86 بیمار کرونایی در مراکز درمانی خراسان جنوبی هستند


 86 بیمار کرونایی در مراکز درمانی خراسان جنوبی هستند

مهدی زاده از فوت یک بیمار مبتلا به کرونا طی 24 ساعت گذشته خبر داد و گفت: هم اکنون 86 بیمار کرونایی در مراکز درمانی خراسان جنوبی بستری هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «کامبیز مهدی‌زاده» ظهر امروز (۱۹ تیر) در گفتگو با رسانه های گروهی اظهار کرد: هم اکنون ۱۹۶بیمار با علائم بیماری حاد تنفسی در بیمارستان های استان بستری هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ادامه داد: از این تعداد ۸۶ نفر مبتلا قطعی به بیماری کرونا و ۱۶نفر هم در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند که حال پنج نفر وخیم گزارش شده است.

وی تعداد موارد فوتی قطعی در اثر ابتلاء به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته را یک نفر اعلام کرد و گفت: آمار جانباختگان این بیماری در خراسان جنوبی به ۶۹نفر رسیده است.

مهدی زاده درباره آخرین رنگ بندی شهرستان‌های استان بیان کرد: شهرستان‌های بیرجند، خوسف، سربیشه، طبس، فردوس، قاین و نهبندان در وضعیت قرمز (خیلی پر خطر)، شهرستان‌های درمیان و بشرویه در وضعیت نارنجی (پر خطر) شهرستان‌های زیرکوه و سرایان در وضعیت زرد (متوسط خطر) هستند و متاسفانه هیچ شهرستانی در وضعیت سفید قرار ندارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به اینکه برای کنترل بیماری کرونا و کاهش انتقال در شهرها قرمز و نارنجی پیشنهاداتی به ستاد استانی کرونا ارسال شده است، تصریح کرد: در صورت تایید این پیشنهادات توسط ستاد ملی کرونا، اعمال محدودیت‌های جدید در شهرستان‌های استان به مدت یک هفته به اجرا در خواهد آمد.

وی به اهمیت ماسک زدن تاکید کرد و افزود: ماسک زدن از پانزدهم تیرماه در استان اجباری شده است و به مردم توصیه می‌کنیم شستشوی مکرر دست‌ها و رعایت فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

پایان پیام/375

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان