مراسمات عروسی یا عزا کانون شیوع بیماری کرونا هستند


مراسمات عروسی یا عزا کانون شیوع بیماری کرونا هستند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان گفت: به‌طور میانگین در هر مراسم عروسی یا عزا تا 50 نفر به بیماری کرونا مبتلا می‌شوند.

محمود ثمینی در بازدید از مراکز عمومی سطح شهر خرم‌آباد که امروز ۱۹ تیرماه صورت گرفت، وضعیت استان را به لحاظ شیوع بیماری کرونا رو به وخامت عنوان کرد و خواستار رعایت نکات بهداشتی توسط مردم شد.

وی تصریح کرد: لرستان در چند هفته اخیر با رشد مبتلایان، بستری‌ها و فوتی‌های ناشی از کرونا مواجه شده است.

معاون استاندار لرستان با اشاره به اهمیت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در بازارهای سرپوشیده، پاساژها و اماکن عمومی دولتی و خصوصی، خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبات ستاد مدیریت کرونا به مدت ۱۰ روز تالارهای پذیرایی تعطیل خواهد بود و در رابطه با اجرای مصوبات ستاد، تیم‌های نظارتی از این اماکن بازدید کرده و در صورت بروز تخلف، برخورد قانونی انجام خواهد شد.

ثمینی با اعلام این موضوع که مراسمات کانون شیوع بیماری کرونا هستند، اضافه کرد: با بررسی‌های انجام شده در هر مراسم عروسی یا عزا به‌طور میانگین تا ۵۰ نفر به بیماری مبتلا می‌شوند.

وی بیان کرد: با توجه به شرایط کنونی و تعطیلی تالارهای پذیرایی، مردم از برگزاری مراسم عروسی در منازل به دلیل عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی اکیداً خودداری کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان ادامه داد: روند رو به رشد ابتلا به کرونا به‌خصوص در چند روز اخیر موجب شده تا مراکز درمانی برای بستری کردن بیماران با مشکل مواجه شوند و در صورت ادامه این رویه ممکن است با فاجعه روبرو شویم.

ثمینی عنوان کرد: از مردم مجدانه می‌خواهیم به‌منظور کنترل وضعیت رو به وخامت استان، از حضور در تجمعات و برگزاری مراسم عروسی یا عزا خودداری کرده و استفاده از ماسک و رعایت نکات بهداشتی را در دستور کار خود قرار دهند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس