ناپایداری‌ جوی آسمان کردستان را فرا می‌گیرد


ناپایداری‌ جوی آسمان کردستان را فرا می‌گیرد

سنندج - ایرنا - معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی کردستان گفت: با ورود یک سامانه بارشی، ناپایداری‌های جوی آسمان این استان را فرا می‌گیرد.

علی پناهی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پایش نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد آسمان این استان از امروز تا دوشنبه هفته آینده شاهد رگبار باران، رعد و برق، وزش تندباد لحظه‌ای، افزایش دما و تداوم گرما و کاهش کیفیت هوا خواهد بود.

وی اضافه کرد: این سامانه غالب نقاط استان به ویژه در مناطق شمالی، مرکزی و شرقی همچون شهرستان‌های سقز، بیجار، دیواندره قروه به ویژه در روزهای جمعه و شنبه را فرا خواهد گرفت.

معاون توسعه و پیش بینی مدیرکل هواشناسی کردستان یادآور شد: احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها و روخانه‌ها بویژه در نواحی شمال غربی استان، خسارت ناشی از رخداد احتمالی صاعقه، وزش تند باد لحظه‌ای و آمکان آسیب به سازهای کم استحکام و امکان خطرات ناشی از آتش سوزی به سبب تدام گرما و وزش باد از مخاطره‌های این سامانه است.

وی یادآور شد: عدم صعود به ارتفاعات، خودداری از تردد در حاشیه رودخانه‌ها مخصوصا روزهای جمعه و شنبه از جمله توصیه‌های هواشناسی در این مدت است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نام بیماری سخت ترانه علیدوستی اعلام شد | اعلام آخرین وضعیت روند درمان بازیگر سرشناس