دنیای فوتبال در چنین روزی؛ 9 جولای


دنیای فوتبال در چنین روزی؛ 9 جولای

به مرور خاطرات فوتبالی‌مان خواهیم پرداخت. لحظاتی که با آن‌ها فریاد کشیدیم، شادی کردیم و بعضا اشک...

در این مطلب نگاهی خواهیم داشت به تعدادی از مهم‌ترین و جالب‌ترین اتفاقاتی که در تاریخ 9 جولای در دنیای فوتبال رخ داده‌اند.

صعود برزیل به مرحله نیمه نهایی جام جهانی با کسب برتری 3-2 مقابل هلند (1994/7/9)

در چنین روزی و در چارچوب رقابت های مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی 1994 دو تیم ملی هلند و برزیل در حضور 63 هزار تماشاگر ورزشگاه کاتن بول به مصاف هم رفتند که این دیدار جذاب و تماشایی در نهایت با برتری 3-2 برزیل و صعود این تیم به جمع چهار تیم برتر رقابت ها پایان یافت. روماریو، ببتو و برانکو زننده سه گل برزیل در دقایق 53، 63 و 81 این مسابقه بودند و دو گل هلند نیز توسط دنیس برکمپ و آرون وینتر در دقایق 64 و 76 به ثمر رسید.

صعود ایتالیا به مرحله نیمه نهایی جام جهانی با کسب برتری 2-1 مقابل اسپانیا (1994/7/9)

در چارچوب رقابت های مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی 1994 دو تیم ملی ایتالیا و اسپانیا در حضور 53 هزار تماشاگر ورزشگاه فاکسبرو به مصاف هم رفتند که این دیدار در نهایت با برتری 2-1 ایتالیا و صعود این تیم به جمع چهار تیم برتر رقابت ها پایان یافت. دینو باجو و روبرتو باجو، زننده دو گل ایتالیا در دقایق 25 و 88 این مسابقه بودند و تک گل اسپانیا نیز توسط خوزه لوییز پرز کامینرو در دقیقه 58 به ثمر رسید.

پیوستن زین الدین زیدان به رئال مادرید (2001/7/9)

سال 2001 در چنین روزی، زین الدین زیدان به رئال مادرید پیوست، به همین بهانه صفحه رسمی رئال مادرید و یوفا ویدیو هایی را منتشر کرده اند. فوق ستاره فرانسوی در 227 بازی برای رئال مادرید، 49 گل به ثمر رساند.

چهارمین قهرمانی ایتالیا در جام جهانی با غلبه بر فرانسه در ضربات پنالتی (2006/7/9)

در چنین روزی و در چارچوب دیدار فینال جام جهانی 2006 دو تیم ملی ایتالیا و فرانسه در حضور 69 هزار تماشاگر ورزشگاه المپیک برلین به مصاف هم رفتند. فرانسه خیلی زود و در دقیقه 7 با خطای مارکو ماتراتزی روی فلورن مالودا صاحب ضربه پنالتی شد. زین الدین زیدان پشت توپ ایستاد و با ضربه ای چیپ، دروازه جانلوییجی بوفون را باز کرد. 12 دقیقه بعد، ماتراتزی روی کرنر ارسالی آندره آ پیرلو، با ضربه سر ایتالیا را به گل تساوی رساند. در ادامه تلاش دو تیم ثمری نداشت تا بازی به وقت های اضافی کشیده شود.

در دقیقه 110 این مسابقه، یکی از مشهورترین صحنه های تاریخ جام جهانی رخ داد، جایی که زین الدین زیدان ضربه سری را به قفسه سینه مارکو ماتراتزی وارد کرد تا در آخرین بازی دوران حرفه ای خود، با دریافت کارت قرمز مستقیم از زمین مسابقه اخراج شود. در ادامه تعیین سرنوشت این مسابقه حساس به ضربات پنالتی کشیده شد. دیوید ترزگه پنالتی دوم فرانسه را به تیر دروازه کوبید و در نقطه مقابل هر پنج پنالتی بازیکنان ایتالیا توسط آندره آ پیرلو، مارکو ماتراتزی،‌ دنیله ده روسی، الساندرو دل پیرو و فابیو گروسو به گل تبدیل شد تا آتزوری با کسب برتری 5-3 در ضربات پنالتی برای چهارمین بار به مقام قهرمانی جام جهانی دست یابد.

پیوستن کریم بنزما به رئال مادرید (2009/7/9)

سال 2009 در چنین روزی، کریم بنزما به رئال مادرید پیوست، به همین بهانه صفحه رسمی رئال مادرید و یوفا ویدیو هایی را منتشر کرده اند. ستاره فرانسوی تاکنون در 508 بازی برای رئال مادرید، 244 گل به ثمر رسانده است.

صعود آرژانتین به فینال جام جهانی با غلبه بر هلند در ضربات پنالتی (2014/7/9)

در چنین روزی و در چارچوب مرحله نیمه نهایی رقابت های جام جهانی 2014 دو تیم ملی هلند و آرژانتین در حضور 63 هزار تماشاگر ورزشگاه آرنا کورینتیانس شهر سائوپائولو به مصاف هم رفتند که این دیدار بعد از تساوی بدون گل در وقت های معمول و اضافه، در نهایت با برتری آرژانتین در ضربات پنالتی و صعود آلبی سلسته به فینال مسابقات خاتمه یافت. در حالی که هر چهار ضربه پنالتی بازیکنان آرژانتین توسط لیونل مسی، ازکوئیل گارای، سرخیو آگوئرو و مکسی رودریگز به گل تبدیل شد،‌ سرجیو رومرو، سنگربان آرژانتین با مهار دو پنالتی رون ولار و وسلی اسنایدر،‌ زمینه ساز برتری 4-2 آرژانتین در ضربات پنالتی و صعود این تیم به فینال ماراکانا شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اظهارات جدید رئیس موساد درباره توافق با حماس برای مبادله اسرا