نخستین مرکز ملاقات ویژه فرزندان طلاق در یزد دایر شد


نخستین مرکز ملاقات ویژه فرزندان طلاق در یزد دایر شد

یزد- ایرنا- معاون اجتماعی اداره کل دادگستری یزد از افتتاح نخستین واحد ملاقات ویژه فرزندان طلاق با عنوان مرکز مهر خانواده در مرکز این استان خبر داد و گفت: حمایت از این افراد احیای یک زندگی است.

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی اداره کل دادگستری یزد، محمدحسین رحیمی‌زاده افزود: به موجب ماده ۴۱ قانون، قوه قضاییه مکلف به تدوین، ساماندهی و راه‌اندازی مراکز ملاقات ویژه فرزندان طلاق است که امروز اولین آن در شهرستان یزد شروع به کار کرد.

وی با اشاره به وجود حلقه مفقوده در دعاوی خانوادگی بعد از جدایی و طلاق زن و شوهر ادامه داد: مشاوره در دعاوی خانوادگی بر عهده یکی از نهادها قرار گرفته و برای آن شرح وظایفی در اسناد بالادستی و مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی تعیین شده است.

این مسوول با بیان اینکه آموزش و مشاوره‌های قبل و حین ازدواج و بعد از طرح دعاوی خانوادگی بر عهده معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری است افزود: نسبت به آسیب‌های بعد از طلاق غفلت صورت گرفته است.

رحیمی زاده از آسیب‌های روحی و جسمی فرزندان به عنوان مهمترین آسیب بعد از طلاق نام برد و گفت: در بسیاری از دعاوی منجر به طلاق، فرزندان به عنوان وجه المصالحه قرار می‌گیرند که این بدترین نوع کودک آزاری است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری یزد با بیان اینکه ماهانه حدود ۴۰۰ ملاقات در حوزه فرزندان طلاق در سطح شهرستان صورت می‌گیرد ، افزود: در گذشته این ملاقات‌ها در کلانتری‌ها انجام می‌شد که خود آسیب‌های جدی تری را برای فرزندان به همراه داشت.

رحیمی‌زاده بر لزوم راه اندازی حداقل ۲ مرکز مهر خانواده در یزد تاکید کرد و گفت: البته در این مسیر باید از تمام ظرفیت مجموعه‌های مردم نهاد و سازمان‌ها برای کمک به این مراکز استفاده شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر چند مجموعه مردم نهاد در این حوزه فعالیت دارد، افزود: با وجود اینکه در قانون، تکالیفی جهت مقابله با آسیب‌های این حوزه تعیین شده، اما بودجه‌ای برای آن در نظر گرفته نشده است.

همچنین محمدعلی مکرمی مدیرکل ثبت احوال یزد پنجم دیماه ۱۳۹۸ در گفت و گو با خبرنگاران به مناسبت سالروز تاسیس ثبت احوال در سوم دیماه ۱۲۹۷ هجری شمسی در ایران، تعداد ازدواج های ثبت شده در استان را چهار هزار و ۷۱۶ مورد بیان کرد و گفت: میانگین سن ازدواج در مردان و زنان به ترتیب ۲۶.۶ و ۲۲ سال است.

وی تعداد طلاق های ثبت شده را هزار و ۳۳۷ مورد عنوان کرد و افزود: میانگین سن طلاق در مردان و زنان به ترتیب ۳۶ سال و حدود ۳۱ سال است.

استان یزد یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که ۸۷ درصد آن در ۲۴ شهر و بقیه در روستاها زندگی می کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نسرین جواد زاده زیباترین بازیگر ایرانی / در جذابیت تک است + عکس شوهرش