فعال نبودن در فضاهای مجازی بزرگترین تهدید است


فعال نبودن در فضاهای مجازی بزرگترین تهدید است

قزوین - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: عدم حضور فعالانه ما در فضاهای مجازی، بزرگترین تهدید در این حوزه به شمار می‌رود.

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، محمدحسین اسماعیلی در پنجمین جلسه کارگروه استانی هماهنگی حمایت و توسعه محتوا و خدمات فرهنگی فضای مجازی تصریح کرد: با توجه به اهمیت فضای مجازی و مسایل مرتبط با این بخش، شورای عالی فضای مجازی تصمیم گرفت تا کار گروه‌های متناظری در استان‌ها ایجاد و بر همین اساس تفاهم نامه‌ای نیز بین دبیر شورای عالی فضای مجازی و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی منعقد شد.

وی ادامه داد: براساس این تفاهم نامه، کارگروه‌های استانی فضای مجازی در همه استان‌ها با ترکیب مشخصی شکل گرفتند و از اواسط سال ۹۸ این تفاهم نامه‌ها ابلاغ و فعالیت کارگروه‌های استانی نیز آغاز شد.

به گفته اسماعیلی، مهمترین وظیفه کارگروه‌های استانی، تولید محتوا در فضای مجازی برنامه‌ریزی شد تا از این طریق بتوان حضور فعال و گسترده‌ای در این حوزه داشت.

وی، تهدید امروز فضای مجازی را عدم حضور فعالانه در این بخش دانست و گفت: متاسفانه به طور شایسته تولید محتوا در این فضا صورت نگرفته و به نوعی این فضا و بستر را در اختیار دیگران قرار داده و آنها نیز نهایت سوء استفاده و بهره‌برداری را از این موضوع می‌کنند.

اسماعیلی با بیان اینکه در دوران کنونی و با توجه به اهمیتی که حوزه فضای مجازی دارد باید رویکردهای ما در حوزه تبلیغات و اطلاع رسانی تغییر کرده و به سمت استفاده از ظرفیت این فضا حرکت کنیم، افزود: دوران کرونا ظرفیت فضای مجازی را به ما نشان داد و اگر این فضا نبود نمی‌توانستیم بسیاری از کارها، برنامه‌ریزی‌ها و اطلاع رسانی‌های خود را انجام دهیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین ادامه داد: مقام معظم رهبری بارها و بارها بر اهمیت استفاده از فضای مجازی تاکید داشته‌اند و اینکه باید از این فضا نهایت استفاده را به عمل آورد و از این رو ما نیز کار را از سال گذشته آغاز کرده و با تشکیل کارگروه‌ها، اقدامات اولیه در حوزه فضای مجازی را پیگیری کردیم و سعی داریم تا از ظرفیت مرکز فضای مجازی نهایت بهره را ببریم.

این مسوول فرهنگی خاطرنشان کرد: در نشست‌های گذشته دیداری نیز با استارتاپ‌ها و فعالان فضای مجازی استان داشتیم و مشکلات آنان را بررسی و بحث مالیات‌ها و بیمه آنها را پیگیری کرده و آنان را مورد حمایت قرار دادیم.

اسماعیلی با اشاره به دیدار از پارک علم و فناوری استان و حمایت از کسب و کارهای اینترنتی در این حوزه، افزود: در این رابطه مقرر شد تا تفاهم‌نامه‌ای منعقد شود تا مرکز نوآوری‌های فرهنگی را در حوزه علم و فناوری قزوین ایجاد کنیم و در حقیقت این اتفاق برای نخستین مرتبه در کشور صورت گرفت.

اسماعیلی اضافه کرد: امسال با توجه به اینکه در سال جهش تولید به سر می‌بریم باید حمایت از کسب و کارهای اینترنتی را سرلوحه کار خود قرار دهیم و در این حوزه آموزش و فرهنگ سازی مناسبی باید داشته باشیم چرا که این موضوع بسیار اهمیت دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟