فرماندار شاهرود:گام دوم شهرک صنعتی در روستای دهملا راه اندازی می شود


فرماندار شاهرود:گام دوم شهرک صنعتی در روستای دهملا راه اندازی می شود

شاهرود – ایرنا – فرماندار شاهرود گفت: دومین شهرک صنعتی این شهرستان ، برای راه‌اندازی مشاغل بیشتر در فضایی به مساحت 400 هکتار در روستای دهملا راه‌اندازی می‌شود.

نادر فخری روز پنجشنبه در حاشیه بازدید هفتگی از بنگاه های تولیدی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شهرک صنعتی فعلی در حریم شهر قرار دارد و امکان توسعه نداشته و فعالیت برای برخی صنوف در آن وجود ندارد به همین منظور راه اندازی شهرک صنعتی جدید در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه چند روستای بزرگ شاهرود قابلیت شهر شدن را دارند، تصریح کرد: طرح توجیهی هم برای چند روستای این شهرستان در حال تهیه است.

فخری با اشاره به اینکه در طرح جامع ۶ روستای بزرگ اطراف شاهرود از حریم این شهر خارج می شود، اظهار داشت: برای روستاهای مغان، اردیان، دیزج ، رویان، بدشت و سعدآباد در این طرح، حریم جدیدی تعریف شده که از مزایای این طرح اختصاص درآمد از عوارض و مالیات ها برای توسعه خود روستاها صرف می شود.

فرماندار شاهرود با بیان اینکه روستا دهملا با ۲ هزارتن جمعیت ثابت در استان سمنان به عنوان روستای بدون بیکار معرفی شده است، ابراز داشت: در این روستا حدود ۱۰۰ کارگاه درودگری و ۵۰ کارگاه منبت کاری فعال است و برخی هم در بخش کشاورزی و دامداری اشتغال دارند.

معاون استاندار سمنان ادامه داد: برغم مشکلات موجود در تخصیص اعتبارات، امسال برای شهرستان شاهرود نسبت به سال گذشته ۹.۱۱ درصد افزایش اعتبار تخصیص یافته است.

فخری گفت: امسال اعتبار توسعه فرودگاه شاهرود و بیمارستان امام حسین(ع) هم به پیوست بودجه شهرستان اضافه شده است.

وی با بیان اینکه جمع سه بخش اعتباری تملک دارایی استانی، پیوست جدول بودجه و اعتبارات سفر رییس جمهور مبلغ ۲۹۸ میلیارد تومان است، تصریح کرد: تخصیص اعتبار به طرح های نیمه تمام در اولویت قرار دارد و طرح هایی که با کمترین هزینه بیشترین خانوارها از آن نفع می برند در دستور کار است.

فرماندار شاهرود و جمعی از مسوولان شهرستان پس از بازدید از چند کارگاه تولیدی در محل دهیاری روستاهای دهملا، قلعه حاجی و راهنجان نشستی با دهیاران و شوراها داشته و مشکلات این سه روستا را مورد بررسی قرار داده و دستور رسیدگی صادر کردند.

در شهرستان شاهرود حدود ۳۳۰ واحد صنعتی و تولیدی فعالیت می کنند که بیش از ۱۰۰ واحد در شهرک صنعتی این شهر مستقر است.

۹۰ درصد از صنایع استان سمنان از نوع صنایع کوچک، ۶ درصد صنایع متوسط و بقیه صنایع بزرگ است، ۱۸ مجموعه شهرک و ناحیه صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی در استان سمنان تحت پوشش شرکت شهرک‌های صنعتی است.

کل اراضی در اختیار شرکت شهرک های صنعتی استان سمنان ۶ هزار و ۸۸۴ هکتار است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اندازه گیری اندام کودک در متد مولر