اجل‌های ناگهانی نتیجه گناهان فراوان است/ استغفار واقعی عمر انسان را طولانی می‌کند


 اجل‌های ناگهانی نتیجه گناهان فراوان است/ استغفار واقعی عمر انسان را طولانی می‌کند

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) گفت: اگر استغفار انسان واقعی و با صداقت باشد که از گناه روی‌گردان شود خداوند او را خواهد بخشید، اجل‌های ناگهانی نتیجه گناهان فراوان است. استغفار واقعی عمر انسان را طولانی می‌کند.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام و المسلمین «کاظم صدیقی» امروز ۱۷ تیرماه در جلسه درس اخلاق که در مسجد جامع ازگل برگزار شد، گفت: امیدواریم که بلای عمومی کرونا مقدمه برای درخواست واقعی ظهور توسط مردم باشد.

وی افزود: اصطلاح فرج به ظهور اختصاص ندارد بلکه ما همواره مکلف هستیم که از خداوند درخواست فرج داشته باشیم.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه زندگی در دنیا زندگی در بستر بلا است، عنوان کرد:‌ ماهیت دنیا بر مبنای گرفتاری است، تمام امور زندگی ما با سختی‌ها آمیخته است، مرگ هم نه با شیوع بیماری یا جهاد است بلکه این موارد اسباب و مامور الهی هستند هر کسی اجلی دارد این موارد بهانه است.

حجت‌الاسلام و المسلمین صدیقی ادامه داد: عمر هر کسی را خداوند تعیین کرده است اگر انسان قضا و قدر الهی را حق بداند دچار اضطراب و وحشت نمی شود، رعایت بهداشت و دفع ضرر از واجبات و دستورات اسلامی است که وجوب عقلی و شرعی دارد.

وی با بیان اینکه خداوند در همه عرصه‌ها برای مومنان و متقین درهای بسته را باز می‌کند و روزق و روزی آنها را می‌دهد، اظهار کرد: خداوند همواره بندگان مومن خود را به توکل دعوت می‌کند. هیچ وکیلی بالاتر از خداوند نیست.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) با بیان اینکه انسان در برابر مشکلات ناتوان است اما قدرت الهی این ناتوانی را جبران می‌کند، ابراز کرد: خداوند می‌فرماید اگر جامعه ایمان و تقوا را جدی می‌گرفت ما برکت آسمان و زمین را بر همه آنها نازل می‌کردیم.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه توفیق دعا، نیایش و خلوت، استغفار در سحر، نماز اول وقت، ارتباط با بندگان صالح همه رزق الهی است. گفت: خداوند از خزائن غیب الهی برکات آسمان را می‌فرستد. تقوا مراقبت و کنترل رفتار و اخلاق در زندگی است.

وی با بیان اینکه اگر استغفار انسان واقعی و با صداقت باشد که از گناه روی‌گردان شود خداوند او را خواهد بخشید، عنوان کرد: اجل‌های ناگهانی نتیجه گناهان فراوان است. استغفار واقعی عمر انسان را طولانی می‌کند. برکات استغفار در سحر بسیار فراوان است.

حجت‌الاسلام و المسلمین صدیقی با بیان اینکه صله رحم سبب طولانی شدن عمر و قطع رحم و عاق والدین سبب کوتاهی عمر است. گفت: نکته دیگری که اجل معلق را به اجل مسمی تبدیل می‌کند دعا و صدقه است که در رحمت را به روی ما باز می‌کنند.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) در پایان خاطرنشان کرد: ختم صلوات در کنار قربانی دادن‌ها و اطعام با آن قربانی برای فقرا می‌تواند کمک کند که این بلای کرونا دفع شود.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عجیب ترین لباس الناز شاکردوست در اکران جدیدترین فیلم ! / این استایل بعید بود !