تعداد قربانیان قحطی ناشی از کرونا از جان‌باختگان آن بیشتر می‌شود


آکسفام: همه گیری کرونا باعث اختلال در زنجیره تولید فرآوری و توزیع مواد غذایی شده است و به بهای جهان مردم کشور‌های فقیر تمام شده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از بی بی سی‏، با گذشت چندماه از آغاز همه گیری ویروس کرونا در جهان، سازمان بین المللی امدادرسانی آکسفام که مقر آن در انگلیس است‏، امروز پنجشنبه هشدار داد تعداد افرادی که بر اثر گرسنگی و قحطی ناشی از همه گیری کووید-۱۹ جان خود را از دست می‌دهند‏، از تعداد قربانیان خود این ویروس بیشتر می‌شود.
آکسفام در گزارشی اعلام کرد همه گیری کرونا باعث اختلال در زنجیره تولید فرآوری و توزیع مواد غذایی شده است و به بهای جهان مردم کشور‌های فقیر تمام شده است. این سازمان در گزارش خود هشدار داد تا پایان سال جاری میلادی، به علت همه گیری کووید-۱۹، روزانه ۱۲ هزار نفر احتمالا غذای کافی برای خوردن نخواهند یافت و جان خود را از دست خواهند داد. ۱۰ کشور یمن، جمهوری دموکراتیک کنگو، افغانستان، ونزوئلا، ساحل صحرا در غرب آفریقا، اتیوپی، سودان، سودان جنوبی، سوریه و هایئتی با قحطی و گرسنگی شدید مواجه هستند.
در این کشور‌ها‏، بحران مواد غذایی پیش از بحران کرونا به علت معضلاتی مانند گرم شدن زمین‏، جنگ و درگیری‌های داخلی جدی بوده است و بر اثر پیامد‌های ناشی از همه گیری کووید-۱۹ وخیم‌تر و بغرنج‌تر شده است. در این میان وضعیت کشور یمن بسیار بحرانی‌تر از کشور‌های دیگر است که با بدترین بحران بشری جهان دست و پنجه نرم می‌کند.
سازمان‌های امدادی وابسته به سازمان ملل متحد هشدار می‌دهند که منابع لازم برای تامین مواد غذایی مورد نیاز مردم جنگ زده یمن را ندارند. شبکه بهداشت و درمان این کشور تقریبا از بین رفته است و پیگیری‏، آزمایش و شناسایی مبتلایان کووید-۱۹ در این کشور غیرممکن است. مسئولان این کشور اخیرا هشدار داده بودند اگر همه گیری کووید-۱۹ به این کشور سرایت کند‏، تعداد قربانیان آن غیرقابل شمارش خواهد بود. مردم این کشور اطلاعات کافی برای پیشگیری از این ویروس را ندارند.
در نتیجه شش سال جنگ و درگیری‏ در یمن نیمی از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی این کشور نابود شده اند. خانم دکتر اشفق محرم از پزشکان یمنی می‌گویند وقتی به مردم توصیه می‌شود که مراقب باشند تا مبادا به ویروس کرونا مبتلا شوند‏، می‌گویند دکتر ما را از کووید-۱۹ نترسان. ما همینطوری از قحطی می‌میریم. ما هرچه پیدا کنیم باید بخوریم تا زنده بمانیم. وضعیت بسیار دردناک است. دو سوم مردم یمن نمی‌دانند که وعده غذایی بعدی آن‌ها چه خواهد بود. جامعه بین الملل نیز که گرفتار بحران همه گیری کرونا می‌باشد، به این مردم پشت کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان