اتهام‌زنی بی اساس پمپئو به ایران این بار درباره پرونده ترور الهاشمی


اتهام‌زنی بی اساس پمپئو به ایران این بار درباره پرونده ترور الهاشمی

وزیر خارجه آمریکا از دولت بغداد خواست تا عاملان ترور کارشناس مسائل امنیتی عراق را هر چه زودتر به سزای کار خود برسانند.

اتهام‌زنی بی اساس پمپئو به ایران این بار درباره پرونده ترور الهاشمیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا با طرح ادعای بی اساسِ دست داشتن گروه‌های مورد حمایت ایران در ترور هشام الهاشمی، کارشناس عراقی مسائل امنیتی، از دولت عراق خواست تا عاملان ترور او را به سرعت به دست قانون بسپارد.

بنابر ویدئو منتشره در حساب توئیتر وزیر خارجه آمریکا، پمپئو اعلام کرد واشنگتن در محکومیت شدید ترور دکتر الهاشمی به متحدان خود می‌پیوندد و از دولت عراق می‌خواهد تا سریعا عدالت را در مورد عاملان این جنایت فجیع اجرا کند.

منابع خبری شامگاه دوشنبه اعلام کردند افرادی مسلح هشام الهاشمی، تحلیلگر سیاسی عراقی را در منطقه زیونه در بغداد ترور کردند. هشام الهاشمی، کارشناس راهبردی که شامگاه دوشنبه در بغداد مورد حمله افراد ناشناس سوار بر دو خودرو در منطقه زیونه بغداد مورد سوء قصد قرار گرفته بود، درگذشت. او کارشناس راهبردی و تخصصش گروه‌های افراطی از جمله داعش، القاعده و جند النصره بود.

اظهارات بی اساس پمپئو در حالی مطرح می‌شود که گروه تروریستی داعش مسئولیت ترور هشام الهاشمی را بر عهده گرفته است.

ترور الهاشمی از سوی رئیس جمهور، پارلمان و سران احزاب سیاسی عراق محکوم شد و قوای سیاسی جلوگیری از کشیده شدن عراق به هرج و مرج و دستگیری و محاکمه عاملان ترور را خواستار شدند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق