ویوو iQOO Z1x مدل 5G با نمایشگر 120 هرتز، معرفی شد


ویوو iQOO Z1x مدل 5G با نمایشگر 120 هرتز، معرفی شد

ویوو از جدیدترین گوشی هوشمند 5G خود با نام ویوو iQOO Z1x رونمایی کرد. گوشی ویوو iQOO Z1x مدل 5G مجهز به نمایشگر با نرخ تازه سازی 120 هرتز است.

سرانجام گوشی ویوو iQOO Z1x، پس از انتشار پی‌در‌پی اطلاعات و تیزرهای آن، به‌صورت رسمی معرفی شد. مشخصات فنی گوشی جدید ویوو با شایعات و گمانه‌زنی‌های پیشین هم‌خوانی داشت، اما قیمت‌ دستگاه بسیار غافلگیرکننده بود؛ با پرداخت ۲۳۰ دلار، صاحب گوشی هوشمندی خواهید شد که اتصال 5G، باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی با شارژ سریع و نمایشگری با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی را در اختیارتان می‌گذارد.

ویوو iQOO Z1x قدرت خود را از تراشه اسنپدراگون 765G می‌گیرد و در چهار مدل مختلف براساس تفاوت در میزان رم و حافظه‌ی ذخیره‌سازی به‌فروش می‌رسد. دو مدل از این چهار مدل با رم ۶ گیگابایت و دو مدل دیگر هم با رم ۸ گیگابایت تولید شده‌اند که هر کدام از آن‌ها هم دارای ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی هستند. توجه داشته باشید که رم این گوشی‌ها از نوع LPDDR4x بوده و حافظه‌ی ذخیره‌سازی آن‌ها هم از نوع UFS 2.1 است.

ویوو iQOO Z1x مدل 5G با نمایشگر 120 هرتز، معرفی شد

گوشی ویوو iQOO Z1x مجهز به نمایشگر ۶٫۵۷ اینچ LCD با وضوح Full HD پلاس و نسبت ابعاد تصویر ۲۰:۹ است. همچنین شاهد حفره‌ای در گوشه سمت راست قسمت بالای نمایشگر هستیم که از دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسل با لنز f/2.0 میزبانی می‌کند.

در بخش پشتی ویوو iQOO Z1x هم دوربین سه‌گانه‌ای شامل ماژولٔ‌های واید ۴۸ مگاپیکسل، ماکرو ۲ مگاپیکسل و ماژول ۲ مگاپیکسل سنجش عمق به‌چشم می‌خورد. حسگر اثر انگشت هم در سمت راست دستگاه قرار دارد، درحالی‌که در قسمت پایین پورت USB-C و جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری قرار گرفته‌اند. اتصالات دیگر شامل 4G VoLTE دوگانه، شبکه‌ی 5G، وای‌فای ۶ و بلوتوث نسخه ۵٫۱ می‌شود.

باتری ویوو iQOO Z1x از فناوری استاندارد شارژ سریع ۳۳ واتی ویوو بهره می‌برد که در مقایسه با مدل ویوو iQOO Z1، حدود ۱۱ وات توان کمتری دارد. همچنین این دستگاه مجهز به لوله‌ی خنک‌کننده با ابعاد ۸۵ میلی‌متر و یک ورق گرافیتی ۱۰۰۰ میلی‌متر‌مربعی است و درکنار آن، یک ویژگی نرم‌افزاری هم موجب کاهش دمای گوشی جدید ویوو خواهد شد. براساس ادعای ویوو راهکار یادشده می‌تواند دمای داخلی را تا ۱۰ درجه‌ی سانتی‌گراد هم کاهش دهد؛ بدین‌ترتیب اجزای داخلی دستگاه برای مدت زمان طولانی‌تری، دوام بیاورند.

ویوو iQOO Z1x مدل 5G با نمایشگر 120 هرتز، معرفی شد

ویوو iQOO Z1x مدل 5G با نمایشگر 120 هرتز، معرفی شد

ویوو iQOO Z1x مدل 5G با نمایشگر 120 هرتز، معرفی شد

ویوو iQOO Z1x با تنوع رنگ مشکی، آبی و سفید دردسترس قرار خواهد گرفت. درحال‌حاضر این گوشی در کشور چین به‌فروش می‌رسد و قیمت نسخه‌ی پایه‌ی آن با ۶ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی معادل ۲۳۰ دلار است، درحالی‌که مدل ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی آن با قیمت ۳۳۰ دلار دردسترس قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر جذاب خانم بازیگر فیلم آواز تهران بعد 33 سال / هنوز مجرد !! + بیوگرافی و عکس ها