مسجدی به ارزش بیش از یک میلیارد تومان در آمل وقف کرد

وی با بیان اینکه این واحد مسکونی وقفی تحت عنوان ساختمان شماره ۴ مسجد امام سجاد(ع) آمل و با نام « دارالتـــعلیم سجـــادیه »نامگذاری خــــواهد شد، یادآورشد: در گذشته نیز حاج آقا «غلامی» یکی دیگر از نمازگزاران مسجد امام سجاد(ع) منزل شخص خود را وقف این مسجد کرد و هم اکنون به عنوان ساختمان شماره 2مسجد در اجاره یک خانواده محترم قرار دارد.

بناگر به ساختمان ۷ طبقه « عبادی فرهنگی رفاهی» سجادیه آمل اشاره کرد و افزود: این بنا چند طبقه نیز با همراهی خیرین جنب مسجد امام سجاد(ع) بنا شده است. و طبقات این بنا به عنوان آشپزخانه، درمانگاه، حسینیه، کتابخانه، کانون فرهنگی هنری سجادیه، خانه عالم و مهمانسرا مورد استفاده قرار می گیرد.

وی با اشاره به اهمیت تنوع بخشی به فعالیت های مسجدی برای جذب حداکثری نوجوانان و جوانان به مسجد، گفت: همچنین ساختمان شماره 3مسجد امام سجاد(ع) آمل واقع در بلوار آزادگان ، روبروی (آزادگان ششم ، بلوار امام سجاد(ع)) کاربری تحت عنوان زمین ورزشی شهدای سجادیه آمل دارد. و شهروندان آملی در گروه های سنی مختلف از این فضای ورزشی مسجدی برای پرکردن اوقات فراغت خود بهره مند می شوند.

بناگر بر ضرورت نیازسنجی جهت انجام وقف تاکید کرد و افزود: حوزه فرهنگ از دغدغه های مقام معظم رهبری(مدظله العالی) است و می طلبد خیرین برای توسعه و تقویت فعالیت های فرهنگی وقف کنند.

پایان پیام/286

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در