گوشی لنوو لیجن اول مرداد رونمایی می‌شود


گوشی لنوو لیجن اول مرداد رونمایی می‌شود

لنوو با انتشار اطلاعیه‌ای رسمی از معرفی گوشی لیجن در یکم مردادماه خبر داده است. این گوشی از تراشه‌ی جدید اسنپدراگون 865 پلاس بهره‌مند خواهد بود.

روز گذشته کوالکام به‌صورت رسمی از جدیدترین تراشه‌ی خود با نام اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس رونمایی کرد. این تراشه نسبت‌به نسخه‌ی عادی برخی بهبودها به‌خود دیده است تا پردازش‌های مختلف را با قدرت بیشتر انجام دهد. بر اساس اطلاعیه‌های ایسوس و لنوو، دو گوشی Asus ROG Phone 3 و Lenovo Legion قرار است به اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس مجهز باشند.

لنوو به‌تازگی اعلام کرده است که قصد دارد گوشی جدید خود را روز ۲۲ جولای ۲۰۲۰ (۱ مرداد ۱۳۹۹) رونمایی کند. نکته‌ی جالب این است که ایسوس نیز می‌خواهد در همین روز، به معرفی گوشی ROG Phone 3 بپردازد. لنوو خبر معرفی گوشی لیجن را ازطریق صفحه‌ی خود در شبکه‌ی اجتماعی ویبو اعلام کرد. همانطور که در تصویر زیر می‌بینید، معرفی گوشی برای ساعت ۱۹:۳۰ به‌وقت پکن (۱۶:۰۰ به‌وقت تهران) برنامه‌ریزی شده است:

گوشی لنوو لیجن اول مرداد رونمایی می‌شود

بر اساس اطلاعات رسمی، اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس نسبت‌به اسنپدراگون ۸۶۵ به‌میزان ۱۰ درصد فرکانس پردازشی بیشتری برای هسته‌ی اصلی خود دارد. اسنپدراگون ۸۶۵ را می‌توان نخستین تراشه‌ی موبایلی دنیا با فرکانس پردازشی بیش از ۳ گیگاهرتز خطاب کرد. تراشه‌ی موردبحث در کنار هسته‌ی اصلی، سه هسته‌ی بزرگ دیگر نیز از نوع کرایو ۵۸۵ دارد که از فرکانس ۲٫۴۲ گیگاهرتز استفاده می‌کنند. در کنار این‌ها کوالکام می‌گوید مدل پلاس و مدل عادی از پردازنده‌ی گرافیکی آدرنو ۶۵۰ استفاده می‌کنند؛ اما این پردازنده در اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس ۱۰ درصد قوی‌تر است.

تراشه‌ی جدید کوالکام به‌لطف بهره‌مندی از پلتفرم فست‌کانکت ۶۹۰۰ از وای‌فای 6E، بلوتوث ۵٫۲ و همچنین صفحه‌نمایش ۱۴۴ هرتز پشتیبانی می‌کند. محصولات خانواده‌ی لیجن لنوو به‌طور معمول سخت‌افزار قدرتمندی دارند؛ بر همین اساس انتظار داریم گوشی لیجن نیز از مشخصات بسیار خوبی بهره‌مند باشد و از صفحه‌نمایشی با نرخ نوسازی بالا استفاده کند.

آن‌طور که گزارش‌های پیشین می‌گویند گوشی لنوو لیجن قرار است صفحه‌نمایشی با وضوح فول HD پلاس داشته باشد. این صفحه‌نمایش احتمالا دارای نرخ بازخورد لمسی ۲۷۰ هرتز خواهد بود. دیگر مشخصات منتسب‌به گوشی شامل بهره‌مندی از ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی رم LPDDR5 و ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی UFS 3.1 هستند. با در نظر گرفتن بهره‌مندی از سخت‌افزار قوی انتظار داریم قیمت گوشی لنوو لیجن، زیاد باشد.

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی در این زمینه دارید؟

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


واکنش اتحادیه اروپا به حادثه انفجار در اصفهان