ورود مسائل سیاسی به بخش فرهنگی ممشکل ساز است


ورود مسائل سیاسی به بخش فرهنگی ممشکل ساز است

دبیر ستاداحیای امر به معروف و نهی از منکر کردستان ریشه بسیاری از مشکلات اجتماعی را از ورود مسائل سیاسی به بخش فرهنگی دانست.

محمود الله‌مرادی، دبیرستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان، در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان کردستان که به مناسبت هفته حجاب و عفاف امروز، ۱۹ تیرماه در ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان برگزار شد، اظهار کرد: عفاف و حجاب از مسائلی است که در دین اسلام به حفظ آن تأکید بسیار شده است، اما در جامعه این تصور اشتباه وجود دارد که مسئله حجاب و عفاف فقط برای بانوان مطرح شده است.

وی با تأکید براینکه در دین اسلام دستور داده شده که باید چشمان خود را از نامحرم دور نگه داریم، افزود: برای داشتن یک مدینه فاضله باید همگان خود را از گناه دور بداریم که برای دور ماندن از گناه باید زمینه‌های منجر به گناه را از بین ببریم که در این زمینه زنان باید با حفظ حجاب و عفاف خود را از نگاه‌های ناپاک دور نگه دارند.

الله‌مرادی با اشاره به اینکه حفظ پوشش اسلامی برای زنان زمینه‌ساز سعادت و عاقبت به خیری خواهد بود، بیان کرد: حجاب محدودیت نیست بلکه مصونیت و خود را از گناهان دورنگه‌داشتن است.

وی پوشش و حجاب را به مانند حفاظت از یک کالای با ارزش و قیمیتی دانست و بیان کرد: همانگونه که برای در امان ماندن کالای با ارزش خود یک مکان امن و مطمئن را فراهم می‌کنیم، حفظ حجاب نیز همان مکان امن برای حفاظت از وجود زنان است.

الله‌مرادی در ادامه به جایگاه بسیار والای زنان در جامعه اسلامی اشاره و اعلام کرد: حفظ جایگاه والای زنان یکی از نکات ضرروی و اساسی در جامعه اسلامی است و بر همین اساس بوده که دشمنان تمام هجمه‌های فرهنگی خود را به سمت بانوان هدایت کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه دین اسلام چارچوب و مقرارت خاصی را برای حفظ و حرمت به جایگاه زن و مرد مشخص کرده و همگان را ملزم به رعایت این نکات کرده است، افزود: در این راستا همیشه، همه‌جا و هر زمان باید دقت کنیم که چارچوبی که قرآن مشخص کرده را رعایت کنیم.

الله‌مرادی با اعلام اینکه زن مؤمن باید تلاش کند به معانی عالی انسانی برسد، ادامه داد: در جامعه اسلامی، آدم هرزه و بی‌تعهد به اخلاقیات هیچگاه رشد نخواهد کرد اما زنان محجوبی داریم که مسئولیت‌های مهمی را در جامعه دارند. نظام اسلامی به دنبال رشد معرفت دینی در بانوان با رعایت دستورات اسلامی است و ما در طول تاریخ زنانی را داریم که منشاء خیر، تحول و الگو برای بشریت بوده‌اند.

وی تصریح کرد: خبرنگاران به عنوان وظیفه شرعی و دینی خود در بخش ترویج حجاب و عفاف در جامعه تلاش کنند تا بتوانند زمینه مصون‌سازی جامعه از خطرات احتمالی را فراهم کنند. باید رفع ناهنجاری‌های اجتماعی به عنوان وظیفه همگانی در رأس تمام امور مردم قرار گیرد، تا اثرگذاری خاص خود را داشته باشد.

الله‌مرادی به نظارت و بازرسی دستگاه‌های اجرایی استان کردستان اشاره و بیان کرد: در این راستا ۱۱۴ مجموعه اداری در سطح استان و ۵۱۵ مورد دستگاه‌اجرایی شهرستانی مورد نظارت و بازرسی قرار گرفتند.

وی با اشاره به اینکه رعایت حجاب و عفاف را هیچگاه نمی‌توان سلبی کرد، افزود: حجاب و عفاف یک وظیفه همگانی است و خود مردم باید متولی این امر اسلامی در جامعه باشند.

الله‌مرادی تربیت درست را لازمه هر خانواده اسلامی دانست و بیان کرد: اگر نهاد خانواد، مدرسه و دانشگاه مسئولیت‌های خود را به درستی انجام دهند، زمینه شکل‌گیری یک مدینه فاضله را در آینده فراهم کرده‌اند

مشکل‌سازی ورود مسائل سیاسی به بخش فرهنگی
وی ریشه بسیاری از مشکلات اجتماعی را از ورود مسائل سیاسی به بخش فرهنگی دانست و بیان کرد: نباید ملاک انتخاب مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی به فعالیت در حوزه انتخابیه مرتبط باشد بلکه در انتخاب مدیران باید شایسته‌سالاری در رأس امور قرار گیرد چراکه این امر زمینه رشد جامعه را فراهم می‌کند.

الله‌مرادی یکی از تهدیدات کنونی جامعه را فساد اداری دانست و افزود: ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر آمادگی خود را برای مقابله با فساد اداری در هر بخش و قسمتی از دستگاه‌های اجرایی اعلام می‌کند و ستاد احیای امر به معروف ونهی از منکر جایگاهی مطمئن برای آمران به معروف و ناهیان از منکر خواهد بود.

وی در پایان یادآور شد: پخش برنامه‌های فرهنگی از طریق فضای مجازی، تجلیل از خانواده شهدای زن، تجلیل از افراد شاخص در بخش حجاب و عفاف، تجلیل از خانواده‌های محجب، دیدار با مراکز کودکان بی‌سرپرست و سرای سالمندان از جمله برنامه‌های اجرایی در هفته حجاب و عفاف در استان خواهد بود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج