فرماندار گناباد: با متخلفان بازار مسکن قاطعانه برخورد شود


فرماندار گناباد: با متخلفان بازار مسکن قاطعانه برخورد شود

گناباد- ایرنا- فرماندار گناباد گفت: باید با متخلفان و عوامل افزایش قیمت زمین و مسکن در شهرستان قاطعانه و بدون چشم پوشی برخورد شود.

حامد قربانی روز پنجشنبه در کارگروه تنظیم بازار گناباد افزود: باید با اشخاصی که در بنگاه‌های معاملات املاک یا به عنوان کارشناس، زمین و مسکن را بیشتر از قیمت عرف معمول معامله نموده و بستر افزایش سرسام آور نرخ‌ اجاره و قیمت‌های زمین و مسکن را فراهم می‌کنند و به التهاب قیمت‌ها در این بخش دامن می‌زنند، برخورد شود.

وی ادامه داد: با افرادی که قیمت کالاهای اساسی را ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش می‌دهند به علت گران فروشی برخورد می‌شود ولی اشخاصی به خود اجازه می‌دهند قیمت زمین و مسکن را تا ۹۰ درصد افزایش دهند که این به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست و با آنان نیز باید برخورد شود.

فرماندار گناباد گفت: باید نرخ اجاره و فروش این بخش متناسب با ظرفیت هر منطقه توسط کارشناسان رسمی دادگستری تعیین شود و مانع از قیمت گذاری‌های کاذب گردد و با اشخاصی که بیشتر از عرف مجاز قیمت‌ها را افزایش می‌دهند، برخورد شود.

وی افزود: سوء استفاده برخی موجب افزایش قیمت در بازار زمین و مسکن و اجاره بهای واحدها در گناباد شده است.

قربانی ادامه داد: مجامع امور صنفی و اداره صنعت، معدن و تجارت گناباد باید طی ۱۰ روز با افزایش نظارت بر بازار زمین و مسکن و شناسایی افراد یا بنگاه‌های معاملات املاک دخیل در افزایش و التهاب قیمت‌ها در این بخش اخطارهای لازم را بدهد و اگر به کار تخلف خود ادامه داند، پروانه فعالیت آنها را تمدید ننماید یا واحد صنفی متخلف تعطیل شود.

وی گفت: چگونه در حالی که قیمت کالاهای مختلف مشخص است ولی زمین و مسکن با قیمت‌های متفاوت معامله یا اجاره داده می‌شود و نرخ رهن یک منزل مسکونی در برخی موارد صددرصد افزایش یافته است؟

فرماندار گناباد افزود: اشخاصی که متولی بنگاه‌های معاملات املاک هستند کار بسیار حساسی بر عهده دارند و باید افرادی در این بخش فعالیت داشته باشند که مقید به کار خود باشند.

وی ادامه داد: نوسانات نرخ ارز تولیدکنندگان را با مشکلاتی مواجه کرده و کارگروه تنظیم بازار باید در جهت حمایت از مصرفکنندگان و تولیدکنندگان برنامه ریزی مشخص و مدون داشته باشد و صیانت از بخش تولید و کاهش تبعات اقتصادی بر این بخش مهمترین رویکرد دولت دوازدهم و مسوولان ذیربط در گناباد است.

از مجموع پنج هزار و ۹۰۰ کیلومتر مربع وسعت شهرستان گناباد، هزار و ۸۰۰ هکتار مربوط به محدوده مرکزی این شهر است.

۴۵ هزار نفر از جمعیت گناباد در شهر گناباد و بقیه در بخش‌های کاخک و بیدخت و ۱۱۲ روستای این شهرستان ساکن هستند.

مرکز شهرستان ۹۰ هزار نفری گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی