تلاش دولت ایجاد امنیت پایدار برای توسعه کردستان است


تلاش دولت ایجاد امنیت پایدار برای توسعه کردستان است

سنندج - ایرنا - استاندار کردستان گفت : مسوولان استان تلاش دارند تا روند سرمایه‌گذاری را تسهیل و موانع سد راه واحدهای تولیدی صادرات‌محور را رفع کنند.

بهمن مرادنیا روز پنحشنبه در جریان بازدید از منطقه ویژه اقتصادی شهرستان بانه اظهار داشت: بر اساس ارزیابی اقدامات و عملیات اجرایی منطقه ویژه اقتصادی و همچنین برنامه زمانبندی به روز که با حضور پیمانکاران تنظیم شده، عملیات فاز اول این طرح مهم اقتصادی امسال به اتمام رسیده و آماده بهره برداری است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی کردستان نیز در این بازدید با بیان اینکه تاکنون بیش از 100 سرمایه‌گذار بومی دارای مجوز تاسیس برای دریافت زمین در منطقه ویژه اقتصادی بانه مراجعه کردند، گفت: با توجه به محدودیت زمین در منطقه ویژه اقتصادی بانه، اولویت واگذاری‌ها با واحدهای تولیدی صادرات‌محور است.

احمد خسروی از سرمایه‌گذاران خواست برای بهره‌مندی از معافیت‌های منطقه ویژه اقتصادی، برای تولید کالاهای صادراتی و ایجاد اشتغال در منطقه تلاش کنند.

وی یادآور شد: به موازات تکمیل عملیات فاز نخست منطقه ویژه اقتصادی شهرستان بانه، عملیات اجرایی فاز دوم این طرح نیز در صورت تامین اعتبارات آغاز می‌شود.

خسروی با اشاره به شرایط و فرآیند واگذاری زمین به متقاضیان در منطقه ویژه اقتصادی ، اضافه کرد : سرمایه‌گذاران پس از اخذ مجوز از سازمان صنعت ، معدن و تجارت ، به شرکت شهرک‌های صنعتی استان معرفی می‌شوند و زمین مورد نیاز آن‌ها در قطعات مشخص شده با قیمت مصوب به آنها واگذار می‌شود.

منطقه ویژه اقتصادی بانه نخستین منطقه در استان کردستان است که برای همه سرمایه گذاران با شرایط مختلف و به میزان سرمایه ای که دارند فرصت در تولید و زمینه اشتغال مرزنشینان را فراهم می کند و علاوه بر این در کاهش آمار بیکاری کردستان و رونق صادرات بازارچه سیرانبند نیز نقش بسیار مهمی دارد.

مصوبه ایجاد منطقه ویژه اقتصادی بانه در سال ۸۹ در دولت دهم تصویب شده و عملیات اجرایی آن در سال ۹۶ با اعتبار ۳۶۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی و شرکت شهرک های استان تامین شده و در سه فاز اجرایی می شود که فاز نخست آن در سال ۹۸ به بهره برداری می رسد.

منطقه ویژه اقتصادی بانه در ۱۵ کیلومتری غرب بانه و پنج کیلومتری سیرانبند بانه و در نزدیکی مرز ایران و عراق واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ بغض سنگین کریم منصوری در برنامه محفل