بانوی سوری؛ بانی کلاس‌های قرآنی در ترکیه


سوزان شیخه معروف به «ام البشر» از بانوان سوری مقیم ترکیه است که با وجود شرایط سخت در مسیر نشر قرآن گام برداشته و تلاش‌هایی ارزنده در این زمینه انجام داده است.

بانوی سوری؛ بانی کلاس‌های قرآنی در ترکیه

به گزارش ایکنا؛ به نقل از آناتولی، سوزان شیخه 25 سال است که از دمشق به آنکارا مهاجرت کرده‌ و با وجود مشکلات و سختی‌های پیش‌رو با عزم و اراده قوی در زمینه حفظ قرآن گام برداشته است.

او با صبر و پشتکار توانسته است قرائات عشر (قرائت‌های دهگانه قرآن) را یاد بگیرد و با تأسیس انجمن «دیار القرآن» در منطقه «باشاک شهیر» استانبول، مدیر این انجمن شده و به بانوان و دختران قرآن آموزش دهد.

این بانوی سوری که 20 سال است قرآن تدریس می‌کند، در گفت‌و‌گو با آناتولی اظهار کرد: در خانواده‌ای متدین بزرگ شدم و آرزو داشتم در زمینه اسلامی فعالیتی آگاهانه داشته باشم و به نقش یک زن مسلمان همان‌گونه که اسلام خواسته است، عمل کنم.

وی افزود: در منازل قرآن تدریس می‌کردم و متوجه ضعف در حوزه آموزش علوم دینی بودم، طرح افتتاح انجمن دیارالقرآن به ذهنم رسید و خانواده‌ام در این مسیر مرا تشویق کرد و این طرح در سال 2015 میلادی عملی شد.

سوزان شیخه با بیان این که منطقه «باشاک شهیر» محیط مناسبی برای آموزش قرآن دارد، تصریح کرد: تسهیلات خوبی برای افتتاح انجمن‌های مختلف در ترکیه وجود دارد و خیلی قوانین این مسئله پیچیده نیست و همین امر موجب شد آنچه در ذهنم بود، عملی شود.

وی گفت: در انجمن دیار 450 نفر از بانوان عرب و 170 تن از بانوان ترکیه‌ای قرآن و مسائل مرتبط با قرآن را آموزش می‌بینند و با توجه به این که دلیل بسیاری از مشکلات امت عربی فاصله‌افتادن میان علم و عمل است، سعی می‌کنیم این فاصله را از بین ببریم.

این بانوی سوری همچنین بیان کرد: قرآن‌آموزان انجمن دیار در آزمون اداره امور دینی ترکیه شرکت می‌کنند و سال گذشته 22 تن از قاریان این انجمن توانستند اجازه‌نامه قرائت از این اداره دریافت کنند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید