سند مالکیت برای یک هزار و 940 کیلومتر از رودخانه‌های اردبیل صادر می‌شود


سند مالکیت برای یک هزار و 940 کیلومتر از رودخانه‌های اردبیل صادر می‌شود

اردبیل - ایرنا - شرکت آب منطقه‌ای اردبیل و اداره کل ثبت اسناد و املاک استان اردبیل نسبت به صدور سند مالکیت برای یک هزار و 940 کیلومتر از رودخانه‌های استان اقدام می‌کنند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل روز جمعه گفت: بر اساس اصل ۴۵ قانون اساسی، تمامی بستر رودخانه‌ها و منابع آبی در اختیار حکومت اسلامی بوده و انفال محسوب می‌شوند و در قانون توزیع عادلانه آب در ماده یک ضمن تصریح بر اصل ۴۵ قانون اساسی و همچنین ماده ۲ قانون تعیین و نگهداری از بستر منابع آبی، صیانت و تولیت آن بر عهده شرکت آب منطقه‌ای می‌باشد.

عباس جنگی مرنی افزود: حدود یک هزار و ۹۴۰ کیلومتر از رودخانه‌های استان به صورت اطلاعات نقشه‌ای به اداره کل ثبت اسناد و املاک جهت جانمایی ارسال شده که انتظار می‌رود اقدامات لازم جهت صدور سند مالکیت انجام پذیرد.

وی تصریح کرد: در این استان حدود ۱۰ سد بزرگ و ۵۰ سد کوچک وجود دارد که باید اسناد مالکیت آنها با همکاری شرکت آب منطقه‌ای و اداره کل ثبت اسناد استان صادر شود.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان اردبیل نیز بر اجرای این قانون و ثبت اموال و املاک باقیمانده با توجه به ضرورت امر و تاثیر آن در زیرساخت‌های توسعه استان با توجه به نامگذاری سال با عنوین سال جهش تولید از سوی مقام معظم رهبری تاکید کرد.

رحیم محمدی همچنین از همکاری بیشتر برای صدور اسناد مالکیت اموال و دارایی‌های شرکت آب منطقه‌ای اردبیل خبر داد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403