ساخت مساجد در شهر یاسوج، باید اولویت بندی شده باشد


ساخت مساجد در شهر یاسوج، باید اولویت بندی شده باشد

کلانتری ضمن تاکید بر اولویت بندی ساخت مسجد در مناطق مختلف شهر یاسوج، گفت: مساجد نیاز مردم بوده و باید مردمی ساخته شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «حسین کلانتری» امروز (17 تیر ماه) در نشست ستاد نقشه جامع فرهنگی شهر یاسوج، اظهار کرد: باید وضعیت فضاهای فرهنگی و مذهبی شهر بررسی و سند جامعی در این راستا تهیه کرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: باید ستاد یا هیئت استانی در زمینه ساماندهی این مراکز فرهنگی و مذهبی و ساخت مساجد شکل بگیرد و این ستاد حسابی مستقل داشته و کارها را مدیریت کند.

وی کار مطالعاتی که از طرف شهرداری یاسوج در زمینه مساجد و فضاهای فرهنگی و مذهبی انجام گرفته را بسیار ضروری دانست و ادامه داد: باید فضاهای مورد نیاز در نقشه جامع تعریف شوند.

کلانتری اذعان کرد: با توجه به تجارب، در بسیاری از مناطق مساجد و مدرسه ساخته شده ولی متاسفانه اکنون این مناطق خالی از سکنه هستند، پس باید فضاهای مورد نیاز با نگاه کارشناسی و اولویت بندی شوند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ضمن تاکید بر اولویت بندی ساخت مسجد در مناطق مختلف شهر یاسوج، خاطرنشان کرد: مساجد نیاز مردم بوده و باید مردمی ساخته شوند، ولی نهادها و سازمان می توانند نقش پشتیبانی در این امر را داشته باشند.

وی گفت: این کار احساس هویت، استقلال و مالکیت برای مردم ایجاد می کند، ضمن اینکه می توان از میان مردم هر محله و منطقه برای این مساجد هیئت امنا تشکیل داد.

پایان پیام/82

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی