هدف مجلس از سوال از رئیس جمهور چیست؟


هدف مجلس از سوال از رئیس جمهور چیست؟

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی گفت: در طرح سوال از رئیس جمهور به دنبال آن هستیم که مطالبات بر حق مردم را به دولت گوشزد کنیم، نباید اجازه دهیم که طرح سوال از رئیس‌جمهور با انحراف روبه‌رو شده و به حاشیه کشیده شود، هدف مجلس از سوال از رئیس جمهور فعال کردن دولت در حوزه معیشت مردم است.

دکتر فاطمه محمدبیگی، عصر پنجشنبه ۱۹ تیر در دیدار اعضای شورای بسیج رسانه استان قزوین گفت: رسانه یک ابزار بسیار مهم برای ارتقاء سطح علمی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی مردم است که می‌تواند در راستای اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی مردم نقش بسیار سازنده‌ای داشته باشد، باید صداقت شاه‌کلید فعالیت رسانه‌ها باشد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: حمایت رسانه‌ها از نمایندگان انقلابی در راستای قدم گذاشتن در مسیر مبارزه با فساد و تلاش برای بهبود شرایط و مطالبات مردم و انقلاب بسیار حائز اهمیت است لذا تقاضا داریم رسانه‌ها در این راستا در کنار نمایندگان مجلس باشند.

محمدبیگی بیان کرد: در مجلس یازدهم به دنبال پاسخگویی به مطالبات بر زمین مانده مردم هستیم، در این راه با مشکلات زیادی روبه‌رو هستیم که گاهی موانعی را در مسیر خدمت به مردم ایجاد می‌کنند.

وی تصریح کرد: بنا بر تخصص و توانمندی خویش وارد کمیسیون بهداشت و درمان شدم تا بتوانم در مسیر بهبود زیرساخت‌های حوزه بهداشت و درمان استان قزوین قدم بردارم، این استان با وجود داشتن ویترین زیبا به شدت در این حوزه فقیر است و محرومیت‌های زیادی در مناطق مختلف از جمله الموت، طارم و کوهین در این حوزه وجود دارد. در حال حاضر بخش زیادی از هزینه خانواده‌ها به حوزه سلامت اختصاص پیدا می‌کند که این هزینه بسیار بالاست.

این نماینده گفت: متأسفانه در حوزه جمعیت و فرزندآوری سیاست‌ها و برنامه‌های دولت گاه ناکارآمد است، در مجلس یازدهم به دنبال تشکیل کمیسیون ویژه جمعیت و خانواده هستیم تا بتوانیم سیاستگذاری‌های لازم را در حوزه حمایت از خانواده‌ها و افزایش جمعیت داشته باشیم.

وی اظهار کرد: در چند سال پیش رو اگر اقدام مناسبی در حوزه سیاست‌گذاری تشویقی برای افزایش جمعیت انجام نشود بی‌شک با یک بحران در آینده روبه‌رو خواهیم شد و از دهه ۱۴۲۰ به بعد در گرداب افول جمعیت گرفتار می‌شویم.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس تصریح کرد: واجب است رسانه‌ها در مسیر افزایش جمعیت قدم بردارند و آسیب‌های کاهش جمعیت را اطلاع رسانی کنند. بسیج رسانه باید پیشرو گفتمان‌سازی و سیاستگذاری مطالبات رهبری باشد که یکی از مهمترین آن مطالبات بحث جمعیت است.

این مسئول در پایان خاطرنشان کرد: تلاش خواهم کرد در دوره چهار ساله نمایندگی خود به صورت ویژه در حوزه‌های محرومیت‌زدایی، بهبود ساختارهای بهداشت و درمان، اقدامات زیرساختی مناطق محروم و روستایی و مبارزه با فساد فعالیت داشته باشم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی