مسابقه ملی پوپک قصه گو در کرمان اجرایی شد


مسابقه ملی پوپک قصه گو در کرمان اجرایی شد

کرمان - ایرنا - سرپرست معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان کرمان از برگزاری مسابقه ملی پوپک قصه گو (بازگویی قصه توسط کودکان برای پدربزرگ و مادر بزرگ ها) با هدف ایجاد انگیزه و ترغیب کودکان به فرهنگ کتابخوانی توسط سازمان جوانان هلال احمر خبر داد و گفت: این مسابقه در راستای ترویج روحیه نشاط در جامعه اجرایی شده است.

ابراهیم بابایی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: سازمان جوانان جمعیت هلال احمر با توجه به اهمیت فرهنگ کتابخوانی و ایجاد انگیزه در کودکان برای خواندن کتاب؛ مسابقه قصه گویی مجازی با عنوان "پوپک قصه گو" به مناسبت ۱۸ تیرماه روز ملی ادبیات کودک و نوجوان برگزار کرده است.

وی اظهار داشت: در این مسابقه کودکان قصه هایی را که توسط پدربزرگ یا مادر بزرگ برای آن ها خوانده می شود، باید با زبان شیرین کودکانه بازگو و والدین آنان از بازگویی قصه ها توسط کودکان تصویربرداری و به شماره ۰۹۰۳۵۹۲۵۸۰۴ متعلق به معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان کرمان در فضای مجازی واتس آپ ارسال کنند.

سرپرست معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت: پدربزرگ و یا مادربزرگ کودکان می‌توانند از ۱۰ قصه پیشنهادی در سایت سازمان جوانان (جهت دریافت فایل صوتی به لینک (https://plink.ir/WdtZn) مراجعه کنند و یا هر قصه مرتبط با اهداف جمعیت هلال احمر را انتخاب و پس از خواندن قصه برای نوه خود، آن قصه را بازگو کند و از روند بازگویی قصه به مادر بزرگ و پدربزرگ ها، تصویربرداری شود.

وی درخصوص ارسال تصاویر و فیلم ها عنوان کرد: مهلت ارسال تصاویر قصه گویی کودکان به شماره تلفن واتساپ اعلام شده تا دهم مردادماه امسال است.

مسابقه ملی پوپک قصه گو در کرمان اجرایی شد

هلال احمر به کمک روستای سیل زده جهر شهداد شتافت

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان کرمان نیز از توزیع هفت دستگاه یخچال اهدایی مسلمانان چینی در روستاهای سیل زده جهر شهداد خبر داد و گفت: امدادرسانی این جمعیت همچنان در مناطق سیل زده استان کرمان ادامه دارد.

حسین سام‌زاده با اشاره به وقوع سیل در بخش شهداد در فروردین ماه سال جاری بیان کرد: تا کنون در طی چندین مرحله از سوی خیرین داوطلب هلال احمر کمک های معیشتی و حمایتی برای سیل زدگان روستای جهر صورت گرفته است.

وی افزود: با کمک خیرین و مسلمانان چینی نیز تا کنون ۴۰۰ بسته غذایی؛ ۳۰۰ کیسه آرد، ۲۰۰ بسته بهداشتی و شوینده و ۳۷ دستگاه کولر توسط معاونت امور داوطلبان جمعیت هلال احمر در جهر شهداد توزیع شده است.

سام‌زاده به اهدا و توزیع هفت دستگاه یخچال توسط مسلمانان چینی در روز گذشته اشاره کرد و گفت: ارزش ریالی این یخچال ها، ۱۷ میلیون تومان ارزیابی شده است.

بخش شهداد در فاصله ۱۰۰ کیلومتری کرمان قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی