تکمیل صنایع کشاورزی خراسان جنوبی 305 میلیارد ریال نیاز دارد


تکمیل صنایع کشاورزی خراسان جنوبی 305 میلیارد ریال نیاز دارد

بیرجند - ایرنا - مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: امسال تکمیل 18 واحد نیمه‌تمام صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی را در برنامه داریم که به 305 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

احمد بیکس روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام از اولویت‌های ما است که پنج واحد نیمه‌تمام صنایع تبدیلی دامی، خوراک دامی و طیور تکمیل خواهد شد و به ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

وی بیان کرد: همچنین امسال ۱۳ پروژه نیمه‌تمام صنایع تبدیلی باغی، زراعی و سردخانه در استان تکمیل می‌شود که نیازمند ۱۸۵ میلیارد ریال اعتبار است.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اظهار داشت: تاکنون هفت فقره مجوز در زمینه صنایع تبدیل دامی، خوراک دامی و طیور با ظرفیت اسمی ۲۰ هزار و ۱۷۰ تن در استان صادر شده است.

وی عنوان کرد: همچنین تاکنون ۶۲ جواز تاسیس صنایع تبدیلی باغی، زراعی و سردخانه با ظرفیت اسمی ۱۹ هزار و ۱۸۶ تن در خراسان جنوبی صادر شده است.

بیکس با اشاره به راه‌اندازی پروژه‌های راکد اولویت دار استان یادآور شد: تاکنون ۵۸ پروانه بهره‌برداری صنایع تبدیلی دامی، خوراک دام و طیور و کود با ظرفیت اسمی ۸۵۳ هزار و ۶۱۳ تن در استان صادر شده است.

وی گفت: ظرفیت فعال این واحدها ۳۴۱ هزار و ۴۴۵ تن است که پیش‌بینی شده در سال جاری به ۱۷۰ هزار و ۷۲۲ تن افزایش یابد.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی افزود: همچنین ۱۱ واحد صنایع تبدیلی دامی، خوراک دام و طیور و کود در استان به ظرفیت ۸۵ هزار و ۳۶۱ تن راکد است.

وی اظهار داشت: امسال پیش‌بینی شده هفت واحد راکد به چرخه تولید بازگردد که برای این مهم ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است که در این صورت ظرفیت فعال سازی امسال به ۲۵۶ هزار و ۸۳ تن خواهد رسید.

بیکس تصریح کرد: تاکنون ۱۳۴ پروانه بهره‌برداری صنایع تبدیلی باغی، زراعی و سردخانه در استان صادر شده است که از ظرفیت اسمی ۱۳۳ هزار و ۲۴ تن اکنون ۵۳ هزار و ۲۰۹ تن فعال است و پیش‌بینی شده امسال ۲۶ هزار و ۶۰۴ تن به ظرفیت این واحدها افزوده شود.

وی افزود: در حال حاضر ۱۶ واحد صنایع تبدیلی باغی، زراعی و سردخانه با ظرفیت اسمی ۱۳ هزار و ۳۰۲ تن در استان راکد است.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از فعال سازی ۱۰ واحد صنایع تبدیلی راکد در سال جاری خبر داد و گفت: برای فعال شدن این واحدها ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است که مجموع ظرفیت فعالسازی امسال به ۳۹ هزار و ۹۰۶ تن خواهد رسید.

وی افزود: در مجموع سال گذشته ۸۱ فقره جواز تاسیس، ۱۲ پروانه بهره‌برداری، ۱۰ جواز توسعه، پنج پروانه بهره‌برداری توسعه و ۱۲۰ بارگاه بهداشتی زرشک در استان صادر شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403