وزیر نفت یمن: حتمال بروز فاجعه انسانی در این کشور به دلیل کمبود سوخت


وزیر نفت یمن در دولت نجات ملی، اقدام ائتلاف سعودی در توقیف کشتی‌های حامل سوخت به یمن را محکوم کرد و...

وزیر نفت یمن: حتمال بروز فاجعه انسانی در این کشور به دلیل کمبود سوخت

وزیر نفت یمن در دولت نجات ملی، اقدام ائتلاف سعودی در توقیف کشتی‌های حامل سوخت به یمن را محکوم کرد و در باره احتمال بروز فاجعه انسانی در این کشور به دلیل کمبود سوخت هشدار داد.

به گزارش فارس، «عبدالله دارس»، وزیر نفت یمن در دولت نجات ملی شامگاه پنجشنبه گفت که مخازن سوخت در این کشور جنگ زده خالی شده است و ائتلاف سعودی مسبب این اوضاع است.

به گزارش شبکه المسیره یمن، وزیر نفت یمن گفت که ایستگاه‌های پمپ بنزین و سوخت در یمن خالی شده و اوضاع حکایت از وقوع بحران انسانی دارد.

او اقدام ائتلاف متجاوز سعودی در توقیف کشتی‌های حامل سوخت و نفت را «مجازات دسته جمعی مردم یمن» دانست و گفت که مسئولیت کامل اوضاع به وجود آمده در یمن و تداوم اقدام ائتلاف مذکور در توقیف نفت‌کش‌ها بر عهده سازمان ملل و شورای امنیت است.

وزیر نفت یمن در مورد کارشکنی و همدستی سازمان ملل با ائتلاف متجاوز سعودی نیز گفت که این سازمان درخواست‌های ما برای ورود در قضیه نفت‌کش «صافر» و حفاظت از آن و صدور مجوز تخلیه بار که نفت خام است را با وعده‌های دروغین جواب می‌دهد.

او همچنین در باره توقف عملیات حفاظت و صیانت از کشتی صافر هشدار داد و گفت که توقف این عملیات چه بسا منجر به فاجعه زیست محیطی و آلودگی آب‌های اطراف ساحل یمن شود.

اخیرا مقامات یمنی گفته‌اند که عربستان سعودی و ائتلاف متجاوزش با توقیف کشتی‌های حامل سوخت به یمن که اتفاقا ترخیص و مجوز سازمان ملل را دارد، به دنبال افزایش فشارها به دولت نجات ملی هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی