برای پیک نیک در اطراف تهران کجا بریم؟


برای پیک نیک در اطراف تهران کجا بریم؟

پیک نیک اطراف تهران یا اتراق در پارک‌های تهران و آرامش حاصل از آن، دغدغه‌های زندگی شهری را کم می‌کنند و کیفیت زندگی را بالا می‌برند.

بیشتر افراد شهرنشین چنان درگیر دغدغه‌های این سبک از زندگی شده‌اند که کمتر به یاد گذر در طبیعت می‌افتند؛ در حالی که گذراندن یک روز تابستانی با پیک نیک در تهران یا پناه بردن به پارک‌های جنگلی و طبیعت اطراف آن، خستگی زندگی شهرنشینی را کم می‌کند و آرامش ذهن و روان می‌آفریند.

زندگی در شهر تهران به‌عنوان کلان‌شهری بزرگ و پایتخت ایران، بیشترین دغدغه‌های فکری، استرس و عدم تمرکز را بین شهروندانش دارد. بسیاری از پایتخت‌نشینان از جاهای دیدنی تهران نظیر مناطق بکر و طبیعت دنج اطراف و داخل این شهر اطلاعی ندارند یا تعداد محدودی از ظرفیت‌های گسترده فضاهای سبز مناسب کمپ کردن و اتراق در طبیعت اطراف و داخل آن را می‌شناسند. ازاین‌رو، سوال تهران پیک نیک کجا بریم به دغدغه‌ای برای اهالی پایتخت در ایام تعطیلات تبدیل شده است.

مناطق پیک نیکی و جاهای دنج اطراف تهران کدامند؟

بهترین پارک ها برای پیک نیک در تهرانبهترین جا برای پیک نیک اطراف تهرانبهترین زمان پیک نیک اطراف تهران

بهترین پارک ها برای پیک نیک در تهران

در شهر تهران پارک‌های بسیاری مناسب برای پیک نیک و گردش یک‌روزه وجود دارند. بعضی از آن‌ها بسیار قدیمی و از معروف‌ترین ییلاق های اطراف تهران در زمان‌های قدیم بوده‌اند و برخی دیگر در طول سال‌های اخیر با بهره بردن از گسترش فضای شهری احداث شده‌اند. شناختن پارک‌های جنگلی و پارک‌های مدرن در شهر تهران، امکان پیک نیک‌های داخل شهر را با استفاده از بهترین امکانات برایتان فراهم می‌کند. در ادامه به معرفی پارک های مناسب پیک نیک در تهران می‌پردازیم.

کن سولقان

برای پیک نیک در اطراف تهران کجا بریم؟

منبع عکس: mapio.net

در شمال غربی تهران در مسیر جاده امام‌زاده داوود، دو روستا به نام‌های «کن» و «سولقان» از قدیمی‌ترین نقاط ییلاقی برای پایتخت‌نشینان بوده است. در گذشته این روستاها خارج از تهران بوده‌اند؛ اما امروزه به‌دلیل گسترش شهر تهران، داخل شهر قرار دارند. در مسیر این جاده دیدنی‌هایی مانند «دره دوچناران»، «آبشار رندان» و «امام‌زاده‌های سنگان»، در اطراف روستای سنگان وجود دارند. دسترسی به بعضی از جاهای دیدنی کن با ماشین ممکن است؛ اما بازدید از آبشارها و دره‌های اطراف نیاز به کوه‌نوردی دو ساعته دارد. تعداد زیادی از درختان توت این منطقه را پوشانده‌اند و رودخانه ۳۳ کیلومتری «کن» نیز که پرآب‌ترین رودخانه شهر تهران است، در این منطقه جریان دارد؛ پس در حریم رودخانه اتراق نکنید. در اطراف امام‌زاده امکانات مناسب برای اتراق یک‌روزه وجود دارند.

آدرس و مسیر دسترسی: برای رفتن به کن و سولقان از بزرگراه همت وارد بزرگراه آبشناسان شوید و به‌سمت بلوار کوهسار بروید. انتهای بلوار شروع مسیر به‌سمت سولقان خواهد بود.

پارک چیتگر

برای پیک نیک در اطراف تهران کجا بریم؟

منبع عکس: parkchitgar.com

این پارک نیز در گذشته خارج از شهر تهران قرار داشت؛ اما اکنون در غرب تهران و منطقه ۲۲ قرار دارد. چیتگر با مساحت ۹۵۰ هکتار، بسیار پردرخت است و امکانات کامل و مناسبی مانند آلاچیق، پیست اسکیت، پیست دوچرخه‌سواری، باشگاه پینت‌بال، کرایه دوچرخه و سرویس‌های بهداشتی متعدد دارد.

آدرس و مسیر دسترسی: برای رفتن به این بوستان جنگلی می‌توانید از مترو استفاده کنید یا با وسیله شخصی خود در ابتدای بزرگراه تهران-کرج، به‌سمت ورودی‌های پارک چیتگر بروید.

پارک پردیسان

این پارک در شمال‌غربی تهران و منطقه دو شهرداری قرار دارد. از شمال به بزرگراه همت و شهرک غرب، از شرق به بزرگراه شیخ فضل الله نوری، از غرب به مسیل رودخانه پونک و از جنوب به بزرگراه حکیم و بلوار مرزداران محدود می‌شود. بزرگراه یادگار امام در راستای شمالی-جنوبی این بوستان را دو قسمت می‌کند و ارتباط بین این دو قسمت با پل برقرار می‌شود.

در این پارک امکانات تفریحی-رفاهی کامل و همچنین موزه‌های مختلف برای علاقه‌مندان وجود دارد.

آدرس و مسیر دسترسی: پارک پردیسان ورودی‌های مختلفی از بزرگراه‌های همت، یادگار امام و حکیم دارد.

بوستان ولایت

این بوستان با مساحت ۲۷۰ هزار هکتار، امکانات رفاهی بسیاری مانند پیست دوچرخه‌سواری، پیست اسکیت، راپل، دیوار نوردی، باند پروازی بادبادک‌ها، زمین‌های بازی کودکان، گشتگاه پیاده، مسیر تندرستی و سرویس‌های بهداشتی دارد. فضای سبز این بوستان بسیار مناسب برای اتراق کردن است.

آدرس و مسیر دسترسی: بوستان ولایت در انتهای اتوبان نواب و در تقاطع اتوبان تندگویان، در زمین‌های پادگان قلعه‌مرغی قرار دارد و ورودی پارکینگ در این قسمت قرار گرفته است.

بوستان طالقانی

برای پیک نیک در اطراف تهران کجا بریم؟

منبع عکس: majalesafar.com

پارک طالقانی در تپه‌های عباس آباد در منطقه سه تهران قرار دارد. این بوستان با مساحت ۳۱۰ هزار متر مربع، ریه پایتخت محسوب می‌شود.

مسیر پیاد‌روی زیبای چوبی در پارک وجود دارد که از میان درختان و سبزه‌ها می‌گذرد

پل طبیعت مسیر دسترسی به پارک آب و آتش از بوستان طالقانی، طرفداران و علاقه‌مندان پیاده‌روی را جذب می‌کند. مسیر پیاد‌روی زیبای چوبی در پارک وجود دارد که از میان درختان و سبزه‌ها می‌گذرد. این پارک امکانات مناسب تفریحی و ورزشی برای پیک نیک‌های یک روزه دارد.

آدرس و مسیر دسترسی: مسیر دسترسی به بوستان طالقانی از بزرگراه‌های حقانی، همت و مدرس است. همچنین ایستگاه مترو حقانی، پنج دقیقه تا پارک فاصله دارد.

برای پیک نیک در اطراف تهران کجا بریم؟

عکاس: علیرضا کیخا

پارک آب و آتش

این پارک با مساحت ۲۴ هزار متر مربع و وجود امکاناتی مانند زمین بازی کودکان، زمین اسکیت و دوچرخه، نیمکت‌های فراوان و سرویس‌های بهداشتی، گزینه دیگری برای گذراندن تعطیلی پایان هفته است. برج‌های آتش در کنار آب‌نماهای زیبا، گل‌کاری‌ و چمن‌کاری‌های فراوان و فانوس دریایی، این پارک را میان گردشگران، محبوب کرده است. در یک سمت این پارک پل طبیعت آن را به بوستان طالقانی و در سمت دیگر پل ابریشم این بوستان را به گنبد مینا، بوستان بنادر و بوستان نوروز وصل می‌کند.

آدرس و مسیر دسترسی: این پارک در خیابان آفریقا، نرسیده به چهارراه جهان‌کودک و انتهای کوچه ژوبین قرار دارد. از ایستگاه مترو طالقانی، تاکسی‌ها به این پارک تردد می‌کنند. از بزرگراه همت نیز به پارک دسترسی وجود دارد.

برای پیک نیک در اطراف تهران کجا بریم؟

منبع عکس: smarttiz.com

بوستان نهج البلاغه

برای پیک نیک در اطراف تهران کجا بریم؟

منبع عکس: seirogasht.ir

این بوستان با مساحت ۳۵ هکتار در دره فرحزاد قرار گرفته است. عرض بوستان نهج البلاغه کم است و پارک حالت طولی دارد. آلاچیق‌های فراوان با منقل، هشت مسیر برای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری، امکانات کامل اقامت یک‌ روزه را دارند و وجود تونلی زیبا برای اتصال فازهای یک و دو در پارک، بر جذابیت این بوستان افزوده است. در مسیر پیاده‌روی، آب‌نماها درکنار گل‌کاری‌های زیبا، لذت قدم زدن را دوچندان می‌کند.

آدرس و مسیر دسترسی: ایستگاه همت در خط یک مترو، شما را به نزدیکی این پارک می‌رساند. چنانچه با وسیله شخصی قصد تردد به پارک را دارید، از بزرگراه یادگار امام و در مسیر شمال به جنوب، وارد بلوار ایوانک شوید و با تابلوهای راهنما به‌سمت پارکینگ ایوانک، جنب بوستان بروید.

بوستان جوانمردان

برای پیک نیک در اطراف تهران کجا بریم؟

منبع عکس: seeiran.ir

تیر ماه سال ۱۳۹۱ در شمال غربی تهران، بوستان جوانمردان با ۱۵۰ هکتار مساحت، در منطقه پنج و ۲۲ شهرداری تهران تاسیس شد. فاز اول آن میان اتوبان همت و حکیم واقع شده است. مساحتی بالغ بر دو هزار و ۷۰۰ متر مربع را در این پارک به باغ گیاه‌شناسی اختصاص داده‌اند و پلاکاردهای گیاهان باغ اطلاعات کاملی از گونه‌های مختلف گیاهی موجود در آن در اختیار علاقه‌مندان می‌گذارد.

سیستم آبیاری این بوستان کاملا به‌صورت قطره‌ای است

سیستم آبیاری این بوستان کاملا به‌صورت قطره‌ای است.

در این بوستان امکانات کاملی از جمله آلاچیق، زمین‌های بازی کودکان، زمین‌های ورزشی برای بزرگسالان، سایت شطرنج، میز تنیس، فوتبال دستی، زمین اسکیت، آب‌نمای موزیکال، برکه پرندگان، بازی‌های فوق مدرن مکانیکی و چایخانه سنتی وجود دارد. تندیس ۴۰ تن از مشاهیر و جوانمردان ایرانی، جلوه‌ای خاص به ورودی این پارک بخشیده است.

آدرس و مسیر دسترسی: برای رفتن به بوستان جوانمردان از بزرگراه همت در مسیر شرق به غرب، به خروجی بلوار دهکده المپیک بروید و با توجه به تابلوهای راهنما به پارکینگ ورودی پارک خواهید رسید.

بوستان آزادگان

این بوستان با ۱۱۲ هزار متر مربع مساحت، در انتهای جنوب شرقی تهران و منطقه ۱۵ قراردارد. این بوستان همه امکانات لازم برای گذراندن یک روز در دل طبیعت زیبایش را دارد و از نمونه‌های آن می‌توان زمین‌های ورزشی و بازی کودکان و بزرگسالان، ساختمان تریا و کتاب‌خانه، آلاچیق و دریاچه‌ای زیبا با امکان قایق‌رانی در آن را نام برد.

آدرس و مسیر دسترسی: چهار مسیر ورودی از ورودی‌های غربی (بزرگراه آزادگان)، شمالی (خیابان مشیریه)، شرقی (پارک پامچال) و جنوبی (بزرگراه دولت‌آباد) وجود دارند.

پارک جنگلی کوهسار

این بوستان جنگلی در شمال باختر تهران، مملو از درختان توت است. مسیر این بوستان نزدیک ورودی روستای کن قرار دارد. ۵۷۰۰ متر مساحت این بوستان جنگلی، با امکاناتی مانند آلاچیق‌های زیبا با منقل، زمین بازی، پیست موتورسواری و پاراگلایدر و کارگاه ساخت بالن و بومرنگ، مکانی مناسب برای پیک نیکی مفرح است. همچنین، پارک جنگی کوهسار یکی از بهترین پارک های تهران برا چادر زدن محسوب می‌شود.

آدرس و مسیر دسترسی: این بوستان از طریق خط ۶ مترو و پایانه اتوبوسرانی و بزرگراه آبشناسان برای خودروهای سواری، دسترسی دارد.

روستاهای وردیج و واریش

برای پیک نیک در اطراف تهران کجا بریم؟

منبع عکس: iktv.ir

در منطقه ۲۲ تهران دو روستای خوش آب و هوا به نام‌های وردیج و واریش در همسایگی یکدیگر قرار دارند. دسترسی به روستاهای «وردیج» و «واریش» داخل شهر تهران، برای بسیاری جالب توجه است. واریش بالاتر از وردیج و سرسبزتر است.

در مسیر رسیدن به این دو روستا صخره‌هایی غیرمعمولی جلب توجه می‌کنند که به این منطقه لقب دامنه ارواح سنگی داده‌اند

در مسیر رسیدن به این دو روستا صخره‌هایی غیرمعمولی جلب توجه می‌کنند که به این منطقه لقب دامنه ارواح سنگی داده‌اند. این روستاها مملو از باغستان‌های میوه است که تابستان‌های این منطقه را تماشایی می‌کنند. آبشار «لت‌مال» در نزدیکی روستای وردیج، آبشاری روان روی سنگ‌های پلکانی و بسیار زیبا است.

ارتفاعات «پهنه حصار» و «امام‌زاده بی‌بی زرین قمر» از دیدنی‌های اطراف واریش هستند. اواسط بهار تا اواخر تابستان، این مناطق برای کمپ یک‌روزه بسیار مناسب هستند. در زمستان امکان دسترسی به این دو روستا به‌دلیل سرما و یخ‌زدگی مسیر، محدود می‌شود. ورود به روستای وردیج رایگان است؛ اما برای بازدید از واریش باید ورودی پرداخت کرد.

آدرس و مسیر دسترسی: از طریق اتوبان همت، بلوار پژوهش، شهرک دانشگاه شریف و خیابان اردستانی است. انتهای این خیابان تابلوی راهنمای روستا را خواهید دید. صخره آدمک‌ها در هفت کیلومتری این جاده قرار دارد.

دریاچه چیتگر

برای پیک نیک در اطراف تهران کجا بریم؟

عکاس: شایان محرابی

دریاچه چیتگر که با نام دریاچه شهدای خلیج فارس نیز شناخته می‌شود، دریاچه‌ای مصنوعی در شمال غرب تهران و در منطقه ۲۲ تهران است. این دریاچه‌، بزرگترین دریاچه‌ مصنوعی ایران به حساب می‌آید که در طی چندین مرحله ساخته شده است و در سال ۱۳۹۲ افتتاح شد. مجموعه مذکور، امکانات تفریحی متعددی دارد که همراه با مجتمع‌های خرید اطراف آن، به مکانی ایدئال برای تهرانی‌ها و سایر افرادی تبدیل شده است که به این شهر سفر می‌کنند.

آدرس و مسیر دسترسی: برای دسترسی به این مجموعه غرب اتوبان‌های همت و همدانی خروجی‌های مشخص دارند.

بوستان جمشیدیه

برای پیک نیک در اطراف تهران کجا بریم؟

منبع عکس: intoday.ir

این پارک فرامنطقه‌ای با مساحت ۱۰ هزار متر مربع در دامنه‌های کلکچال منطقه یک تهران قرار دارد. این بوستان که با نام پارک سنگی هم شناخته می‌شود، در شمال باغ دولو، دریاچه‌ای زیبا با آبشار و آبنمای سنگی دارد. کفپوش‌های سنگی ناهموار آن به پارک جلوه داده‌اند. این پارک چهار ورودی و امکانات رفاهی کامل دارد.

آدرس و مسیر دسترسی: برای رفتن به این پارک ابتدا به میدان تجریش بروید و از طریق خیابان نیاوران، خیابان فیضیه و خیابان امیدوار به پارک برسید. در میدان تجریش تاکسی‌های خطی نیز شما را به پارک جمشیدیه می‌رسانند.

پارک جنگلی لویزان

برای پیک نیک در اطراف تهران کجا بریم؟

منبع عکس: yjc.ir

پارک جنگلی لویزان در بخش شمیرانات و تپه‌های شمس‌آباد و در غرب ده لویزان قرار گرفته است. بیشتر کاربری این پارک ۱۱۰۰ هکتاری تفریحی و از بزرگ‌ترین گردشگاه‌های تهران است. این پارک چشم‌انداز زیبایی از شهر تهران دارد. باغ پرندگان تهران از جاذبه‌های این بوستان جنگلی است. می‌توانید برای پیک نیک یک روزه از فضای دنج و چشم‌انداز بکر این منطقه لذت ببرید. پارک لویزان نیز از جمله‌ پارک های تهران است که می‌توانید در آنجا چادر بزنید.

آدرس و مسیر دسترسی: به این بوستان از طریق قسمت ابتدایی اتوبان همت و پایین اتوبان بابایی است. این پارک جنگلی ورودی دیگری از سمت ده لویزان نیز دارد.

پارک جنگلی سرخه حصار

برای پیک نیک در اطراف تهران کجا بریم؟

منبع عکس: mapio.net

کل منطقه سرخه حصار به‌جز بخشی از شمال شرقی آن، منطقه حفاظت شده محسوب می‌شود. وسعت این پارک در حدود ۹۴۰۰ کیلومتر و تحت کنترل سازمان حفاظت از محیط زیست است. انتخاب این پارک برای تفرج و تفریح یک‌روزه، به شما امکان استفاده از محیط سرسبز و خوش‌ آب و هوای این بوستان را می‌دهد. سرخه حصار امکانات بهداشتی و اقامتی همراه با پیست دوچرخه‌سواری و زمین‌های بازی دارد. همچنین پارک آموزش ترافیک، باشگاه تیراندازی، پینت‌بال و زمین‌های تنیس و ورزش‌های مختلف، از دیگر امکانات موجود در باغ هستند.

پارک سرخه حصار نیز مانند پارک جنگی لویزان و کوهسار مکان مناسبی برای چادرزنی است.

آدرس و مسیر دسترسی: ورودی‌های اصلی این پارک از بزرگراه شهید یاسینی شرق در انتهای بزرگراه رسالت قرار دارند.

بهترین جا برای پیک نیک اطراف تهران

اطراف شهر تهران مکان‌های سرسبز و دنج مناسب برای اقامت یک‌روزه و جدا شدن از خستگی‌های زندگی شهری به‌وفور یافت می‌شوند. قرار گرفتن شهر تهران در دامنه جنوبی رشته کوه البرز از یک سو و وجود جاده‌های سرسبز و خوش آب‌وهوای مسیر شمال ایران از سوی دیگر، ظرفیت‌های پیک نیک اطراف تهران را افزایش داده‌اند. هم‌جواری شهر تهران با استان‌های شمالی ایران امکان بهره‌مندی از مناطق ییلاقی و چادر زدن در آن‌ها را میسر می‌کند.

جاده‌های هراز، دماوند در ورودی فیروزکوه و چالوس و همین طور ییلاق‌های اطراف البرز و شهر کرج برای ساکنان پایتخت، از مفرح ترین مناطق ییلاقی و مناسب برای پیک نیک و چادر زدن هستند. در ادامه به معرفی برجسته‌ترین مناطق اطراف تهران برای گذراندن یک روز در دل طبیعت و فارغ از دغدغه‌های شهرنشینی، می‌پردازیم.

لواسانات، پارک ساحلی دریاچه لواسان، سد لتیان

شمال شرق تهرانجاده لشگرکامکانات اقامتی مطلوب

برای پیک نیک در اطراف تهران کجا بریم؟

منبع عکس: borna.news

منطقه لواسانات زیرمجموعه شهرستان شمیرانات در استان تهران و از قدیمی‌ترین ییلاق‌های اطراف این شهر است. لواسان در دره‌ای در دامنه‌های جنوبی البرز و در ۱۴ کیلومتری شمال شرق تهران قرار دارد. پیوستن رودخانه «جاجرود» در این دره به «سد لتیان» جاذبه‌ای دیدنی ایجاد کرده است. «پارک ساحلی دریاچه لواسان» نیز با امکانات رفاهی مناسب و آلاچیق‌های محدود، امکان پیک نیک در فضای باز را برایتان میسر می‌کند. در لواسان سرسبز، نقاط دنج و بکر برای کمپ کردن و چادر زدن مهیا است. بهترین زمان برای تفرج در این منطقه بهار و تابستان است. پاییز و زمستان هوای سرد لواسان برای اقامت در طبیعت مناسب نیست.

آدرس و مسیر دسترسی: برای رفتن به لواسان از اتوبان بابایی وارد جاده لشگرک شوید و بعد از پیچ‌وخم‌های فراوان، به بلوار امام‌خمینی در لواسان می‌رسید. از این بلوار به تمام نقاط بکر لواسان دسترسی خواهید داشت.

اوشان فشم میگون

شمال شرق تهرانجاده لشگرکدر روستاها امکانات اقامتی محدودوسایل کامل کمپ همراه ببرید

برای پیک نیک در اطراف تهران کجا بریم؟

منبع عکس: blog.shab.ir

ییلاقات «اوشان»، «فشم» و «میگون» از گذشته در بین مردمان پایتخت جایگاهی ویژه داشته است. این سه‌گانه در کنار روستاهای بکر دیگر این منطقه در همه فصول سال پرطرف‌دار و در نیمه اول سال بسیار مناسب برای کمپ کردن و برپایی چادر هستند. این ییلاق‌های منطقه شمیرانات حدود ۴۰ کیلومتر با تهران فاصله دارند. دسترسی به پیست شمشک در زمستان از این مسیر است.

آدرس و مسیر دسترسی: در شمال شرق تهران در مسیر اتوبان بابایی به جاده لشگرک وارد شوید و در جاده اوشان-فشم بعد از روستای «زایگان» به فشم خواهید رسید. مسیر این جاده پر از چایخانه و رستوران‌های متنوع است، اما برای اتراق و کمپ کردن در روستا کلیه وسایل را با خود ببرید.

روستای برگ جهان

شمال شرق تهرانجاده لشگرکامکانات اقامتی محدودوسایل کامل کمپ همراه ببرید

برای پیک نیک در اطراف تهران کجا بریم؟

منبع عکس: tourism-press.com

روستای زیبای «برگ جهان» در میان محلیان به نان برگ جون معروف است. این روستا در منطقه «لواسان کوچک»، در ۱۳ کیلومتری شهر لواسان و ۱۱ کیلومتری شرق روستای «افجه»، قرار دارد. فاصله این روستا از تهران در حدود ۴۰ کیلومتر است. خانه‌های قدیمی با دیوارهای ضخیم و سقف تیر چوبی و کاه‌گل اندود و چشم‌اندازی زیبا از طبیعت، یک روز پیک نیک عالی در طبیعت زیبای این منطقه را برای شما رقم می‌زند. در برگ جون بهار و تابستان رویایی است. لذت اتراق در کوچه‌باغ‌های این ییلاق خاطره‌انگیز را از دست ندهید.

آدرس و مسیر دسترسی: برای رسیدن به این روستای زیبا، پس از رفتن به لواسان و ادامه مسیر، با گذشتن از روستاهای «نارون»، «هنزک» و «افجه»، به این بهشت زیبا می‌رسید.

روستای آبنیک

شمال شرق تهرانجاده فشمبدون امکانات اقامتیوسایل کامل کمپ همراه ببرید

برای پیک نیک در اطراف تهران کجا بریم؟

منبع عکس: iranhotelonline.com

«روستای آبنیک» در حاشیه سرسبز «رودخانه کلارود» و در دامنه «کوه‌های کلارود» گسترده است. این روستا از توابع زیبا و سبز «رودبار قصران» در شمیرانات است و با روستای فشم ۱۲ کیلومتر فاصله دارد. رودخانه کلارود با هفت کیلومتر طول، از سرشاخه‌های اصلی جاجرود است. آب سفید و گوارا و پرخاصیت این رود شهرت دارد. این منطقه بسیار مناسب چادر زدن و اقامت در طبیعت است.

آدرس و مسیر دسترسی: برای رفتن به این روستا باید از جاده لشگرک به فشم بروید و در ادامه مسیر با گذشتن از روستاهای «زایگان» و «لالان»، به روستای آبنیک خواهید رسید.

روستای افجه، دشت هویج

شمال شرق تهرانمنطقه لواساناتبکر و بدون امکانات رفاهیکلیه وسایل کمپ را همراهتان ببرید

برای پیک نیک در اطراف تهران کجا بریم؟

منبع عکس: mojbaz.com

«روستای افجه» از زیباترین جاذبه‌های اطراف منطقه لواسان و مسیر دسترسی به دشت زیبا با آب و هوایی بی‌نظیر و بسیار بکر است. «دشت هویج» بالای روستای افجه و در نزدیکی منطقه «گلندوک» قرار دارد.

در بهار سراسر دشت را گل‌های نارنجی می‌پوشانند و درختان گیلاس خودنمایی می‌کنند

در بهار سراسر دشت را گل‌های نارنجی می‌پوشانند و درختان گیلاس خودنمایی می‌کنند. در قدیم این منطقه محل کاشت هویج بود، اما امروز خبری از هویج در این دشت نیست. در زمان‌های گذشته این مکان که به نام گیاه‌چال نیز شناخته می‌شد، شکارگاه شاهان صفوی بوده است.

کوه‌های اطراف بسیار مناسب برای علاقه‌مندان به کوهنوردی است. در اطراف این منطقه جاذبه‌های طبیعی دیگری مانند آبشار «پسچویک» وجود دارد که دسترسی به آن‌ها نیازمند طی مسیر بیشتر است.

برای پیک نیک در اطراف تهران کجا بریم؟

منبع عکس: delta.ir

برای سفر به این منطقه بهترین زمان بهار و اواخر تابستان است. اوایل و اواسط تابستان به‌دلیل آفتاب شدید و نبودن سایه مناسب در دشت برای اقامت در فضای باز مناسب نیست. این دشت امکانات رفاهی ندارد و تمام لوازم مورد نیاز کمپ کردن را باید با خود ببرید.

آدرس و مسیر دسترسی: برای رسیدن به روستای افجه بلوار اصلی لواسان (امام خمینی) را حدود هشت کیلومتر ادامه دهید و از مسیر مالرو معروف به راه شاه‌عباسی به دشت هویج خواهید رسید.

چشمه اعلا

شمال شرق تهرانجاده آبعلیامکانات نسبی اقامتی

برای پیک نیک در اطراف تهران کجا بریم؟

منبع عکس: saednews.com

این منطقه بسیار زیبا و مناسب برای اتراق کردن و گذراندن پیک نیک یک روزه، در ۵۱ کیلومتری تهران قرار دارد. این محیط ییلاقی بسیار خوش آب و هوا است و آب چشمه کیفیت بالایی دارد.

آدرس و مسیر دسترسی: دسترسی به چشمه اعلا از جاده آبعلی بسیار ساده است. کافی است در کیلومتر ۵۱ به تابلوهای راهنما دقت کنید.

دریاچه تار و هویر

شرق تهرانجاده دماوندبدون امکانات اقامتی مناسبوسایل کمپ با خود ببرید

برای پیک نیک در اطراف تهران کجا بریم؟

منبع عکس: iranmarina.com

این دو دریاچه در فاصله حدود ۱۱۰ کیلومتری تهران و در نزدیکی دماوند قرار دارند. شکل قرار گرفتن کوه‌ها در مجاورت هم و ایجاد گودال عمیق در بین آن‌ها باعث پیدایش این دریاچه‌های زیبا شده است. روستاهای مختلف اطراف به این دریاچه دسترسی دارند. معروف‌ترین روستای این منطقه، «روستای چنار» بهترین راه دسترسی را دارد.

آدرس و مسیر دسترسی: از دماوند به‌سمت روستای چنار حرکت کنید و اگر جاده معدن را تا انتهای خاکی بروید، به دریاچه تار می‌رسید.

دشت لاله‌های لار

شمال شرق تهرانجاده هرازبکر و حفاظت شدهوسایل کامل کمپ با خود ببرید

برای پیک نیک در اطراف تهران کجا بریم؟

منبع عکس: life.irna.ir

در کوهپایه‌های قله دماوند، شقایق‌های سرخ «پارک ملی لار» منظره‌ای بی‌نظیر برابر چشمانتان می‌گشایند. این دشت پر گل با مساحت ۳۱ هکتار، در منطقه حفاظت شده و شکار ممنوع قرار دارد.

منظره دشت لاله‌ها و دماوند قدکشیده بر فراز دشت، سوژه عکاسان و نقاشان زیادی بوده است

منظره دشت لاله‌ها و دماوند قدکشیده بر فراز دشت، سوژه عکاسان و نقاشان زیادی بوده است. در این منطقه حیوانات فراوان و در دریاچه لار ماهی نادر قزل‌آلای خالدار، زندگی می‌کنند. سراسر دشت مملو از بوی گیاهان دارویی و خوش‌ عطر است. اواخر اردیبهشت، دشت سرشار از لاله، زنبق وحشی بنفش و گل‌های زرد می‌شود.

اوایل بهار به‌دلیل زاد و ولد جانوران منطقه، اجازه ورود به دشت را ندارید؛ اما اواخر خرداد و اوایل تابستان بهترین زمان‌ها برای اتراق در این دشت و گذراندن پیک نیکی دلچسب در دل این طبعت مفرح است.

آدرس و مسیر دسترسی: از جاده آبعلی به هراز وارد شوید و به‌سمت آمل تا سه راهی پلور بروید. بعد از مدتی راندن به محیط‌بانی «دلیچای» در ورودی دشت لاله می‌رسید. از این قسمت به بعد ماشین اجازه ورود ندارد. وسایل کمپ را بردارید و از این بهشت زیبا لذت ببرید.

روستای فیلبند

شمال شرق تهرانجاده هرازامکانات اقامتی محدودوسایل کمپ با خود ببرید.نیازمند زمان‌بندی دقیق؛ سحرخیز باشید.

برای پیک نیک در اطراف تهران کجا بریم؟

منبع عکس: namnak.com

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که برای گذراندن پیک نیک در طبیعت و اتراق در جاهای بکر حاضر به طی مسافت بیشتر می‌شوند، بی‌درنگ برای رفتن به ارتفاعات روستای «فیلبند»، اقدام کنید.

اقیانوس ابر بر فراز این روستای سرسبز بالای کوه، در بهار و تابستان این روستا را به بهشتی زیبا بدل می‌کند

اقیانوس ابر بر فراز این روستای سرسبز بالای کوه، در بهار و تابستان این روستا را به بهشتی زیبا بدل می‌کند. تنوع آب و هوایی در بهار با بارش باران و آفتاب ناگهانی، چتری از رنگین‌کمان به رویتان می‌گشاید. این روستا حدود ۱۷۰ کیلومتر با تهران فاصله دارد و در فصول سرد سال دسترسی به آن ممکن نیست. تجربه کمپ در این روستا برایتان تکرار نشدنی خواهد بود.

آدرس و مسیر دسترسی: در مسیر جاده هراز ۱۰۰ کیلومتر پیشروی کنید و سپس در مسیر فرعی جاده فیلبند تا ارتفاعات آن بر فراز ابرها بروید.

جنگل الیمستان

شمال شرق تهرانجاده هرازبکر و بدون امکانات اقامتیوسایل کمپ با خود ببریدنیازمند زمان‌بندی دقیق، سحرخیز باشید

برای پیک نیک در اطراف تهران کجا بریم؟

منبع عکس: tourwall.com

«الیمستان» جنگلی مه‌آلود و رویایی با طبیعتی اسرارآمیز است. پوشش گیاهی این جنگل با چشم‌اندازی زیبا از قله دماوند، تابلویی زیبا خلق می‌کنند. روستا و جنگل الیمستان نامشان را از گیاه «الیما» که در اردیبهشت منطقه را پر می‌کند، گرفته‌اند. این جنگل در ۱۴۰ کیلومتری تهران، یکی از بهترین گزینه‌ها برای گذراندن یک روز گرم تابستان در طبیعت مطبوع و خنک را به شما می‌دهد. در پاییز این جنگل سرد و در زمستان برفی می‌شود.

آدرس و مسیر دسترسی: در جاده هراز تا تابلوی امام‌زاده حسن پیش بروید و با پیچیدن در جاده الیمستان و گذر از این مسیر پرپیچ‌وخم، در طبیعت بکر جنگل اتراق کنید.

روستای چلاو

شمال شرق تهرانجاده هرازبکر و بدون امکانات اقامتی وسایل کمپ با خود ببریدنیازمند زمان‌بندی دقیق، سحرخیز باشید

برای پیک نیک در اطراف تهران کجا بریم؟

عکاس: حسین رضوانیان

اگر برای لذت بردن از پیک نیک یک روزه خود به‌دنبال مقصدی رویایی می‌گردید، وسایل کمپتان را بردارید و به روستای «چلاو» در ۱۶۰ کیلومتری تهران بروید. بارندگی در بیشتر ایام سال، این دره را زمردین کرده است. چهار آبشار در نزدیکی این روستا وجود دارند که سه تای اولی عریض هستند و هفت متر ارتفاع دارند. آخرین آبشار با ۲۳ متر ارتفاع، حوضچه‌ای بزرگ ساخته است. رسیدن به آبشارها با پیاده‌روی سبک قابل دسترسی است و نیازی به توان بدنی بالا ندارد. گذراندن یک روز رویایی در محیط بکر اطراف این آبشارها، خاطره‌ای تکرار نشدنی برایتان می‌سازد.

آدرس و مسیر دسترسی: در جاده هراز به‌سمت آمل پیش بروید و ۲۵ کیلومتر مانده به آمل در سمت راست جاده از «پل منگل» بگذرید و پس از طی کردن ۱۵ کیلومتر جاده فرعی به روستای چلاو خواهید رسید. برای رسیدن به آبشارها از راهنمایی محلیان بهره بگیرید.

آبشار شاهاندشت

شمال شرق تهرانجاده هرازبکر و بدون امکانات اقامتیوسایل کمپ با خود ببرید

برای پیک نیک در اطراف تهران کجا بریم؟

منبع عکس: tasnimnews.com

«آبشار شاهاندشت» بزرگ‌ترین آبشار مازندران و دومین آبشار بلند ایران است. این آبشار را در فهرست آثار ملی ایران ثبت کرده‌اند. ارتفاع آبشار اصلی به ۵۱ متر می‌رسد و مجموع ارتفاع آبشارهای پراکنده اطراف نیز در حدود ۱۸۰ متر است. این منطقه در حدود ۱۰۰ کیلومتر از تهران فاصله دارد. ارتفاعات این ناحیه چشم‌اندازی زیبا از روستای شاهاندشت و طبیعت اطراف آن می‌دهد. برای گذراندن پیک نیک یک روزه در این بهشت سرسبز، درنگ نکنید.

آدرس و مسیر دسترسی: برای رفتن به این منطقه در جاده هراز با عبور از «آب اسک» و پیچیدن به جاده فرعی روستای شاهاندشت، مسیر پیشروی به‌سمت آبشار را با راهنمایی محلیان خواهید یافت.

روستای کمرد

شرق تهرانجاده هرازاطراف روستا امکانات اقامتی نسبی و آبشار بکر استوسایل کمپ با خود ببرید

برای پیک نیک در اطراف تهران کجا بریم؟

منبع عکس: sobhepardis.ir

در ۲۵ کیلومتری تهران و در مسیر جاده آبعلی روستای «کمرد» با خانه‌های بافت سنتی و کاه‌گلی قرار دارد. این روستا با کوه‌های زیبای اطرافش، طبیعت سرسبز و آب و هوای خنک و آبشارهای زیبا، گزینه‌ای مناسب برای اتراق کردن و برپایی کمپ به شما می‌دهد. آبشار کمرد ۲۰ متر ارتفاع دارد و اطراف آن را آبشارهای کوچک و پراکنده و کم ارتفاع احاطه کرده‌اند. «غار چهل دختر» با مساحت ۱۰ متر مربع در دیواره آبشار کمرد جای دارد. دو امام‌زاده در اطراف این روستا نیز هست. درخت تنومند نزدیک آبشار و سبزه‌های اطراف آن، مناطقی مناسب برای اتراق و گذراندن پیک نیک مفرح در طبیعت هستند.

آدرس و مسیر دسترسی: از تهران در مسیر جاده آبعلی پس از طی کردن ۲۰ کیلومتر و گذشتن از جاجرود، به‌سمت رودهن بروید. سه کیلومتر جلوتر از جاده فرعی آسفالت که راه مناسبی دارد، به این روستای زیبا خواهید رسید.

روستای هرانده (غار رود افشان)

شرق تهرانجاده فیروزکوهبکر و بدون امکانات اقامتیوسایل کمپ باخود ببرید

برای پیک نیک در اطراف تهران کجا بریم؟

منبع عکس: hourgasht.ir

روستای هرانده در ۱۲ کیلومتری شهر فیروزکوه، در جاده روستایی بسیار زیبا با جاذبه‌های فراوان طبیعی قرار گرفته است. عبور رودخانه «قزقان چای» از میان طبیعت سرسبز روستا، فضایی بسیار دلنشین برای اتراق در دل طبیعت ایجاد می‌کند. رودخانه پر آب «لمرود» نیز، پایین دره‌‌های روستا، فضای مناسبی برای ماهی‌گیری دارد. در نزدیکی هرانده غار زیبا و شگفت‌انگیز «بورنیک»، بر جاذبه‌های آن افزوده است. البته مسیر تماشایی این غار در حدود یک ساعت و نیم پیاده‌روی دارد و برای همه افراد مناسب نیست.

آدرس و مسیر دسترسی: در مسیر جاده فیروزکوه و قبل از همین شهر تابلوهای راهنمای روستای هرانده کاملا مشخص هستند.

روستای زرین دشت

شمال شرق تهرانجاده فیروزکوهدارای امکانات اقامتی نسبیوسایل کمپ با خود ببرید

برای پیک نیک در اطراف تهران کجا بریم؟

منبع عکس: mehrnews.com

این روستای زیبا در ۴۰ کیلومتری جنوب فیروزکوه و ۱۲۰ کیلومتری شمال شرقی تهران قرار دارد. در فصل بهار و تابستان سراسر روستا مملو از میوه‌های رنگارنگ می‌شود و جلوه‌ای خاص به این روستا می‌بخشد. دو چشمه آب معدنی به نام‌های «خمده» و «دریابک» از جاذبه‌های طبیعی این روستا هستند. رودخانه «حبله‌رود» نیز طبیعتی زیبا و دلنشین برای کمپ کردن دارد. اگر مایل به پیک نیک در محیطی دنج و عالی اطراف تهران هستید، حتما به این روستا سری بزنید. تابستان فصلی مناسب برای برپا کردن چادر در میان باغ‌ها و اطراف رودخانه این روستا است.

آدرس و مسیر دسترسی: برای رفتن به زرین‌دشت از جاده فیروزکوه دسترسی بسیار ساده است.

تنگه واشی

شمال شرق تهرانجاده فیروزکوهبکر و بدون امکانات اقامتیامکان کمپ در دشت میانه راه وجود داردمسیر داخل آب و همراه با سنگ‌نوردی است و برای همه مناسب نیستنیازمند زمان‌بندی دقیق، سحرخیز باشید

برای پیک نیک در اطراف تهران کجا بریم؟

منبع عکس: arzanmoble.com

این تنگه زیبا و باشکوه با گذشتن از مسیر آبی و سنگ‌نوردی هم‌زمان، در انتها به آبشار ساواشی می‌رسد. فاصله این تنگه تا تهران ۱۷۰ کیلومتر است و برای طی کردن مسیر، پیاده‌روی و صخره‌نوردی در آب خواهید داشت.

امکان اتراق کردن و برپا کردن چادر پس از گذشتن از تنگه واشی و قبل از ورود به تنگه «سا» مهیا می‌شود، اما طی کردن این مسافت برای همه مقدور نیست

امکان اتراق کردن و برپا کردن چادر پس از گذشتن از تنگه واشی و قبل از ورود به تنگه «سا» مهیا می‌شود، اما طی کردن این مسافت برای همه مقدور نیست. در برنامه‌ریزی پیک نیک یک‌روزه خود به این نکته دقت کنید. در ضمن باید صبح بسیار زود از تهران حرکت کنید تا زمان مناسب برای کمپ کردن و لذت بردن از طبیعت زیبای تنگه را داشته باشید.

در طول مسیر کتیبه سنگ نوشتی زیبا باقی مانده از دوره قاجار خودنمایی می‌کند. تابستان فصل مناسب برای رفتن به تنگه واشی است. به‌دلیل وارد شدن به آب، ممکن است زمان‌های دیگر سال برای این گردش مناسب نباشند.

آدرس و مسیر دسترسی: از مسیر جاده فیروزکوه در کیلومتد ۱۷۰، به تنگه واشی خواهید رسید. این تنگه در انتهای مسیر پرپیچ‌وخم روستای «جلیزجند» قرار دارد.

برای پیک نیک در اطراف تهران کجا بریم؟

منبع عکس: utsafar.ir

آبشار گزو

شمال شرق تهرانجاده فیروزکوهبکر و بدون امکانات اقامتیوسایل کمپ با خود ببریدنیازمند زمان‌بندی دقیق، سحرخیز باشید

برای پیک نیک در اطراف تهران کجا بریم؟

منبع عکس: taketravel.ir

در ۱۵ کیلومتری «زیراب» سوادکوه، درمنطقه‌ای بی‌نظیر و بکر، در میان درختان سر به فلک کشیده، دو آبشار قرار گرفته‌اند. آبشار اول حدود پنج مترارتفاع دارد، اما آبشار دوم یا همان «آبشار گزو»، ارتفاعش به ۴۸ متر می‌رسد. تابستان‌ها حوضچه‌های زیر آبشار گزو مناسب شنا کردن می‌شوند. برای رسیدن به این آبشارهای زیبا می‌توانید از میان جنگل‌های «لفور» گذر کنید و یک روز به‌یادماندنی را در این طبیعت بکر بگذرانید. امام‌زاده «سه بزرگوار» نیز در نزدیکی این آبشار قرار دارد. اطراف آبشار و جنگل محیطی بسیار دنج برای برپا کردن چادر و کمپ کردن در دل طبیعت چشم‌نواز وجود دارد. برای رسیدن به این منطقه باید برنامه‌ریزی منظمی در تنظیم زمان داشته باشید و صبح زود حرکت کنید.

آدرس و مسیر دسترسی: برای رسیدن به آبشار گزو از طریق جاده فیروزکوه تا ۱۵ کیلومتر مانده به زیراب بروید و پس از گذشتن از منطقه «پل سفید»، از طریق جاده «الشت» تا نزدیکی آبشار بروید. برای لذت بیشتر، از مسیر جنگل لفور و جاده خاکی «کارسنگ» و ۳۰ کیلومتر پیاده‌روی به آبشار می‌رسید، اما برای این کار حتما از راهنماهای محلی کمک بگیرید.

دریاچه شورمست

شمال شرق تهرانجاده فیروزکوهدارای امکانات اقامتی نسبیوسایل کمپ با خود ببریدنیازمند زمان‌بندی دقیق. سحرخیز باشید!

برای پیک نیک در اطراف تهران کجا بریم؟

دریاچه «شورمست» در ۱۷۰ کیلومتری تهران و در نزدیکی «پل سفید» قرار دارد. اطراف این دریاچه ۱۵ هزار کیلومتر مربعی، محیطی دنج در طبیعتی سرسبز و مناسب برای پیک نیک آخر هفته، وجود دارد. امکان قایق‌سواری در دریاچه نیز مهیا است.

آدرس و مسیر دسترسی: به دریاچه شورمست از جاده فیروزکوه، مدخل ورودی پل سفید، سمت چپ جاده و گذر از پل روی ریل راه‌آهن است.

روستای کردان

غرب تهراناتوبان کرج-قزوینبدون امکانات اقامتی در بافت روستاییوسایل کمپ با خود ببرید

برای پیک نیک در اطراف تهران کجا بریم؟

منبع عکس: jabama.com

این روستای ییلاقی خوش آب و هوا در ۲۵ کیلومتری غرب کرج و ۶۵ کیلومتری تهران، محبوبیت زیادی بین پایتخت‌نشینان دارد. کردان از توابع هشتگرد است. باغ‌های زردآلو، آلبالو، گیلاس، گردو و توت آن در تابستان منطقه را رنگارنگ می‌کنند. رودخانه کردان از ارتفاع «کهار» سرچشمه می‌گیرد و از ساوجبلاغ و نظرآباد عبور می‌کند. در کردان جاذبه‌های طبیعی فراوانی مانند «برج آرامگاهی کردان»، «پل قدیمی بانو صحرا»، «امام‌زاده شاهزاده حسین» و «بی‌بی شهربانو» قرار دارند. این دهکده بسیار مناسب اتراق و کمپ کردن در روزهای تابستان و بهار است. پاییز و زمستان هوای کردان بسیار سرد می‌شود.

آدرس و مسیر دسترسی: برای رسیدن به این ییلاق زیبا در مسیر اتوبان کرج-قزوین، پس از رسیدن به دوراهی کردان، راه بلوار شهدای کردان را پیش بگیرید.

روستای برغان

شمال غرب تهراناتوبان کرج-قزوینامکانات اقامتی نسبیوسایل کمپ با خود ببرید

برای پیک نیک در اطراف تهران کجا بریم؟

منبع عکس: irna.ir

«برغان» روستایی خوش آب و هوا در منطقه ساوجبلاغ است و با کرج ۱۳ کیلومتر فاصله دارد. فاصله این روستا از تهران در حدود ۸۰ کیلومتر است. این روستا در دامنه‌های جنوبی البرز زیباترین چشم‌اندازهای این منطقه را دارد. باغ‌های پردرخت میوه در کنار رودهای خروشان «سنج» و «شاهرود» بستر مناسبی برای اتراق در طبیعت و کمپ کردن فراهم می‌کنند. بهار پرشکوفه و زیبا و تابستان سبز و رنگارنگ است، اما از اواسط پاییز بسیار سرد می‌شود. سر زدن به روستاهای اطراف و باشگاه سوارکاری این منطقه خالی از لطف نیست.

چنار کهنسال میان‌تهی با حوضی در وسطش از جاذبه‌های جالب توجه این روستا است

چنار کهنسال میان‌تهی با حوضی در وسطش از جاذبه‌های جالب توجه این روستا است. در گشت و گذارتان در برغان ازمزه آلو و گوجه‌های خوش‌طعم این منطقه سیر نخواهید شد.

آدرس و مسیر دسترسی: در اتوبان کرج به‌سمت قزوین تا پل کردان پیش بروید و در ادامه از بلوار شهدای کردان به جاده برغان وارد شوید. وسایل کمپ کردن را فراموش نکنید.

روستای طالقان

شمال غربی تهراناتوبان کرج-قزوینبدون امکانات اقامتیوسایل کمپ با خود ببرید

برای پیک نیک در اطراف تهران کجا بریم؟

منبع عکس: irna.ir

این روستای زیبا با طبیعتی فوق‌العاده، آبشار، رودخانه، دریاچه و باغ‌های سرسبز، در حدود ۱۵۰ کیلومتری تهران و ۹۴ کیلومتری شهر کرج قرار دارد. سد طالقان روی رودخانه «شاهرود»، فضای مناسبی برای ماهی‌گیری ایجاد کرده است. آبشار «کرکبود» در روستایی به همین نان و پوشیده از درختان تنومند و بلند، بر زیبایی‌های منطقه می‌افزاید. طالقان و روستاهای اطراف آن مانند «اورازان» و «دیزان» در فصل بهار و تابستان بسیار مناسب برای کمپ کردن و اقامت هستند. نیمه دوم سال هوای این منطقه به‌شدت سرد می‌شود.

آدرس و مسیر دسترسی: برای رفتن به روستای زیبای طالقان از مسیر اتوبان تهران-کرج به مسیر کرج-قزوین ادامه مسیر دهید و در اتوبان قزوین بعد از «آبیک»، وارد جاده طالقان شوید.

دره چالوس

شمال غرب تهرانجاده چالوسدارای امکانات اقامتی

برای پیک نیک در اطراف تهران کجا بریم؟

منبع عکس: toptourism.ir

در جاده زیبای چالوس و در محدوده «تکیه سپهسالار» از توابع آسارای، دره چالوس با مناظر بکر و دیدنی در تمام سال طرفداران خودش را دارد. زیبایی‌های این دره از فراز قله «هفت خوان‌ها» قابل‌مشاهده است. در این مکان عمارتی بزرگ با سالن مجهز و امکانات رفاهی برای گردشگران ساخته‌اند. برای لذت بردن از طبیعتی بکر، چادر و وسایل کمپتان را بردارید و عازم دره زیبای چالوس در ۷۰ کیلومتری تهران شوید.

آدرس و مسیر دسترسی: در این مسیر باید ابتدا اتوبان تهران-کرج را تا ورودی جاده چالوس برانید و در محدوده آسارای وارد فرعی تکیه سپه سالار شوید.

واریان، ارنگه، سد امیر کبیر

شمال غرب تهرانجاده چالوسبکر و تردد به روستای واریان محدود، تنها با قایق

برای پیک نیک در اطراف تهران کجا بریم؟

منبع عکس: delta.ir

در کیلومتر ۲۵ جاده چالوس، سد امیرکبیر یا همان سد کرج روی رودخانه کرج علاقه‌مندان زیادی را به تفرج در این منطقه می‌کشاند. روستای واریان پشت محدوده سد و رودخانه، تنها به‌وسیله قایق با خارج از روستا ارتباط دارد. این روستای تماشایی در زمستان بسیار سرد می‌شود. روستای «ارنگه» نیز در محدوده سد کرج مملو از باغ‌های سیب و گلستان‌های رنگارنگ است. برای گذراندن یک روز در طبیعت و اتراق دلچسب در آن، این روستاها بسیار خوش منظره و دلپذیر هستند.

آدرس و مسیر دسترسی: مسیر دسترسی به روستای ارنگه در مسیر فرعی سربالایی با تابلوی مشخص قبل از سد و تنها مسیر دسترسی به روستای واریان با قایق‌های اسکله کوچک سد پایین جاده چالوس است.

شهرستانک

شمال غربی تهرانجاده چالوسبکر و بدون امکانات اقامتیوسایل کمپ با خود ببرید

برای پیک نیک در اطراف تهران کجا بریم؟

منبع عکس: home.mehromah.ir

این منطقه ییلاقی بسیار خوش آب‌و‌هوا در فاصله ۱۰۰ کیلومتری از شهر تهران و ۷۰ کیلومتری از شهر کرج قرار دارد. «شهرستانک» از توابع آسارای است و درختان میوه در کنار رودخانه زیبا در گذشته، ییلاق خواستنی شاهان قاجاری بوده است. درختان این منطقه دربهار پر شکوفه، در تابستان پرمیوه و در پاییز شاهکار نقاشی طبیعت هستند. در شهرستانک دیدنی‌های بی‌شماری مانند «چشمه گله گیر»، «کاخ ناصری»، «قلعه دختر» و «کتیبه شهرستانک» وجود دارند. از عمر سرو کهنسال شهرستانک، ۲۸۰۰ سال می‌گذرد.

آدرس و مسیر دسترسی: برای رسیدن به این تفرجگاه زیبا و برپا کردن چادرتان در آن،‌ در جاده چالوس از آسارای و چنارستان گذر کنید و پس از رسیدن به دوراهی شهرستانک، به‌سمت شهرستانک بروید. امکانات اقامتی در این منطقه وجود ندارد، پس همه وسایل مورد نیاز کمپ کردن را با خود ببرید.

گچسر و دیزین

شمال غربی تهرانجاده چالوسدارای امکانات اقامتی مناسب نزدیک پیست

برای پیک نیک در اطراف تهران کجا بریم؟

عکاس: عباس شریعتی

محدوده روستای گچسر و دیزین در کیلومتر ۶۵ جاده چالوس در همه اوقات سال، طرفداران خاص خود را دارد. اطراف این منطقه جاهای دنج و بکر زیادی برای برپاکردن چادرتان خواهید یافت. پیست چمن دیزین در تابستان تماشایی و مناسب برای اسکی روی چمن است. تله‌کابین، تله‌سیژ، بالابر دوچرخه و نفر، زمین والیبال و تنیس از امکانات مجموعه دیزین هستند. پیست دیزین در زمستان نیز بین طرفداران ورزش اسکی بسیار محبوب است.

آدرس و مسیر دسترسی: برای رسیدن به این منطقه زیبا در جاده چالوس تا کیلومتر ۶۵ پیش بروید.

روستای خور

شمال غرب تهرانجاده چالوساطراف روستا امکانات اقامتی نسبی و آبشار بکر است

برای پیک نیک در اطراف تهران کجا بریم؟

منبع عکس: gardesh21.ir

روستای خور از توابع البرز است و در ۱۷ کیلومتری کرج و در ابتدای جاده چالوس قرار گرفته است. فاصله این روستا تا مرکز تهران در حدود ۹۰ کیلومتر است. این روستا، پیشینه‌ای تاریخی، آب و هوایی عالی و چشم‌اندازی بی‌نظیر دارد. تپه‌های زیبا، برج و باروی «قلعه خور»، «امام‌زاده برچشمه» یا «زبیده خاتون»، «دره دو چنار» و «آبشار خور» از دیدنی‌های اطراف این روستای زیبا هستند. اطراف درخت چنار ۸۰۰ ساله در این منطقه برای چادر زدن و اقامت بسیار پرطرفدار است. این منطقه پیست اسکی نیز دارد.

آدرس و مسیر دسترسی: برای رفتن به این روستای زیبا از تهران به اتوبان کرج وارد شوید و از خروجی چالوس تا کیلومتر ۲۵ جاده ادامه دهید و در جاده «خوزنکلا» به مسیر فرعی خور وارد شوید.

بهترین زمان پیک نیک اطراف تهران

با توجه به شرایط آب و هوایی گرم و خشک تهران، بهترین زمان برای اقامت و کمپ کردن در ییلاق‌های اطراف این شهر و استفاده از امکانات فضای باز پارک‌ها، در فصل‌های بهار و تابستان و گاهی اوایل پاییز است؛ اما به خاطر داشته باشید مناطق مناسب پیک نیک در اطراف تهران، آب و هوایی سردتر و مرطوب‌تر از تهران دارند؛ پس در بهار و پاییز برای اتراق در قسمت‌های مختلف اطراف تهران، استعلام از هواشناسی را فراموش نکنید و آمادگی‌های لازم را داشته باشید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ابهامات بزرگ در مسیر واگذاری سرخابی‌ها/ آغاز دوران جدید در استقلال و پرسپولیس