توزیع 60 میلیارد اعتبار برای 256 طرح در شهرستان همدان


توزیع 60 میلیارد اعتبار برای 256 طرح در شهرستان همدان

فرماندار همدان از اختصاص 59 میلیارد و 200 میلیون تومان اعتبار استانی به دستگاههای اجرایی برای تکمیل و اجرای 256 طرح در سطح شهرستان همدان خبر داد.

حسین افشاری شامگاه پنجشنبه ۱۹ تیرماه در کمیته برنامه ریزی شهرستان همدان، گفت: ۱۴۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار برای ۲۶۸ طرح در اعتبارات سال جاری برای تکمیل و اجرای طرحها و پروژه های سطح شهرستان از پنج محل پیش بینی و ابلاغ شده است.

وی افزود: از این مبلغ ۵۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبارات ابلاغ شده از منابع استانی است که شامل ۲۷ میلیارد و ۲۸۳ میلیون تومان اعتبار تملک داریی ها،۱.۵ میلیارد تومان از محل سه درصد نفت و گاز و ۳۰ میلیارد و ۴۱۴ میلیون تومان اعتبار متوازن است.

افشاری با بیان اینکه الزامات قانونی بودجه در توزیع اعتبارات مد نظر قرار گرفته است، تصریح کرد: رویکرد ما در توزیع اعتبارات اولویت دادن به طرحهای مردم محور بوده است که از پیشرفت فیزیکی بیشتری برخوردار بوده تا سریعتر به بهره برداری برسد.

وی افزود: از محل منابع مالیات بر ارزش افزوده نیز حدود ۱۳ میلیارد تومان اعتبار ابلاغ شده که ۱۲ میلیارد و ۹۰۸ میلیون تومان مربوط به ورزشهای همگانی و یک میلیارد و ۷۶ میلیون تومان مربوط به ورزش دانش آموزی است.

فرماندار همدان اظهارکرد: در جابه جایی اعتبارات بین فصول تعیین شده محدودیت قانونی داریم و مدیران باید پیگیر تخصیص اعتبارات و اجرای سریعتر پروژهای مربوطه باشند.

وی با اشاره به اینکه میزان تحقق تعهد اشتغال در شهرستان همدان طی سه ماهه سال جاری ۱۱۳ درصد بوده است، مطرح کرد: میزان تعهد اشتغال شهرستان در سال جاری ۱۵۷۴ مورد پیش بینی شده که در سه ماهه نخست امسال برای ۱۷۷۲ نفر اشتغال ایجاد شده است.

افشاری با بیان اینکه از این تعداد ۱۳۵۰ نفر بیمه شده اجباری جدید هستند، ادامه داد: در این راستا دستگاههای اجرایی زمینه اشتغالزایی را برای ورود و فعالیت بخش خصوصی فراهم کرده اند و در شهرستان همدان ایجاد مشاغل پایدار را هدفگذاری کردیم.

وی بیان کرد: ۴۳ هزار دانشجو در مراکز آموزش عالی مرکز استان تحصیل می کنند که در کنار هیئتهای علمی و اساتید دانشگاه یک ظرفیت قابل توجه در همدان است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: حدود ۵۰ پروژه ملی در همدان داریم که باید کمک کنیم و مدیران ذیربط دستگاههای اجرایی پیگیر باشند تا به سرانجام برسد.

حمیدرضا حاجی بابایی با بیان اینکه افزایش رضایتمندی مردم باید هدف همه مدیران باشد،افزود: همه ما مسئولیت سنگینی برعهده داریم که اگر در دوران مسئولیت عادی کار کنیم گناهکاریم.

وی با اشاره به اینکه راه آهن همدان- ملایر و همدان- سنندج باید هر چه سریعتر به بهره برداری برسد، یادآور شد: راههای اصلی همدان به استانهای مجاور از وضعیت مطلوبی برخوردار است و محور همدان به استان مرکزی از طریق قهاوند نیز در حال اجراست که مسیر همدان را به قم کاهش می دهد.

وی با بیان اینکه ارتقاء چند راه فرعی از جمله محورهای سیاه کمر به راهجرد و محورهای گردشگری امامزاده محسن(ع)، سد اکباتان و ابرو در حال پیگیری و انجام است، افزود: مطالعات قطار شهری همدان نیز بسرعت در حال انجام است و در آینده نزدیک عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

حاجی بابایی با بیان اینکه امروز همدان یک انقلاب فناوری در حال شکل گیری است، اظهار کرد: با فعالیت دانشگاه صنعتی، پارک علم و فناوری و منطقه مبتنی بر فناوریهای برتر شاهد پیشرفت قابل توجه شرکتهای دانش بنیان و فراهم بودن زمینه کار برای جوانان نخبه هستیم.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی از بهره برداری پتروشیمی هکمتانه در مهرماه سالجاری خبرداد و اضافه کرد: همزمان دو موزه در حال ساخت داریم که با جذب اعتبارات ملی باید این موزه ها هم هر چه سریعتر تکمیل و به بهره برداری برسد.

وی احداث بیمارستان ۱۰۰۰ تختخوابی در همدان را فرصتی کم نظیر برای استان دانست و گفت: گاوداری ۶۰۰۰ رأسی نیز با سرمایه گذاری ۳۰۰ میلیارد تومانی شستا در همدان در حال تاسیس است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


این بازیگر دنیای شیرین بعد از 27 سال الان چه شکلی شده؟+ بیوگرافی اشکان اشتیاق