معاون وزیر بهداشت: پاسخگویی اجتماعی در دانشگاه‌ها نهادینه شود


معاون وزیر بهداشت: پاسخگویی اجتماعی در دانشگاه‌ها نهادینه شود

همدان- ایرنا- معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به راه‌اندازی نظام پاسخگویی گفت: نهادینه شدن و توجه به مفهوم پاسخگویی اجتماعی در دانشگاه‌های علوم پزشکی با هدف ارتقای سلامت ضروری است.

علی اکبر حق‌دوست روز پنجشنبه در جمع اعضای هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی همدان اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی این استان می تواند با تربیت نیروی انسانی پاسخگو و نهادینه کردن مفهوم پاسخگویی اجتماعی، با هدف رفع نیازهای سلامت جامعه، برای سایر دانشگاه های کشور الگو شود.

وی شفافیت، پاسخگویی و خیرخواهی را از رمزهای موفقیت دانشگاه‌های برجسته دانست و اضافه کرد: می توان با تغییر رویکردها و توجه به روش‌های نوین همچنین حرکت در مسیر رشد و برنامه های تدوین شده مشخص، فرصت آفرینی کرد و این موضوع یک وظیفه ملی است.

معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه "همگرایی" شعار دانشگاه‌های برتر جهان است، افزود: امروزه دانشگاه‌هایی که عاقلانه‌تر برنامه‌ریزی کنند سریع‌تر به سود می رسند.

حق دوست، نگاه به تشکیلات دانشگاهها برای تغییرات بنیادین با توجه به نیازهای آینده را بااهمیت خواند و گفت: دانشگاه علوم پزشکی همدان منسجم است و می‌تواند با تداخل رشته‌ها الگویی برای کشور باشد.

وی با تاکید بر اهمیت پاسخگویی اجتماعی افزود: دانشگاهی موفق خواهد بود که بدون مرز باشد به طور مثال در دانشگاه‌های موفق جهان مردم عادی هم امکان رفت و آمد در دانشگاه را دارند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: دانشجویان باید با درد جامعه آشنا باشند و نباید تنها به راه‌اندازی رشته و تربیت دانشجو توجه شود.

حق دوست با تاکید بر اینکه دانشگاهی می‌خواهیم که در عمل دانشگاههای نسل سه و چهار در آن پیاده سازی شود ابراز امیدواری کرد: دانشگاه های بزرگ و مهم علوم پزشکی همدان معنی و مفهوم پاسخگویی اجتماعی را در دانشگاه نهادینه کند و الگویی برای بقیه دانشگاه‌ها باشد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه سفر یکروزه به همدان، به همراه معاون اجرایی معاونت آموزشی این وزارت، از مراکز آموزش مجازی و مهارت‌های بالینی معاونت آموزشی دانشگاه بازدید کردند.

حق‌دوست در حاشیه این بازدید به اثرگذاری و همه جانبه بودن مرکز مهارت‌های بالینی دانشگاه علوم پزشکی اشاره و بیان کرد: این مرکز با چنین ساختاری بسیار در سیستم آموزشی به ویژه آموزش‌ دانشجویان در بسترهای قابل فهم و ادراکی و بالینی تأثیرگذار است.

وی با همراهی دکتر فراهانی معاون آموزشی دانشگاه و کیانی مدیر مجتمع آموزشی درمانی بعثت، ضمن بازدید از بخش‌های مختلف این مرکز، عملکرد معاونت آموزشی دانشگاه را در ایجاد و بهره‌برداری از این مجموعه ارزشمند و قابل تحسین عنوان کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ابهامات بزرگ در مسیر واگذاری سرخابی‌ها/ آغاز دوران جدید در استقلال و پرسپولیس