8 هزار قطعه ماهی تیلاپیا در خراسان جنوبی توزیع شد


8 هزار قطعه ماهی تیلاپیا در خراسان جنوبی توزیع شد

بیرجند - ایرنا - مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: نخستین بار در استان هشت هزار قطعه ماهی تیلاپیا در شهرستان مرزی سربیشه توزیع شد.

محمدمهدی سعیدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ماهی تیلاپیا در استخری به مساحت ۲ هزار و ۲۵ مترمربع در سربیشه به صورت رایگان بین استخرداران توزیع شده است.

وی بیان کرد: از سال گذشته که مجوز پرورش ماهی تیلاپیا به استان داده شد تا سه ماه نخست امسال هفت طرح پرورشی با ظرفیت چهار هزار و ۶۵۰ تن برای اخذ تسهیلات به بانک معرفی شده است.

مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی میزان تسهیلات این طرح‌ها را یک میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: توسعه پرورش ماهی تیلاپیا در استان پویایی صنعت آبزی‌پروری و اشتغالزایی را در پی خواهد داشت.

وی عنوان کرد: ماهی تیلاپیا جزو ماهیان گرم‌آبی است که دوره پرورش آن از ۱۲۰ تا ۱۸۰ روز با دمای مطلوب ۲۷ تا ۳۰ درجه است.

سعیدی با بیان اینکه پرورش ماهی تیلاپیا با آب‌های شور و لب شور سازگار است گفت: میزان شوری آب برخی منابع آبی استان به دلیل خشکسالی‌های چند سال اخیر بالا رفته است که از این ظرفیت برای پرورش ماهی تیلاپیا استفاده خواهیم کرد.

وی افزود: بیش از ۷۰۰ استخر پرورش آبزیان در استان خراسان جنوبی فعال است که پارسال یک هزار و ۲۲۵ تن گوشت ماهی در استان تولید شد و برای امسال یک هزار و ۴۸۰ تن پیش‌بینی شده است.

وی اظهار داشت: همچنین پارسال یک میلیون و ۱۲۶ هزار قطعه ماهی زینتی در استان تولید شد که پیش بینی امسال نیز همین مقدار خواهد بود.

شهرستان مرزی سربیشه ۱۷ استخر دو منظوره به مساحت ۳۸ هزار و ۳۵۰ متر مربع دارد که ۹۰ تن ماهی گرم‌آبی و سه تن ماهی سردآبی تولید می‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کنایه معاون رئیسی به ادعای یک رسانه عربی