راهیان شمیم نور در انتظار پایان کرونا


راهیان شمیم نور در انتظار پایان کرونا

کرج - ایرنا - دبیر ستاد راهیان نور کشور گفت: طرح «شمیم نور» یکی از طرح های مکمل راهیان نور است که با باز شدن مدارس و پایان بیماری کرونا، به اجرا درخواهد آمد.

سردار نادر ادیبی روز پنجشنبه در حاشیه آیین رونمایی از یادمان سردار «حاج علی فضلی» در کرج در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح شمیم نور قابلیت اجرا برای تعداد زیادی از دانش آموزان را دارد و این طرح در وزارت آموزش و پرورش و شورای سیاست گذاری راهیان نور مصوب شده است.

وی اظهار داشت:برنامه اجرایی آن توسط وزارت آموزش و پرورش و قرارگاه راهیان نور سپاه و بسیج ابلاغ شد و بعد از شروع مدارس این کار با قوت زیادی دنبال می شود که مسیر اصلی این طرح آشنا کردن بچه های ما در مجموعه کشور با حوزه های جهاد، ایثار و شهادت است که یکی از موضوعات مهم زیرساختی در توسعه اقدامات فرهنگی است.

وی گفت: امیدواریم بعد از کرونا با حداکثر حضور در مناطق عملیاتی بتوانیم موضوع راهیان نور و حضور مردم در مناطق عملیاتی را فراهم کنیم.

ادیبی افزود: درطرح شمیم نور، دانش‌آموزان در اردوهای نیم و یک روزه و با استفاده از ظرفیت‌های استانی با فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت آشنا می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه باید به این طرح به عنوان یک موقعیت تربیتی نگاه شود، توضیح داد: بازدید دانش‌آموزان از مراکز انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و حرم‌های مطهر شهدا تأثیر فراوانی در آشنایی دانش آموران با فرهنگ دفاع مقدس و ایجاد روحیه سلحشوری و عرق ملی در نسل جوان دارد.
رشد راهیان نور مرهون تلاش های سردار فضلی است

دبیر ستاد راهیان نور کشور گفت: سردار فضلی حدود یک دهه برای راهیان نور تلاش کرد و در حال حاضر هم در راهیان نور به عنوان عضوی از شورای سیاست گذاری راهیان نور مشغول به کمک کردن هست و در راهبری این اقدام بزرگ نقش موثری دارد.

وی اضافه کرد: رشد راهیان نور مرهون تلاش های بی شایبه سردار فضلی هست که اکنون هم در حال کمک به این مسیر هست.

وی یادآور شد: راهیان نور هر روز یک رشد بهتری دارد و گرچه این مدت به خاطر صیانت و حفاظت از مردم و جلوگیری از شیوع بیماری کرونا قدری اعزام ها متوقف است ولی مسیرهای رشد دیگر راهیان نور در حال طرح ریزی و اجرا است که به سرعت بعد از برطرف شدن این بیماری با یک رشد همه جانبه ای در عرصه زیرساخت های قانونی و هم زیرساخت های عمرانی و هم در برنامه ای که در گسترش اعزام مد نظر هست، اجرا خواهد شد.

باید از خالقان پیروزی های دفاع مقدس نام برد

ادیبی ادامه داد: دفاع مقدس یک مجموعه ای از تلاش ها و مجاهدت های ملت ایران است و در این مجاهدت نقش های برجسته ای هم وجود دارد که باید به آن ها توجه کرد.

وی گفت: در دفاع مقدس فرازها و نشیب هایی وجود داشته ولی در نهایت دفاع مقدس با پیروزی قاطع ملت ایران به پایان رسید و کسانی در این پیروزی های بزرگ نقش های بزرگتری داشتند که باید به آن ها توجه کرد و حالقان پیروزی و کسانیکه مسیر پیشرفت های ملت را هموار کردند باید از آن ها نام برد و باید ملت ایران قهرمانان خود را بشناسد و آن ها را احترام کنند.

وی ادامه داد: سردار فضلی یکی از کسانی است که در قله های پیروزی های دفاع مقدس حضور دارد و درکنار شهدا و فرماندهان نقش عمده ای را ایفا کرده است.

ادیبی گفت: لشکر ۱۰ سید الشهدا (ع) یک بخش از تلاش های سردار فضلی است ولی در قرارگاه رمضان، در فرماندهی لشکر حضرت رسول (ص) و در بخش های مختلف دفاع مقدس نقش های عمده ای داشتند.

وی تصریح کرد: و حضور ایشان به عنوان یکی از مهمترین فرماندهان دفاع مقدس که در حال حاضر هم با همان منش و روش برای خدمت به اسلام و خدمت به مردم از چیزی فروگذار نیست و حتی در مدتی که با بیماری سختی ناشی از موضوعات دفاع مقدس روبرو بود باز هم کاملا در مسیر و در حرکت به سمت خدمت به مردم بود.

دبیر ستاد راهیان نور کشور افزود: این ها را نباید از ذهن دور کرد و در چشم مردم باید بزرگ کرد و هر چقدر ما به اسوه ها و الگوهای دست یافتنی ملت ایران توجه کنیم جوانان خودشان را با آن ها بیشتر مانوس و نزدیک می بینند.

وی تاکید کرد: باید یاد ایشان در نقاط و مکان های مختلف وجود داشته باشد که منشاء‌یک مسیر روشن برای جوانان و نوجوانان ما باشد تا بدانند که این کشور به همت و تلاش چه کسانی ماندگار شد.

روز پنجشنبه با حضور تنی چند از فرماندهان سپاه و لشکر ۱۰ عملیاتی سید الشهدا (ع)‌از یادمان شهید زنده سردار «حاج علی فضلی» و نامگذاری بلوار ورودی منطقه عملیاتی لشکر ۱۰ سید الشهدا (ع) واقع در منطقه عمومی حصارک کرج رونمایی شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود همه آهنگ های ارسان ار