بومی‌سازی ساخت پنج میلیون یورو تجهیزات برای پتروشیمی شازند هدفگذاری شد


بومی‌سازی ساخت پنج میلیون یورو تجهیزات برای پتروشیمی شازند هدفگذاری شد

اراک - ایرنا - مدیرعامل شرکت پتروشیمی شازند گفت: ساخت و راه‌اندازی قطعات و تجهیزات مورد نیاز این صنعت با بهره‌گیری از دانش بومی به ارزش پنج میلیون یورو امسال در این واحد تولیدی هدفگذاری شد.

«ابراهیم ولدخانی» عصر پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: واحد ساخت و خودکفایی پتروشیمی شازند از سال گذشته فعال شده و مهندسان این واحد تولیدی با بهره‌گیری از دانش روز و بومی کردن آن‌ها قادر هستند قطعات و تجهیزات تخصصی مورد نیاز این واحد را طراحی و تولید کنند.

وی ادامه داد: راه‌اندازی خط هیدروژن بین پتروشیمی و پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند در شرایط تعمیرات اساسی یکی از اقدامات واحد ساخت و خودکفایی پتروشیمی شازند است که برای نخسین بار در زمان اورهال(تعمیر اساسی) ،شماری از واحدهای مجتمع در مدار تولید بودند.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی شازند در خصوص گریدهای پلیمری نیز گفت: ساخت گرید و مواد اولیه مورد نیاز در تولید سرنگ و سرم یکی از اقدامات این واحد پتروشیمی است که پیش از این از صنایع خارجی نظیر هیوسانگ کره جنوبی وارد کشور می‌شد و در سایه اجرای طرح‌های تحقیقاتی متعدد، این گرید اکنون در پتروشیمی شازند ساخته شده و با پیگیری وزارت بهداشت و درمان و در راستای مسئولیت اجتماعی و کمک به حوزه سلامت کشور، خط تولید آن تا چند روز آینده با جدیت بیشتر در مدار تولید قرار می‌گیرد.

ولدخانی در خصوص راه‌اندازی طرح توسعه واحد اتوکسیلات پتروشیمی شازند نیز گفت: این طرح نتیجه ۱۶ ماه کار مستمر و بدون وقفه عملیات مهندسی ساخت و نصب تجهیزات است که اکنون وارد مرحله تولید شده و انتظار می‌رود با بهره‌برداری از آن بیش از ۵۰ نوع محصولات متنوع و جدید به زنجیره تولیدات اضافه شده و به بازار مصرف عرضه شود.

وی افزود: محصولات تولیدی مذکور در صنایع شوینده از قبیل انواع مایع دستشویی و ظرفشویی، انواع شامپوها و پودرهای شوینده و همچنین در صنایع بهداشتی، دارویی، نساجی، کاشی و سرامیک کاربرد دارد.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی شازند هزینه ساخت اتوکسیلات را ۶۰۰ هزار دلار عنوان کرد و ادامه داد: اتوکسیلات تولیدی مورد مصرف این صنایع می‌تواند ضمن تسهیل در فرآیندهای تولیدی ، سالانه از خروج مقادیر قابل توجهی ارز جلوگیری کند.

پتروشیمی شازند در سال ۱۳۷۲ بهره‌برداری شد و به‌عنوان یکی از واحدهای فرادستی مطرح در حوزه نفت و گاز برای زنجیره بزرگی از تولیدکنندگان متوسط و کوچک کشور کارسازی و تامین مواد اولیه دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود اهنگ عزیز منی جون منی تو همه میدونن مال منی