طلای سیاه دوباره اوج گرفت


طلای سیاه دوباره اوج گرفت

قیمت نفت برنت امروز با 7 سنت معادل 0.2 درصد افت به 43 دلار و 22 سنت رسید.

طلای سیاه دوباره اوج گرفت

به گزارش پول نیوز به نقل از رویترز، قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا امروز با 14 سنت معادل 0.3 درصد کاهش به 40 دلار و 76 سنت رسید. روز چهارشنبه قیمت این شاخص نفتی شاهد افزایش 0.7 درصدی بود.

قیمت نفت برنت دریای شمال هم پس از رشد نیم درصدی در روز چهارشنبه، امروز با 7 سنت معادل 0.2 درصد افت به 43 دلار و 22 سنت رسید.

لاچلان شاو تحلیلگر نشنال بانک استرالیا در این باره گفت: «بازار در تلاش برای متقاعد شدن در مورد آمارهای افزایشی است... اما قرائن و شواهد در مورد ترمیم تقاضا ضد و نقیض است.»

در حالی که آمارهای انستیتوی نفت آمریکا نشان داد که میزان ذخایر بنزین این کشور در هفته گذشته با 4.8 میلیون بشکه کاهش همراه بوده که بسیار بیشتر از پیش بینی تحلیلگران است، قیمت نفت روز چهارشنبه شاهد کاهش بود. آمارها همچنین نشان می داد که میزان تقاضا به 8.8 میلیون بشکه در روز رسیده که بالاترین رقم از 20 مارس تاکنون است.

میزان تقاضا برای بنزین در مناطقی از آمریکا که مجددا مقررات قرنطینه برقرار شده رو به کاهش بوده در حالی که تقاضا در ساحل شرقی این کشور که موارد شیوع تحت کنترل است به خوبی در حال افزایش است.

بازار همچنین در انتظار نشست روز 15 جولای کمیته نظارتی اوپک و متحدانش است تا ببیند برآورد این گروه از وضعیت کنونی بازار نفت چگونه خواهد بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه نفت و گاز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج