بی کفایتی محض ترامپ در مقابله با همه گیری کرونا در آمریکا


شبکه سی ان ان، وضعیت کرونایی آمریکا را نشانه بی کفایتی کامل ترامپ توصیف کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما؛ به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان، ۵ ماه از شیوع بیماری کووید-۱۹ در امریکا سپری می‌شود. آمار جان باختگان کرونا در آمریکا بسیار تکان دهنده است. براساس جدیدترین آمار، شمار فوتی‌های ثبت شده به علت ابتلا به کرونا به ۱۳۳ هزار و ۲۴۵ نفر رسیده است. برای درک میزان بزرگی این عدد می‌توان به چند مقایسه تاریخی مبادرت کرد.
تعداد جان باختگان کرونا در این ۵ ماه از شمار کشته شدگان آمریکایی در جنگ ویتنام بیشتر است، زیرا در جنگ ویتنام حدود ۵۸ هزار آمریکایی کشته شدند. این آمار را می‌توان با آمار کشته‌های ۱۱ سپتامبر در سال ۲۰۰۱ نیز مقایسه کرد. در یازده سپتامبر، ۲ هزار و ۹۷۷ آمریکایی کشته شدند. مقایسه آمار فوتی‌های کرونا در آمریکا با کشته شدگان آمریکایی در جنگ‌های عراق و افغانستان نیز قابل تامل است. در جنگ عراق، ۴ هزار و ۴۳۱ نظامی آمریکایی کشته شدند. در جنگ افغانستان نیز ۲ هزار و ۴۴۵ آمریکایی کشته شدند؛ بنابراین تعداد کل جان باختگان کووید-۱۹ در آمریکا از مجموع کشته‌های نظامیان آمریکایی در ۳ جنگ ویتنام، عراق و افغانستان نیز بیشتر است. این وضعیت برای آمریکا فاجعه است و نبایستی به این صورت پیش می‌رفت. سئوال مهمی که باید به آن پاسخ داد که به منزله سئوال مرگ و زندگی است، این است که اشکال کار کجاست. پاسخ صریح این سئوال، بی کفایتی محض کاخ سفید است.
رئیس جمهور ترامپ از ایالت‌ها می‌خواهد که بازگشایی اقتصادی را داشته باشند حتی در حالی که وضعیت ایالت‌ها بر دستورالعمل‌های ابلاغی خودش نیز انطباق ندارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی