فرماندار: توسعه صنعت فولاد کوار در رفع محرومیت از این منطقه اثرگذار است


فرماندار: توسعه صنعت فولاد کوار در رفع محرومیت از این منطقه اثرگذار است

شیراز-ایرنا- فرماندار شهرستان کوار با اشاره به افتتاح طرح‌های توسعه‌ای مجتمع فولاد پاسارگاد این شهرستان که امروز (نوزدهم تیرماه 99) از طریق ویدیو کنفرانس و با دستور رییس جمهوری انجام شد، گفت: توسعه صنعت فولاد در کوار در رفع محرومیت از این منطقه تاثیرگذار است.

اشکان کاظمی، پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امروز طرح‌های مجتمع صنعتی ذوب آهن پاسارگاد کوار شامل، تولید آهن اسفنجی با ظرفیت ۱.۸ میلیون تن در سال و گندله سازی با ظرفیت ۳.۵ میلیون تن در سال از طریق ویدیو کنفرانس به دستور رییس جمهوری افتتاح شد.

فرماندار: توسعه صنعت فولاد کوار در رفع محرومیت از این منطقه اثرگذار است اشکان کاظمی فرماندار کوار


وی ادامه داد: بدون تردید اشتغال ایجاد شده در این طرح‌ها، در تامین و ارتقای سطح امنیت شهرستان کوار تاثیر بسیار خوبی دارد.
فرماندار شهرستان کوار بیان داشت: مجتمع صنعتی ذوب آهن پاسارگاد از ابتدا تاکنون حدود سه هزار شغل به صورت مستقیم ایجاد کرده که بخشی از افراد شاغل در این مجتمع از نیروهای بومی شهرستان هستند و این مساله به رفع مشکل بیکاری در شهرستان کمک کرده است.
کاظمی اضافه کرد: تامین نیازمندی‌ها و اقلام مورد نیاز این مجتمع از طریق شهرستان کوار، باعث شده یکسری کارگاه‌ها، مغازه‌ها و شرکت‌ها در این شهرستان فعال شوند که هم در تولید سرمایه و هم در رفع محرومیت این منطقه تاثیرگذار است.

مجتمع صنعتی ذوب‌آهن پاسارگاد در شهرستان کوار شامل، چهار مرحله توسعه است که ساخت آن، در سال ۸۴ توسط بخش خصوصی و با اخذ مجوزهای قانونی از وزارت صنعت، معدن و تجارت آغاز شد.
بنا بر اعلام داریوش اسماعیلی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، واحد تولید فولاد این مجتمع با ظرفیت یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن در سال، سال ۱۳۹۲ به‌ بهره برداری رسید.
برای اجرای مرحله نخست این طرح، ۶۹ میلیون یورو و ۱۵۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری توسط بخش خصوصی صورت گرفت که اشتغالزایی مستقیم برای یک هزار و ۱۹۳ نفر و اشتغالزایی غیرمستقیم برای حدود ۱۲ هزار نفر را در پی داشت.
در سال ۹۸ نیز واحد گاززدایی و کربن‌زدایی در خلاء در این کارخانه به بهره‌برداری رسید.

مرحله دوم این مجتمع، در قالب تولید آهن اسفنجی به ظرفیت سالانه یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن امروز (نوزدهم تیرماه ۹۹) با دستور رییس جمهوری به بهره‌برداری رسید.
این مرحله از توسعه مجتمع با سرمایه‌گذاری ۱۳۹ میلیون یورو و ۱۹۹ میلیارد تومان در مدت حدود سه سال به پایان رسید تا یک هزار و ۸۷۰ نیروی جدید در این بخش مجتمع مشغول به کار شوند و به صورت غیرمستقیم نیز ۲۰ هزار نفر از مواهب اشتغال این طرح بهره‌مند شوند.

سومین و چهارمین مرحله توسعه این مجتمع شامل، بخش‌های گندله‌سازی و کنستانتره است که امروز (پنجشنبه) بخش گندله سازی به بهره‌برداری رسید و معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت نوید بهره‌برداری از بخش کنستانتره در صورت تامین منابع معدنی مورد نیاز را تا پایان سال ۹۹ مطرح کرد.
ظرفیت تولید گندله این مجتمع که امروز پنجشنبه به بهره‌برداری رسید، سالانه سه میلیون و ۵۰۰ هزار تن و ظرفیت تولید سالانه بخش کنستانتره در زمان افتتاح ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن خواهد بود.
برای اجرای این مرحله از توسعه این مجتمع نیز ۱۴۱ میلیون یورو و ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و تجهیزات توسط بخش خصوصی از خارج کشور تامین شده است.
به گفته معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، بهره‌برداری از بخش کنستانتره این مجتمع نیازمند تامین سنگ معدن است که نامه‌ای در این زمینه برای طرح در هیات دولت و اخذ مجوز مربوطه به دفتر معاون اول رییس ‌جمهوری ارسال شده است.

شهرستان کوار در ۴۰ کیلومتری جنوب شرق شیراز واقع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر ناگهانی چهره و اندام همایسریال پایتخت بعد 10 سال ! / هم لاغر هم خیلی پیر ! + عکس