هم‌اندیشی خیرین و مدیران برای کاهش 70 کیلومتری فاصله اوز تا شیراز


هم‌اندیشی خیرین و مدیران برای کاهش 70 کیلومتری فاصله اوز تا شیراز

لارستان – ایرنا- مدیرکل راه و شهرسازی لارستان و جمعی از خیراندیشان راهسازی در نشستی هم اندیشی به میزبانی فرمانداری شهرستان اوز گردهم آمدند و بر ضرورت نگاه راهبردی به حوزه راه به عنوان یکی از اولویت های مهم توسعه ای این منطقه تاکید کردند که خروجی و دستاورد مهم این نشست در نخستین گام اتصال این شهرستان به مسیر بزرگراه لار- جهرم- بندرعباس و کوتاه تر...

فرماندار اوز گفت: این شهرستان تازه تاسیس با وجود بسیاری از ظرفیت های مهم توسعه در حوزه زیرساخت راه با مشکلات و چالش های اساسی مواجه است که در این نشست ضمن ضرورت خروج این منطقه از بن بست و برتکمیل پروژه های حوزه راه نیز تاکید شد.

علی اصغر علی‌پور تصریح کرد: در این نشست مدیرکل راه و شهرسازی لارستان برای اجرای طرح های راهسازی و اولویت بندی در این راستا نیز قول مساعد داد و یادآور شد: در صورت همکاری خیرین و فرمانداری اوز به لحاظ تامین اعتبار ازهیچ تلاشی در اجرای طرح های حوزه راه دریغ نخواهد کرد.

تشکیل انجمن خیرین راهساز

علی پور تاکید کرد: از دیگر دستاوردهای مهم این نشست نیز تشکیل انجمن خیرین راهساز برای اولین بار حتی در منطقه جنوب کشور بوده است که با راه اندازی آن کمک ها و مشارکت خیرین به شکل هدفمندتر و در راستای نیازهای اساسی منطقه هزینه خواهد شد.

وی ابراز داشت: با راه اندازی این انجمن کمک ها و اعتبارات مشارکتی خیرین با نظارت مالی سه جانبه از سوی فرمانداری اوز، خیرین و اداره کل راه و شهرسازی لارستان و با تاکید بر پروژه های راهسازی هزینه خواهد شد.

علی پور ابراز داشت: در این نشست هم اندیشی نیز خیران راهساز و نیک اندیشان شهرستان اوز برای همکاری و مشارکت در اجرای طرح های راهسازی و کمک برای ساماندهی وضعیت راه ها تلاش برای خروج این شهرستان از بن بست، اعلام آمادگی کامل کردند.

فرماندار اوز یادآور شد: خیرین همچنین به همراه مدیرکل راه و شهرسازی لارستان از برخی طرح های مهمی که ضرورت کمک خیرین در اجرای انها بیشتر ضرورت دارد نیز بازدید کردند.

اوز از بن بست خارج می شود

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان نیز تاکید کرد: علاوه بر اتصال این شهرستان به بزرگراه لار- جهرم – بندرعباس برخی مسیرهای فرعی در این شهرستان نیز به راه اصلی و همچنین راه اصلی بخش هیرم تا بختیارویه این شهرستان چهارخطه خواهد شد.

محمدرضا باقری فرد تاکید کرد: خروج شهرستان اوز از بن بست یکی از اولویت های اساسی این اداره کل است که اجرای سایر طرح ها بر پایه همین اولویت مهم اجرایی و عملیاتی خواهند شد.

باقری فرد تصریح کرد: اجرای طرح اتصال شهرستان اوز به بزرگراه لامرد- جهرم- بندرعباس در سه فاز طراحی و پیش بینی شده است.

وی گفت: فاز نخست این طرح از گردنه اوز تا سه راهی روستای کهنه ، فاز دوم از روستای کهنه تا دریاچه هیرم و فاز سوم نیز به طول ۳۵ کیلومتر از بخش هیرم تا بختیارویه طراحی و در حال اجراست.

باقری فرد یادآور شد: در فاز نخست و گردنه ابتدای شهر اوز نیز به طول ۵ کیلومترطراحی و نقشه برداری شده که برای اجرای آن اعتباری افزون بر ۲۷۰ میلیارد ریال نیاز است.

وی گفت: فاز دوم نیز از روستای کهنه تا دریاچه هیرم به طول سه کیلومتر نیز شروع شده و هدف اصلی نیز ارتقای این محور از راه فرعی به اصلی خواهد بود.

باقری فرد همچنین از اجرای فاز سوم این طرح راهسازی در شهرستان اوز اشاره کرد و گفت: با اجرای این طرح دو بانده کردن مسیر هیرم تا بختیارویه و اتصال آن به بزرگراه لار- جهرم- بندرعباس از سمت بخش بنارویه نیز شهرستان اوز از بن بست خارج خواهد شد.

وی بیان داشت: با اجرای این طرح ضمن کوتاه تر شدن مسیر اوز تا شیراز به طول بیش از ۷۰ کیلومتر مردم این شهرستان به یک راه میان بر و استاندارد نیز دسترسی پیدا خواهند کرد .

بهمن ۱۳۹۸ هفت بخش استان فارس از جمله اوز که پیش از این یکی از بخش های زیرمجموعه شهرستان لارستان بود به شهرستان ارتقا یافت.

شهرستان اوز که دارای ۲ بخش مرکزی و بید شهر است، در فاصله ۳۴۵ کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟