شهردار: توجه به شهر سمنان شخصیت کل استان را بالا می‌برد


شهردار: توجه به شهر سمنان شخصیت کل استان را بالا می‌برد

سمنان- ایرنا- شهردار سمنان گفت: مدیران و مردم هر استان با توجه داشتن به مرکز  استان شخصیت کل استان را بالا می برند و در استان سمنان نیز اگر نگاه مردم و مسوولان در این موضوع تقویت شود کل استان از آن بهره خواهند برد.  

سیدمحمد ناطم رضوی عصر پنجشنبه در در آیین گشایش تالار گفتمان شهر سمنان با حضور ایرج عندلیب اولین شهردار پس از انقلاب این شهر افزود: برپایی تالار گفتمان در محل مدیریت بافت تاریخی شهرداری و در جنب اداره امور مدیریت گردشگری سمنان می تواند مکانی برای پژوهشگران و موثران در راستای احیا و حفظ هویت شهر باشد.

وی تاکید کرد: شهروندان سمنان باید توسط پژوهشگران و رسانه ها ظرفیت های هویتی و میراثی شهر خود را که در مقاطعی از تاریخ برجسته است بهتر بشناسند و از هویت ها و آثار ملموس و ناملموس ارزشمند خود دفاع کنند.

وی ادامه داد: مدیران اهل سمنان باید نگاه مدیرانی که غیر بومی هستند و مدتی را در سمنان می گذراند را با ارزش های شهر بیشتر آشنا کنند زیرا ظرفیت های فراوانی در شهر وجود دارد که برای بسیاری از مدیران غیر بومی ناشناخته مانده است و شناخت آن می تواند در بسیاری از جنبه ها موثر باشد.

وی اظهار داشت : شهر سمنان اگر از گذشته به ظرفیت های میراثی و هویتی خود بیشتر توجه می کرد و به ویژه از نظام تاریخی تقسیم آب خود در شهرسازی بهتر بهره می برد امروز دارای گذرهای زیباتری بود اما در حال حاضر نیز استمرار در طرح های در حال اجرا می تواند آینده زیباتری را برای سمنان به ارمغان بیاورد.

ناظم رضوی بیان داشت: شهر سمنان با توجه به سرمایه های خود باید فرهیختگی خود را اثبات کند و جایگاه معتمدان و صاحب نظران می تواند در این موضوع تاثیرگذار باشد.

در ادامه این آیین نخستین شهردار پس از انقلاب سمنان نیز حضور ناظم رضوی بعنوان شهردار کنونی را برای مردم این شهر پر برکت خواند و گفت: این یک فرصت برای شهر و اهالی سمنان است که با کمک این نگاه که در شهرداری وجود دارد می توانند پیشرفت قابل توجهی داشته باشند.

عندلیب افزود: تلاش هایی که در حال حاضر در شهر می شود بیانگر توانمندی و تاکید شهرداری برای حفظ هویت و ارتقای کیفی شهر است.

وی تاکید کرد: از زمان حضور شهردار فعلی تغییرات خوبی در راستای بازآفرینی شهری احساس می شود و امیدواریم این نگاه استمرار داشته باشد.

در این آیین جمعی از مدیران شهرداری سمنان و پیشکسوتان و فرهیختگان شهر حضور داشتند.

بر اساس شیوه نامه نکوداشت هفته شهرداری و دهیاری ۱۴ لغایت ۲۰ تیرماه از سوی رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور به استانداری‌ها، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها ابلاغ شد و روز ششم از این هفته با عنوان روز شهرداری و دهیاری؛ صیانت از هویت، کالبد، دانش بومی و میراث شهر و روستا بیان شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید