چرا فاصله حرکت قطارها در مترو پایتخت کمتر نمی‌شود؟


چرا فاصله حرکت قطارها در مترو پایتخت کمتر نمی‌شود؟

تهران- ایرنا- اگرچه کوتاه‌تر شدن فاصله حرکت قطارها در رعایت فاصله اجتماعی مسافران مترو تاثیرگذار است اما به گفته مسوولان، قطار به تعداد کافی برای تحقق آن وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این شرکت با تمام ظرفیت در حال فعالیت است و نمی‌توانیم فاصله حرکت قطارها را بیشتر از این کم کنیم زیرا با کمبود قطار مواجه هستیم.

به گفته «فرنوش نوبخت» روزانه ۱۴۰ رام قطار در خطوط هفتگانه مترو تهران بهره‌برداری می‌شود و اگر بخواهند به منظور رعایت فاصله اجتماعی سرفاصله حرکت قطارها را کوتاه‌تر کنند، باید تعداد قطارها افزایش یابد.

وی می‌افزاید: قبل از شیوع ویروس کرونا تعداد مسافران مترو حدود یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر بود که این میزان به حدود ۹۵۰ هزار نفر رسیده و با این شرایط حتی در برخی خطوط از جمله ۲ و چهار، سرفاصله حرکت قطارها را کاهش داده‌ایم.

وی اضافه کرد: شاید در ساعت‌های اولیه صبح و عصرگاهی مترو به دلیل رفت و آمد کارمندان کمی شلوغ باشد اما در ساعت‌های غیرپیک، مترو تهران متعادل است و از شهروندان نیز می‌خواهیم ساعت سفر خودشان را با مترو مدیریت کنند.

وی تصریح کرد: شرکت مترو تهران با بالاترین ظرفیت ممکن در حال بهره‌برداری است و اگرچه مسافران مترو بیش از ۵۰ درصد کاهش یافته اما سطح خدمت‌رسانی حتی افزایش نیز داشته و کاهش سرفاصله حرکت قطارها بیش از این برای شرکت مترو امکان پذیر نیست.

هم‌اکنون ناوگان مترو تهران و حومه با هفت خط و ۱۲۷ ایستگاه در حال بهره‌برداری است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ با تو خودمونیم من ته دیوونگیم من