40 انشعاب غیرمجاز برق در قشم جمع‌آوری شد


40 انشعاب غیرمجاز برق در قشم جمع‌آوری شد

قشم - ایرنا - مدیر برق شهرستان قشم گفت: بهار امسال 40 انشعاب غیرمجاز برق در این شهرستان جمع‌آوری شد.

سلمان درسخوان روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تلاش‌ها برای شناسایی و جمع‌آوری انشعاب‌های برق غیرمجاز در سطح شهرستان همچنان ادامه داد.

وی با اشاره به جمع‌آوری ۲۰۰ انشعاب غیر مجاز در سال گذشته، ادامه داد: از مردم قشم درخواست می‌شود در صورت اطلاع از وجود این موردها، مراتب را اطلاع‌رسانی کنند.

قشم ۸۰ هزار مشترک دارد

مدیر برق شهرستان قشم تصریح کرد: تعداد مشترکان برق شهرستان به ۸۰ هزار افزایش یافته است که بیش از ۶۰ درصد آن مشترکان خانگی هستند.

وی افزود: حدود ۱۹ درصد از مشترکان برق قشم را بخش تجاری، ۱۵ درصد بخش عمومی ، یک‌ درصد بخش کشاورزی و ۵ درصد نیز سایر بخش‌ها تشکیل می‌دهد.

مردم در ساعات پیک، مصرف خود را کاهش دهند

درسخوان در خصوص طرح پیک سایی تصریح کرد: با توجه به گرمای فصل تابستان، مصرف برق در کشور به ویژه در استان‌های جنوبی افزایش چشمگیری دارد.

وی افزود: از این رو شرکت توانیر ساعت‌های ۱۳ تا ۱۷ را به عنوان طرحی برای کاهش مصرف در نظر گرفته است.

مدیر برق شهرستان قشم ادامه داد: در صورت کاهش مصرف برق نسبت به ماه قبل و یا تولید بخشی برق مصرف توسط خود مشترکان، پاداش پیک سایی به آنان پرداخت می شود.

وی ضمن درخواست از مردم برای کاهش مصرف در ساعات اوج مصر، اظهار کرد: با خاموشی کولرهای اضافه و سایر وسایل برقی پر مصرف و ادامه این روند تا پایان مردادماه، شاهد پایداری برق در قشم اعمال نشدن خاموشی خواهیم بود.

امضای ۸۷۰ توافق‌نامه با مجتمع‌های پر مصرف قشم

وی اظهار کرد: امسال ۸۷۰ توافق‌نامه با مجتمع‌های پر مصرف قشم به ویژه پاساژهای تجاری ایجاد شد تا از مقدار مشابه مصرف سال گذشته عبور نکنند.

درسخوان در خصوص آغاز به کار نیروگاه جدید برق قشم نیز اذعان کرد: با توجه به اینکه تا کنون تامین برق از سرزمین اصلی انجام شده است برخی مشکلات ناشی از مسافت زیاد اجتنابناپذیر بود.

وی افزود: با افتتاح نیروگاه سیکل ترکیبی، به دلیل مسافت کمتر انتقال برق و بهتر شدن پروفیل ولتاژ، کیفیت برق مشترکان افزایش می‌یابد و با تولید بیش از نیاز، جزیره با خاموشی خداحافظی می‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها