فضای مجازی برای ترویج فرهنگ نماز در دستور کار قرار گیرد


فضای مجازی برای ترویج فرهنگ نماز در دستور کار قرار گیرد

قزوین - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین گفت: ورود جدی به فضای مجازی برای ترویج فرهنگ نماز باید در دستور کار شورای اقامه نماز قرار گیرد.

منوچهر حبیبی روز پنجشنبه در جلسه شورای اقامه نماز استان که با حضور جمعی از مسوولان در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا در جامعه و محدود شدن بسیاری از فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی، ظرفیت فضای مجازی فرصتی مهم برای توسعه امر نماز است که می‌توان در قالب پیام‌های کوتاه و و چند رسانه‌ای از این ظرفیت استفاده کرد.

وی اظهار داشت: تاکید مقام معظم رهبری در خصوص مباحث مربوط به نماز، برای استفاده هرچه بهتر از ظرفیت فضای مجازی جهت ترویج فرهنگ نماز باید برنامه‌های ویژهای را تدارک دید.

حبیبی با بیان اینکه اقامه نماز آرامش و سعادت برای انسان‌ها را به ارمغان می‌آورد، اظهار داشت: هر فردی که فریضه الهی نماز را در زندگی شخصی خود جدی بگیرید در جامعه نیز شاهد تعمیم این مساله خواهیم بود.

این مسوول تاکید کرد: به عنوان یک جامعه دینی و ملتی مسلمان که باورها و آموزه‌های دینی فراوانی دارد باید از این آموزه‌ها برای پیشگیری و مقابله با آسیب‌های اجتماعی بیشتر بهره‌مند شویم.

وی با بیان اینکه با ساخت مساجد در محله‌ها می‌توان در عرصه‌های فرهنگی کارهای بزرگی کرد، افزود: نبودن مسجد در محله‌ها یکی از عوامل مهم در ایجاد آسیب‌های اجتماعی است.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری قزوین از مساجد به عنوان یک پایگاه پرنشاط برای جذب جوانان در عرصه‌های فرهنگی یاد کرد و گفت: در استان قزوین نیز رویکرد خوبی نسبت به استفاده از ظرفیت مساجد ایجاد شده که امیدواریم هر روز شاهد خروجی‌های مطلوب‌تری در این زمینه باشیم.

به گفته حبیبی، از سال گذشته ساخت مساجد توسط خیران استان قزوین در دستور کار قرار گرفته و هم اکنون نیز ۷۰ باب مسجد در دست احداث است.

حجت‌الاسلام سید قریس موسوی، رییس ستاد اقامه نماز استان قزوین در این نشست ضمن تشریح فعالیت‌ها و مجموعه برنامه‌های این ستاد در سال جاری، به برگزاری نشست‌های تخصصی نماز با موضوع شیوه‌ها و مهارت‌های دعوت فرزندان به نماز، ویژه خانواده‌ها و همچنین گفتمان نماز شناسی ویژه دانش آموزان با همکاری اداره کل آموزش ‌و پرورش در سطح مدارس استان پرداخت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟