معاون وزیر بهداشت: احتمالاً دانشگاه ها با حداقل دانشجویان شروع به کار کنند


معاون وزیر بهداشت: احتمالاً دانشگاه ها با حداقل دانشجویان شروع به کار کنند

معاون آموزشی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اهمیت ایمن کردن فضای آموزشی و تلفیق آموزش مجازی و حضوری و فراهم کردن شرایط برای تحصیل دانشجویان با کمترین خطر سیاست مسئولین است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از همدان ؛ دکتر علی اکبر حق دوست، در بازدید از مرکز بهداشت استان همدان و در جمع خبرنگاران گفت: در شرایط جنگی باید عاقلانه مدیریت کرد و متناسب با شرایط، آرایش جنگی را تغییر داد.

وی با اعلام اینکه سه ماه، مدت طولانی است و نمی‌توان برای سه ماه آینده تصیم قطعی گرفت، افزود:
برای مقابله با کرونا باید حرف و عمل‌مان یکی باشد.

معاون آموزشی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: باید تدبیر لازم برای استفاده از وسایل حفاظت فردی همچون ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و شستشوی مرتب دست و صورت را جدی گرفت.

حق دوست با بیان اینکه تاکنون کرونا در استان همدان به طغیان جدی منجر نشده است، تاکید کرد: با رعایت پروتکل های بهداشتی و لزوم مدیریت وضعیت فعلی از گسترش کرونا در استان پیشگیری کرد.

وی با اشاره به اینکه در مورد کرونا از ابتدا در کل کشور برنامه‌هایی برای توانمندسازی کادر درمانی انجام شده، اظهار داشت: در طی گزارش‌ها و بازدیدهای صورت گرفته، استان همدان در زمینه مقابله و پیشگیری نسبت به متوسط کشور، وضعیت بهتری داشته است.

حق دوست ادامه داد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و به کارگیری علم و دانش در استان همدان تاکنون طغیان جدی ایجاد نشده که امید است با درایت، بیماری در سطحی که به طغیان نیانجامد مدیریت شود.

معاون آموزشی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه احساس می‌کنم توان علمی دست‌اندرکاران به اندازه کافی بوده و رشد خوبی در خصوص آموزش‌های کادر درمانی برای مقابله با کرونا پیدا کرده ایم، افزود: بیماری جدید و دانش ما اندک است، اما تلاش بر این بوده که مستندات علمی به صورت منطقه‌ای که حاصل تحقیقات کاربردی باشد در عملکردها وارد شود.

وی در مورد برنامه برای کاهش تلفات نیز گفت: به تدریج تجربه و علم ما در حال افزایش است و برخی مداخلات دارویی و درمانی که در پروتکل‌ها بود از حیث درمان خارج شده و شیوه‌های جدیدی وارد شده که همین موضوع منجر به کاهش میزان مرگ و میر در کشور و جهان شده است.

معاون وزیر بهداشت: احتمالاً دانشگاه ها با حداقل دانشجویان شروع به کار کنند

46

کد خبر 1408501

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دست رد انگلیس به سینه نتانیاهو درباره سپاه پاسداران