بیش از 12میلیون و 376هزار نفر؛ شمار مبتلایان کرونا


بیش از 12میلیون و 376هزار نفر؛ شمار مبتلایان کرونا

کشور‌های آمریکا، برزیل، هند، روسیه، پرو، شیلی و اسپانیا همچنان در صدر بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا در جهان قرار دارند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما؛ بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت، از میان ۱۲ میلیون و ۳۷۶ هزار و ۵۹۳ نفر مبتلا به ویروس کرونا (کووید ۱۹)، تاکنون ۷ میلیون و ۱۸۱ هزار و ۹۷ نفر بهبود یافته و ۵۵۶ هزار و ۴۷۳ تن فوت کرده اند.
شمار مبتلایان، جان باختگان و بهبودیافتگان در جهان
بیش از 12میلیون و 376هزار نفر؛ شمار مبتلایان کرونا

شمار مبتلایان، جان باختگان و بهبودیافتگان در برخی کشورهای عمده جهان

بیش از 12میلیون و 376هزار نفر؛ شمار مبتلایان کرونا
آمار مبتلایان، جان باختگان و بهبودیافتگان در چند ایالت آمریکا
بیش از 12میلیون و 376هزار نفر؛ شمار مبتلایان کرونا
آمار مبتلایان به کرونا در مصر به مرز ۸۰ هزار نفر رسید
به گزارش خبرگزاری صدا وسیما از قاهره، وزارت بهداشت مصر از شناسایی ۹۵۰ مورد قطعی ابتلا به کووید-۱۹ در شبانه روز گذشته خبر داد. در همین مدت و با کاهشی ملموس تعداد ۵۳ نفر از مبتلایان کووید-۱۹ جان خود را از دست دادند.
بر اساس آمار وزارت بهداشت تا بعد از ظهر پنجشنبه ۹ جولای شمار مبتلایان کووید-۱۹ در مصر به ۷۹ هزار و ۲۵۴ نفر افزایش یافت که از این تعداد تا کنون ۲۲ هزار و ۷۵۳ نفر بهبود یافتند و ۳ هزار و ۶۱۷ نفر فوت کردند. وزارت بهداشت مصر همچنین اعلام کرد میزان بهبودی بیماران کرونایی در بیمارستان‌های قرنطینه به ۲۸.۱% افزایش یافته است.
قرنطینه بیش از ۱۰ هزار نظامی رژیم صهیونیستی به علت ابتلا به کرونا
شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد: رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند کرونا به هدف قرار دادن ارتش اسرائیل ادامه می‌دهد و بیش از ۱۰ هزار نظامی در قرنطینه قرار گرفته اند.
افزایش نگران کننده شمار مبتلایان به کرونا در هند
به گزارش بی بی سی‏، شش ماه پس از شناسایی اولین مورد ابتلا به ویروس کرونا در هند‏، شمار مبتلایان به کووید-۱۹ در هند طی هفته گذشته به حدی افزایش یافته که این کشور با جهشی نگران کننده، جای روسیه را در میان آلوده‌ترین کشور‌های جهان به این ویروس مهلک گرفته است.
رامانان لاکسمینارایان استادیار، مدیر بهداشت جهانی و کارشناس ارشد، مرکز دینامیک بیماری، اقتصاد و سیاست وابسته به دانشگاه واشنگتن گفت در هند به نسبت جمعیت این کشور، تعداد آزمایش تشخیص ویروس کرونا بسیار پایین است. به طوری که از هر یک میلیون نفر جمعیت این کشور فقط ۷۵۰۰ نفر موفق به آزمایش کرونا می‌شوند.
از این رو آمار اعلامی مبتلایان به کرونا از سوی مسئولان این کشور فقط بخش کوچکی از آمار واقعی است. بر اساس آمار اعلامی مراکز درمانی دولتی هند‏ تا اواخر آوریل و اویل ماه مه حدود ۱۰ میلیون نفر از مردم این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده بودند؛ لذا تعجبی ندارد که اکنون شمار مبتلایان به کرونا در این کشور به چند ده میلیون نفر رسیده باشند.
لاکسمینارایان درباره علت پایین بودن تعداد آزمایش‌های تشخیصی کرونا در کشور هند نیز گفت در ابتدای همه گیری کووید-۱۹ در هند دولت این کشور می‌خواست همه موارد آزمایش تشخیصی کرونا زیر نظر و در مراکز دولتی انجام شود تا بر آمار اعلامی کنترل داشته باشد. ولی بخش خصوصی هند ظرفیت و توان بالقوه بالایی دارد که تا به حال از تمام این ظرفیت بهره گیری نشده است. از سوی دیگر هزینه هر آزمایش تشخیصی کرونا در هند حدود ۱۰۰ دلار است که برای خانواده‌های کم در آمد مبلغ بالایی به شمار می‌رود و فقط خانواده‌های ثروتمند این کشور امکان استفاده از آن را دارند. حتی اگر این مبلغ به ۶۰ دلار نیز تنزل یابد بازهم اکثر خانوار‌های هندی از پس پرداخت آن بر نمی‌آیند. دولت هم تمایلی به تقبل این هزینه را ندارد؛ لذا علل زیادی در این موضوع دخیل هستند.
گفتنی است هم اینک کشور‌های آمریکا و برزیل به ترتیب بالاترین شمار مبتلایان به کرونا در جهان دارند و هند در رتبه سوم قرار دارد.
مرکل دروغ پراکنی و عوام گرایی را در مواجهه با کرونا تقبیح کرد
به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان، آلمان ریاست ادواری پارلمان اروپا را برعهده گرفته است. آنگلا مرکل صدراعظم آلمان در آغاز ریاست کشورش بر پارلمان اروپا سخنان صریحی به زبان آورده است. مرکل گفته است که "این بیماری همه گیر، نشان دهنده محدودیت‌های پوپولیسمی است که واقعیت‌ها را انکار می‌کند".
سی ان ان افزود: این سخنان مرکل درباره عوام گرایی (پوپولیسم) جالب توجه است. مرکل با این سخنان خود، عوام گرایی و نپرداختن به واقعیت‌ها را در رویکرد برخی از مسئولان در مواجهه با ویروس کرونا، محکوم کرده است. آنگلا مرکل این سخنان را در پارلمان اروپا مطرح و تاکید کرد "تاکنون دروغ و ارائه اطلاعات نادرست در مواجهه با این بیماری همه گیر، عبث و بی نتیجه بوده است همانطور که تحریک افراد و نفرت پراکنی اینگونه بوده اند." به گفته مرکل "دموکراسی‌ها برای موفقیت در مقابله با این بیماری همه گیر به شفافیت نیاز دارند".
آخرین آمار مبتلایان به کرونا در ترکیه
به گزارش خبرگزاری صداوسیما از آنکارا، فخرالدین کوجا وزیر بهداشت ترکیه گفت: با شناسایی ۱۰۲۴ مبتلای جدید، تعداد کل مبتلایان به کرونا به ۲۰۹۹۶۲ مورد رسید. با جان باختن ۱۸ بیمار کرونایی در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد قربانیان کرونا ۵۳۰۰ نفر افزایش یافت.
تاکنون ۱۹۰۳۹۰ بیمار کرونایی هم بهبود یافته اند.
ممنوعیت اجتماع بیش از ده نفر در بلگراد
به گزارش آسوشیتدپرس؛ به دنبال ناآرامی‌ها و درگیری‌های خشونت آمیز دو شب گذشته در بلگراد پایتخت صربستان میان معترضان به محدودیت‌های اجتماعی الزامی همه گیری ویروس کرونا با نیرو‌های پلیس‏‏، مسئولان این کشور از امشب هرگونه تجمع بیش از ۱۰ نفر را در این شهر ممنوع کردند.
ستاد مدیریت بحران دولت صربستان اعلام کرد هدف از این تدابیر امنیتی‏ جلوگیری از شیوع بیش از پیش ویروس کرونا در نتیجه اینگونه تجمعات است. زیرا در اعتراضات خیابانی، فاصله گذاری اجتماعی و مقررات بهداشتی رعایت نمی‌شود و فقط شمار اندکی از مردم از ماسک استفاده می‌کنند.
بر اساس تدابیر جدید‏، علاوه بر ممنوعیت اجتماعات‏، هرگونه کسب و کار در فضا‌های بسته مانند کافه‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای تا اطلاع بعدی ممنوع است. نخست وزیر صربستان نیز گفته است بر اثر افزایش شدید مبتلایان به ویروس کرونا‏، چیزی نمانده است که نظام بهداشت و درمان این کشور از هم بپاشد.
گفتنی است؛ در درگیری‌های دو روز گذشته در بلگراد‏، هزاران معترض خشمگین با سنگ به نیرو‌های ویژه پلیس حمله کردند و در مقابل، نیرو‌های پلیس هم برای پراکنده کردن معترضان از خودرو‌های زره پوش و گاز اشک آور استفاده کردند.
افزایش جان باختگان از همه گیری کووید ۱۹ در انگلیس
به گزارش خبرگزاری صداوسیما از لندن، وزارت بهداشت و رفاه اجتماعی انگلیس اعلام کرد: در شبانه روز گذشته ۸۵ نفر دیگر در این کشور، قربانی همه گیری ویروس کرونا شدند و شمار جان باختگان از کووید ۱۹ بر اساس گزارش دولت انگلیس به ۴۴ هزار و ۶۰۲ نفر رسید.
بر اساس اطلاعیه وزارت بهداشت و رفاه اجتماعی انگلیس، در ۲۴ ساعت گذشته همچنین ۶۴۲ مورد جدید ابتلای قطعی به ویروس کرونا شناسایی شد و مجموع مبتلایان به این ویروس به ۲۸۷ هزار و ۶۲۱ نفر رسید.
شمار واقعی مبتلایان به کووید ۱۹ و جان باختگان از این همه گیری، مشخص نیست. شماری از رسانه‌های انگلیس مدت هاست اعلام کرده اند که شمار واقعی قربانیان ویروس کرونا، از ۶۵ هزار نفر فراتر رفته است.
روز دوشنبه این هفته، مرکز ملی آمار انگلیس اعلام کرد دولت این کشور، دستکم ده هزار مرگ ناشی از ویروس کرونا را در آمار خود ثبت نمی‌کند، زیرا تا ابتدای این هفته، شمار قربانیان کووید ۱۹، به ۵۵ هزار و ۳۹۸ نفر رسید. انگلیس حتی بر اساس آمار‌های دولتی بیشترین قربانیان از کرونا را در قاره اروپا داراست.
افزایش شمار مبتلایان به کرونا در جمهوری آذربایجان
به گزارش خبرگزاری صدا وسیما از باکو، به نقل از ستاد ویژه مبارزه با کرونا در جمهوری آذربایجان، در ۲۴ ساعت گذشته ۵۴۸ بیمار قطعی آلوده به ویروس کرونا شناسایی شدند که با این تعداد، مجموع مبتلایان به کرونا در این کشور به ۲۲۴۶۴ نفر رسید.
براساس این گزارش با مرگ ده نفر دیگر بر اثر کرونا که این تعداد فوتی در آمار روزانه قربانیان کرونا در این کشور بی سابقه است تعداد جان باختگان هم به ۲۸۴ نفر افزایش یافت.
با پیوستن ۴۹۱ بیمار دیگر به جمع بهبودیافتگان مجموع بیماران بهبود یافته ۱۳۵۹۱ نفر شد. هم اکنون ۸۵۸۹ مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های این کشور بستری هستند. تاکنون ۵۴۴ هزار و ۷۳۵ تست کرونا در این کشور انجام گرفته است.
موج سوم کرونا در هنگ کنگ
به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان، در روز‌های اخیر موارد جدیدی از شیوع بیماری کووید-۱۹ در هنگ کنگ مشاهده شده است. همین امر مقامات مسئول را در هنگ کنگ بسیار نگران کرده است. به گفته مقامات هنگ کنگی، این منطقه با موج سوم کووید-۱۹ دست به گریبان شده است.
سی ان ان افزود: با آنکه مقامات هنگ کنگ به علت عملکرد دقیق و کنترل شدید این بیماری تحسین شده اند، این بیماری همچنان مشکل هنگ کنگ است. مقامات هنگ کنگ هشدار داده اند که ممکن است این بیماری به صورت تصاعدی در هنگ کنگ افزایش یابد. از روز یکشنبه تاکنون، تست کرونای شصت و پنج نفر در هنگ کنگ مثبت شده است.
کوبا با مقررات کنترلی شدید، کرونا را مهار کرده است
به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان، در حالی موارد ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در آمریکا سیر سرسام آور پیدا می‌کند که کوبا به تدریج به شرایط عادی بازمی گردد. براساس ارزیابی‌های دانشگاه جانز هاپکینز، تاکنون دو هزار و سیصد و نود و نه مورد مثبت ابتلا به کرونا در کوبا ثبت شده است. تاکنون هشتاد و شش نفر نیز در کوبا به علت ابتلا به این بیماری جانشان را از دست داده اند. ماه گذشته دولت کوبا اعلام کرد این بیماری همه گیر در کنترل درآمده است.
سی ان ان افزود: حالا هدف دولت کرونا این است که به تدریج، چرخ اقتصاد کشور را به شرایط عادی بازگرداند. کوبا برای مدت بیش از سه ماه در محدودیت‌های کرونایی قرار داشت. اما با تلاش‌های گسترده و سراسری در کوبا برای کنترل این بیماری، حالا دولت کوبا به سمت کاهش این محدودیت‌ها حرکت کرده است بطوریکه به مراکز کسب و کار اجازه داده است با رعایت پروتکل‌هایی فعالیت‌های خود را مجدداً شروع کنند.
کارکنان کافی شاپ‌ها و رستوران‌ها در کوبا باید ماسک بزنند، میز‌ها باید با فاصله گذاری اجتماعی چیده شود و دستان همه مشتریانی که داخل این مراکز می‌شوند باید ضدعفونی شود. برنامه رهگیری شدید تماسها، جداکردن بیماران از دیگران و بستن مرز‌ها به علت شیوع این بیماری، با آنکه به شدت به اقتصاد این کشور ضربه زده، بسیار نتیجه بخش بوده است. مقامات مسئول در کوبا می‌گویند حالا موارد فعال ابتلا به این بیماری بسیار کم شده است. کوبا کشوری با جمعیت یازده میلیون نفر است.
کاهش محدودیت‌های کرونایی در انگلیس از هفته آینده
شبکه تلویزیونی الجزیره از کنفرانس مطبوعاتی اولیور دودن وزیر فرهنگ دولت انگلیس، درباره کاهش محدودیت‌های کرونای در این کشور خبر داد. وی از از سرگیری فعالیت سالن‌های تئاتر از پس فردا شنبه و آرایشگاه‌ها از دوشنبه آینده خبر داد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش