مجموعه وزارت نیرو توجه ویژه‌ای به سیستان و بلوچستان دارد


مجموعه وزارت نیرو توجه ویژه‌ای به سیستان و بلوچستان دارد

زاهدان- ایرنا- مدیرکل دفتر نظارت بر توزیع شرکت توانیر گفت: شرکت و مجموعه وزارت نیرو توجه ویژه‌ای به سیستان و بلوچستان دارد و بسیاری از طرح‌های پایلوت کشوری را از این استان شروع کرده است.

مسعود صادقی روز پنجشنبه در نشست ارزیابی سامانه هوشمند مرکز اتفاقات و دیسپاچینگ منطقه سیستان اظهارداشت: اولین اقدام ملی در حوزه استقرار سامانه هوشمند سازی مراکز اتفاقات برق «هما» در سیستان و بلوچستان پیاده سازی شده است.

وی ادامه داد: بهبود خدمت رسانی به مشترکین، کاهش زمان رفع خاموشی، پاسخگویی مناسب و رضایت مشترکین از جمله اهداف مهم طرح هماست.

مدیرکل دفتر نظارت بر توزیع شرکت توانیر بیان کرد: سرعت عمل بهتر با کیفیت بالا تر در مرحله دریافت اطلاعات، شرایط مکانیزهای را فراهم می‌کند تا با توجه به دانش فنی روز با سرعت و دقت بالا تر در حوزه خاموشی عمل شود.

وی ارجاع کار به گروه‌های عملیات در اسرع وقت، کاهش خطای انسانی، افزایش بهره‌وری و بازدهی بالاتر در عملیات را از دیگر مزایای مهم این طرح دانست.

صادقی با بیان اینکه تا پایان مرداد فرآیند استقرار سامانه در سیستان و بلوچستان انجام می‌شود گفت: بعد از مرداد تست‌های میدانی انجام و تا پایان سال اکثر نقاط کشور به این سامانه مجهز خواهند شد.

وزارت نیرو برنامه‌های گسترده‌ای در حوزه هوشمند سازی در کشور دارد

مدیرکل دفتر هوشمند سازی و فن آوری‌های نوین شرکت توانیر گفت: وزارت نیرو و صنعت برق کشور برنامه‌های گسترده‌ای در حوزه هوشمند سازی و تحول دیجیتال در کشور دارد.

هادی مدقق با بیان اینکه برنامه‌های ویژه‌ و متنوعی توسط وزارت نیرو در حوزه خدمت رسانی مطلوب به مشترکین برق در حال انجام است ادامه داد: سه عنصر اصلی مشتری هوشمند، شرکت توزیع برق هوشمند و حاکمیت هوشمند در نقشه راه شبکه برق وزرات نیرو قرار دارد.

وی بیان کرد: در حوزه مشترکین هوشمند، تمامی خدمات در بستر دولت الکترونیک به صورت غیر حضوری و با بهترین کیفیت و استفاده از امکانات روز انجام می‌شود.

مدیرکل دفتر هوشمند سازی و فن آوری‌های نوین توانیر گفت: در بخش خدمات مشترکین فرآیندهای مختلفی انجام شده که از جمله این خدمات، سامانه هوشمند سازی مراکز اتفاقات برق «هما» است.

وی بهبود خدمت رسانی به مشترکین، کاهش زمان رفع خاموشی، پاسخگویی مناسب و رضایت مشترکین را از جمله اهداف طرح هما دانست.

شرکت توزیع برق سیستان و بلوچستان در زمینه صنعت برق همواره پیشرو بوده است

مدیر اجرایی شرکت تذرو در ادامه این نشست اظهارداشت: سامانه هوشمند سازی مراکز اتفاقات برق «هما» در راستای بالا بردن کیفیت پاسخگویی و رسیدگی به مشکلات حوادث برق مشترکین طراحی شده است.

سهیل نعمتی ادامه داد: هدف از این طرح در مرحله اول پاسخ گویی سریع و به موقع، کاهش زمان خاموشی و افزایش رضایتمندی مشترکان است.

وی با بیان اینکه راه اندازی اولیه این سامانه از سیستان و بلوچستان و توسط شرکت توزیع برق این استان برنامه ریزی و عملیاتی شده است گفت: شرکت توانیر منطقه سیستان و چابهار را به عنوان پایلوت این طرح به کشور معرفی کرده است.

مدیر اجرایی شرکت تذرو با بیان اینکه تا آخر مرداد مرحله پایلوت در چابهار به بهره‌برداری می رسد تصریح کرد: شهریور ماه مجموع شهرستان‌های سیستان و بلوچستان و تا آخر سال کل کشور از این طرح برخوردار خواهند شد.

طرح «هما» مأموریت ویژه توانیر برای شرکت توزیع برق سیستان و بلوچستان است

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان گفت: سامانه هوشمند سازی مراکز اتفاقات برق «هما» مأموریت ویژه محول شده توانیر برای این شرکت است که باید در یک بازه زمانی مناسب اجرایی شود.

خلیل عوض زاده ادامه داد: پاسخگویی در لحظه و عدم انتظار در ثبت خاموشی، کاهش زمان خاموشی و افزایش رضایتمندی مشترکان از جمله مهمترین اهداف سامانه هوشمند تلفنی مرکز اتفاقات ۱۲۱«هما» است.

وی بیان کرد: عملکرد پاسخگویی بالای سامانه هوشمند نسبت به نیروی انسانی، جمع آوری و یکپارچه سازی اطلاعات مربوط به حوادث و اتفاقات شبکه، ارائه گزارش‌های مدیریتی،ثبت تمامی خاموشی‌های اعلام شده توسط مشترک، گزارش از عملکرد نیروهای عملیاتی جهت رفع خاموشی، امکان دریافت کد رهگیری برای اطلاع از اقدامات انجام شده در جهت رفع خاموشی از جمله مزایای این طرح است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان تصریح کرد: با توجه به هوشمند سازی این سامانه، مشترک پس از تماس تلفنی با سامانه ۱۲۱ و وارد کردن شناسه قبض تخصیص یافته در خواست رفع خاموشی خود را به صورت کدهای مشخص ثبت و کد پیگیری دریافت می‌کند.

وی افزود: درخواست مشترک به طور هوشمند پس از ثبت نوع و موقعیت خاموشی در سامانه به خودروی اتفاقات شرکت برق که در کمترین فاصله به محل حادثه قرار دارد اعلام و درخواست مشترک در کمترین زمان ممکن انجام و به اطلاع فرد درخواست شونده رسانده می‌شود.

عوض زاده به حوزه‌های عملیاتی شده این سامانه در شهرستان‌های سیستان، چابهار، ایرانشهر، سراوان و زاهدان اشاره کرد و اظهار داشت: شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان از جمله شرکت‌های پیشرو در حوزه سامانه هوشمند اتفاقات در سطح کشور است.

وی خاطر نشان کرد: منطقه سیستان شامل شهرستان‌های هیرمند، هامون، نیمروز، زهک و زابل؛ منطقه زاهدان شامل شهرستان‌های خاش، میرجاوه و زاهدان و منطقه چابهار شامل شهرستان‌های چابهار، نگور، پلان، کنارک و زرآباد است.

به گزارش ایرنا بازدید از مجموعه شرکت توزیع برق و دیسپاچینگ شهرستان زابل، بازدید از خودروهای عملیاتی ویژه شرکت توزیع برق سیستان و بلوچستان، بازدید از انبار شرکت توزیع برق شهرهای زابل و زاهدان، بازدید از مرکز دیسپاچینگ برق زاهدان و بازدید از روستای همت آباد از جمله برنامه‌های سفر یک روزه مدیرکل دفتر نظارت بر توزیع شرکت توانیر به این استان بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فرزند حمید نوری در سوئد بازداشت شد