کلنگ ساخت 2 مدرسه در راسک به زمین زده شد


کلنگ ساخت 2 مدرسه در راسک به زمین زده شد

چابهار- ایرنا- فرماندار راسک در جنوب سیستان وبلوچستان گفت: کلنگ ساخت 2 مدرسه با 9 کلاس درس با همت رییس شورای همدلان آینده نگرسیستان و بلوچستان(هاسب) و جمعی از خیران در این شهرستان به زمین زده شد.

سلیم کدخدا روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: این پروژه‌های آموزشی شامل مدرسه سه کلاسه متوسطه اول دخترانه منطقه لاشار کاهی بخش مرکزی در روستای دلیگ با ۱۳۳ متر زیربنا و مدرسه ۶ کلاسه متوسطه اول دخترانه محله امام آباد راسک با ۴۴۰ متر مربع زیر بناست.

وی افزود: این ۲ پروژه بصورت مشارکتی توسط خیران و اداره‌کل نوسازی،تجهیز و توسعه مدارس سیستان و بلوچستان برای بهره‌مندی بیش‌از ۱۲۰ دانش آموز ساخته می‌شود.

فرماندار راسک با اشاره به اینکه ۲۷ هزار دانش آموز در شهرستان راسک مشغول به تحصیل هستند، گفت: در این شهرستان۳۰ فضای آموزشی نامناسب و غیراستاندارد اعم از کانکسی، اجاره ایی، تخریبی و آسیب پذیر با ۱۴۰ کلاس درس وجود دارد که تعداد ۲ هزار و ۸۱۸ دانش آموز در آنها مشغول به تحصیل هستند.

وی ادامه داد: هم‌اینک سرانه فضای آموزشی به ازای هر دانش آموز در شهرستان راسک حدود ۲ مترمربع است که برای رسیدن به استاندارد کشور ۶ مترمربع کمبود دارد.

کدخدا بر ساخت حداقل ۵۰۰ کلاس درس جدید برای رسیدن به استاندارد هشت مترمربعی کشور تاکید کرد و از خیران و اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان خواست برای رسیدن به استانداردهای کشوری ورود جدی داشته باشند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام