بیمه تامین اجتماعی قم 2100 میلیارد ریال از واحدهای تولیدی طلب دارد


بیمه تامین اجتماعی قم 2100 میلیارد ریال از واحدهای تولیدی طلب دارد

قم- ایرنا- مدیرکل بیمه تامین اجتماعی قم گفت: این اداره کل از سال 1380 تاکنون، 2 هزار و 100 میلیارد ریال از واحدهای تولیدی استان طلب دارد.

علی‌اصغر دادخواه روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: این میزان مطالبه معوق از ۱۴ هزار و ۴۰۷ واحد تولیدی و صنوف در سطح استان می‌باشد.

وی ادامه داد: در صورت تایید کمیسیون تسهیل و رفع موانع تولید و کارگری استانداری مبنی بر بحرانی بودن وضعیت این واحدهای بدهکار، سازمان بیمه تامین اجتماعی نسبت به پرداخت بیمه جاری واحدها کمک می‌کند تا کارگران شاغل در این واحدها از خدمات روز بیمه‌ای محروم نشوند.

وی تاکید کرد: علی‌رغم عدم وصول مطالبات، تاکنون کارگاه هیچ کارفرمایی به دلیل بدهی به بیمه تامین اجتماعی قم تعطیل نشده است و امکان تقسیط بدهی بیمه کارفرمایان تا ۳۶ ماه قسط‌بندی می‌شود.

به گفته دادخواه، در صورت تایید کمیسیون تسهیل و رفع موانع تولید استانداری، امکان تقسیط بدهی بیمه کارفرمایان تا ۴۵ قسط نیز وجود دارد.

بیمه تامین اجتماعی قم دارای چهار شعبه اصلی، ۲ شعبه اقماری و پنج کارگزاری رسمی است.

۷۸۳ هزار و ۵۷۹ تَن معادل ۶۲ درصد از جمعیت این استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند که از این تعداد، ۲۸۷ هزار و ۵۸۹ تَن بیمه‌شده اصلی و ۴۹۵ هزار و ۹۹۰ تَن نیز بیمه‌شده تبعی می‌باشند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان